کد خبر: 724920
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر / گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با ابراهیم فیاض

وفاق ملی با دولت 40 تکه محقق نمی‌شود

تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی گفت: دولت 40 تکه به جایی نمی رسد، اختلافات بعد از مدتی بین اعضای این دولت شروع می شود و نتیجه آن خواهد بود که برخی از اعضای کابینه استعفا خواهند داد.

وفاق ملی با دولت 40 تکه محقق نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - دولت مسعود پزشکیان با شعار وفاق ملی سکاندار امور اجرایی کشور شد و امروز علاوه بر اصلاح طلبان مورد حمایت مجموعه هایی از اصولگرایی قرار دارد چرا که آنها نیز در تشکیل کابینه سهیم هستند. حال این سئوال پیش می آید که به مرور زمان شاهد کاهش تنش های سیاسی خواهیم بود یا آنکه بعد از ماه عسل دولت، اختلافات تازه بروز و ظهور پیدا می کند.

ابراهیم فیاض در گفت‌وگو با خبرنگار نامه نیوز درباره میزان تحقق شعار وفاق ملی در دولت مسعود پزشکیان گفت: پیشرفت باعث تمایزیافتگی اجتماعی می شود. در انتخابات ریاست جمهوری یک تفکر رأی آورد و باید برنامه های خود را در همان چارچوب جلو ببرد بنابراین شعار وفاق ملی بی معناست.

وی افزود: احزاب دموکرات و جمهوری خواه در آمریکا از یکسال قبل برای انتخابات ریاست جمهوری فعالیت و طرح دیدگاه می کنند اما در ایران، پزشکیان در انتخابات مجلس ردصلاحیت شد اما چند ماه بعد در پیروز انتخابات ریاست جمهوری لقب گرفت. همین نشان می دهد که چقدر مناسبات سیاسی در ایران ضعیف است.

این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی اظهار کرد: هر چه جلو برویم تمایزیافتگی اندیشه ها به لحاظ اجتماعی و اجرای بیشتر می شود. در واقع مردم به یک اندیشه و تفکری رأی دادند و حالا از آن در همان چارچوب و قالب انتظار دارند. اگر هم رئیس جمهوری دائم از وفاق ملی سخن بگوید فایده ای ندارد چون وفاق ملی با دولت 40 تکه تحقق نمی یابد.

وی با بیان اینکه سهم دهی به گروه های سیاسی باعث وفاق ملی نمی شود، افزود: این نوع تصور برآمده از عقب ماندگی تفکر سیاسی ماست که فکر می کنیم با دور هم آوردن مجموعه های مختلف می شود به وفاقل ملی رسید. همین الان وقتی اخبار را نگاه کنیم کاملا درگیری گفتمانی بین دولتمردان مشهود است.

فیاض با بیان اینکه بین اقتصاد تکنوکراتیک و اصلاح طلبی سیاسی تازه آغاز جنگ است، گفت: وقتی قسمت سیاسی و اقتصادی دولت حرف هم را نخوانند باعث شکست دولت می شوند. اتفاقی که آن را در دولت اصلاحات و دولت میرحسین موسوی نیز شاهدش بودیم و به مرور دیدیم افرادی از قطار دولت پیاده شدند. امروز نیز یک دولت 40 تکه به جایی نمی رسد، اختلافات بعد از مدتی بین اعضای این دولت شروع می شود و نتیجه آن خواهد بود که برخی از اعضای کابینه استعفا خواهند داد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها