کد خبر: 726249
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/ گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با عرب صادق

پزشکیان نشان داد زبان مردم، حاکمیت و دیپلماسی را می‌داند

فعال سیاسی گفت: پزشکیان نشان داد هم زبان مردم و حاکمیت را می فهمد و هم زبان دنیا و دیپلماسی را بلد است.

پزشکیان نشان داد زبان مردم، حاکمیت و دیپلماسی را می‌داند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز -  نخستین نشست مطبوعاتی مسعود پزشکیان رئیس دولت چهاردهم برگزار شد و او به سئوالات فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی خبرنگاران پاسخ گفت.

مهدی عرب صادق در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره نخستین مطبوعاتی رئیس جمهور گفت: آقای پزشکیان گفتگوی دوستانه، صمیمانه و صادقانه ای با اصحاب رسانه داشت و با صحبت های منطقی، علمی و کارشناسی اش نشان داد می خواهد زخم بدخیم اقلیت های تندرو را از بدنه کشور جراحی کند، به ویژه آنکه او جراح زبردستی است و مثل دولت قبل ادای جراحی را در نمی آورد.

وی افزود: از صحبت های رئیس جمهور در نشست مطبوعاتی این طور بر می آمد که حل مسائل کشور را ساده می بیند، به شرطی که مردم در کنار دولت باشند و در پیشبرد امور مشارکت کنند. این دقیقا برخلاف اوضاعی بود که در 3 سال گذشته تجربه کردیم و اوضاع امور اجرایی در پروسه های پیچیده ای افتادن و هر روز هم که می گذشت بر این پیچیدگی ها افزوده می شد.

این فعال سیاسی اظهار کرد: پزشکیان نشان داد هم زبان مردم و حاکمیت را می فهمد و هم زبان دنیا و دیپلماسی را بلد است. او بین مردم است و به تصمیمات پستوهای مخوف سیاسی اعتنایی نمی کند چرا که این پستوها همواره دنبال آن هستند مردم و منافع ملی را قربانی خواسته های خود کنند.

وی با اشاره به پاسخ پزشکیان در موضوع گشت ارشاد افزود: پاسخ داده شده خیلی روشن و امیدوار کننده بود. در موضوع حصر نیز خیلی ظریف نشان داد که رویکردش حذف حصر است و تلاش دارد اعتماد عمومی را به عنوان یک پشتوانه قوی تقویت کند بنابراین هرچقدر اقلیت تندرو اهانت کنند او می خواهد ویژگی شفافیت و صداقت را با مردم حفظ کند.

این استاد دانشگاه با اشاره به اظهارات رئیس جمهور درباره روسیه گفت: پزشکیان با این صحبت ها روشن کرد که متوجه خیانت های روسیه است و منافع ملی را در تعریف روابط دیپلماتیک درنظر می گیرد. روسیه همواره ما را دور زده است و تلاش داشته از کارت ایران به نفع خودش بهره برداری کند.

وی با اشاره به پاسخ های پزشکیان به سئوالات اقتصادی افزود: آقای پزشکیان در این نشست مطبوعاتی ثابت کرد متفاوت از رئیس جمهور قبل است، عدد رقم می داند و درک کارشناسی دارد، این طور نیست که وزرا بخواهند با آمارسازی، گزارش های ساختگی شان را به او بفروشند. در مجموع این نشست مطبوعاتی نشان داد که رئیس جمهور از خواسته های مردم آگاه است و تلاش می کند ضمن پاسخگویی به انتظارات مردم، سرمایه اجتماعی نظام را بالا ببرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها