کد خبر: 728480
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با کاظم انبارلویی

آمریکا و اسرائیل در یک جنگ دوسر باخت گیر کردند

فعال سیاسی اصولگرا گفت: هیچ گاه ما به وعده های آمریکا دلگرم نبودیم چون این کشور در 50 سال گذشته هیچ گاه صادق نبوده است.

آمریکا و اسرائیل در یک جنگ دوسر باخت گیر کردند
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - بعد از ترور سیدحسن نصرالله، یک واقعیتی بر همگان آشکار شد و آن اینکه غرب مخصوصا آمریکا به هیچ یک از وعده هایش عمل نمی کند. بعد از ترور اسماعیل هنیه در تهران اروپایی ها و آمریکایی ها مستقیم و غیرمستقیم به ایران پیام دادند که نتانیاهو را وادار به آتش بس می کنند اما لبخند رضایت آمریکا از ترور دبیرکل حزب الله ثابت کرد آنها هیچ گاه و تحت هیچ شرایطی صادق نیستند.

محمدکاظم انبارلویی در گفتگو با نامه نیوز درباره بلندتر شدن بی اعتمادی دیوار بی اعتمادی بین تهران و آمریکا گفت: جامعه جهانی با تخلیه سالن حین سخنرانی نتانیاهو در مجمع عمومی سازمان ملل، جنایت صهیونیست ها را در سرزمین های اشغالی محکوم کردند. البته نخست وزیر اسرائیل یک حرف درستی در آن سخنرانی زد و گفت «این آخرین جنگ است».

وی با بیان اینکه امروز اسرائیل برای موجودیت خودش می جنگد، افزود: رژیم صهیونیستی اکنون از هفت نقطه مورد هجوم جبهه مقاوت است، ضمن آنکه متزلزل ترین دولت در تل آویو حاکم است چون هر روز اپوزیسیون در خیابان ها اقدامات و تصمیمات دولت نتانیاهو را محکوم می کنند و خواهان پایان دادن به جنگ هستنند. امروز شمار زیادی در سرزمین های اشغالی به آوارگی افتادند و بعد از شهادت سیدحسن نصرالله موشک های حزب الله به حیفا و تل آویو می خورد بنابراین آنجا یک اوضاع به هم ریخته ای دارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی اظهار کرد: آمریکا الان جنگ را در اسرائیل اداره می کند چون تعادل سلسله موضوعات نظامی، امنیتی و اجتماعی در سرزمین های اشغالی به هم خورده است. رژیم صهیونیستی یک سال است با انواع تجهیزات نظامی در غزه می جنگد اما کاری از پیش نبرده است؛ اسیری آزاد کرده و نه توانسته موشک پرانی حماس را متوقف کند.

وی ادامه داد: امروز یمن با موشک های مدرنش عملا سرزمین های اشغالی را در محاصره دریایی قرار داده که این موضوع مصداق بارز نمک پاشیدن بر زخم های اسرائیل است. اینکه آمریکایی ها می گویند سعی دارند اسرائیل را آرام کنند، حرفی باطل است چون آمریکا و اسرائیل همچون پدر و پسری هستند که هیچ اختلافی با هم ندارند.

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: هرچند جبهه مقاومت ضرباتی را در لبنان دریافت کرد اما ساختار محکم حزب الله حفظ شده است، قصد آمریکا و اسرائیل از بمباران های وحشیانه آن است که یک عملیات شناختی ایجاد کنند تا جبهه مقاومت متقاعد شود شروط آنها را بپذیرد اما شروط آنها پذیرفتنی نیست و آمریکا و اسرائیل در آستانه شکست قطعی قرار دارند.

وی افزود: اگر آمریکا و اسرائیل بخواهند جنگ را ادامه دهند وارد یک جنگ فرسایشی می شوند که تجربه جنگ های افغانستان، عراق و ویتنام نشان می دهد آمریکا در این نوع جنگ ها شکست می خورد اما اگر بخواهند شرایط جبهه مقاومت را بپذیرند عملا شکست را پذیرفتند بنابراین در هر دو حالت اسرائیل شکست می خورد و دچار فروپاشی و سقوط می شود که این مسئله آثارش را بر غرب به ویژه آمریکا خواهد گذاشت.

انبارلویی گفت: هیچ گاه ما به وعده های آمریکا دلگرم نبودیم چون این کشور در 50 سال گذشته هیچ گاه صادق نبوده است. واشنگتن همچنان براساس راهبرد حیله، دسیسه و توطئه عمل می کند بنابراین در برابر امریکا هیچ راهی جز مقاومت و ایستادگی وجود ندارد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها