کد خبر: 729743
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با حسین انواری

استراتژی ما در مقابل اسرائیل همان نظر رهبری است، نباید جلوتر برویم

فعال سیاسی اصولگرا گفت: در بعد از انقلاب افرادی بودند که خیلی شعارهای تند می دادند اما امروز بی تفاوت یا دچار چرخش 180 درجه ای شده اند.

استراتژی ما در مقابل اسرائیل همان نظر رهبری است، نباید جلوتر برویم
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - تنش بین ایران و اسرائیل در نقطه جوش خود قرار دارد، تاریخ نشان می دهد که در چنین رویارویی‌هایی، طرفی پیروز است که بدور از اقدامات هیجانی، هوشمندترین پاسخ‌ها را به طرف مقابل بدهد. از این رو توصیه کارشناسان دفاعی و سیاسی به همگان آن است که در اوضاع کنونی با پرهیز از تندروی و کندروی همه به تصمیمات نظام اعتماد کنند و در حفظ وفاق و وحدت داخلی بکوشند.

حسین انواری در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره ضرورت پرهیز از تندروی و کندروی و همراهی با نظام و رهبری در پاسخ به اسرائیل گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران بر محوریت ولایت فقیه تبیین و تشکیل شده است؛ وحدت حول همین محور تحقق پیدا می کند بنابراین همه ما باید خود را ملتزم و متعهد به تبعیت از ولایت بدانیم.

وی افزود: کسانی که خارج از اصل محوری نظام حرکت می کنند چند دسته اند، افرادی بی درد و بی تفاوت است، نظام هر کاری بکند آنها حرف خود را می زنند. گروه دوم از نظام ضربه خوردند چون کار خلاف قانون انجام دادند و مجازات شدند. دسته سوم دل‌بستگان به خارج کشورند. عده ای نیز جاسوس و نفوذی اند، از این رو با ایجاد شبهه دنبال بروز شکافی برای ورود می گردند. دسته پنجم درست عکس گروه اول هستند یعنی با تندروی و کارهای هیجانی در پی فرصتی برای تحقق اهداف شخصی و گروهی‌شان هستند.

این فعال سیاسی درباره نوع واکنش به پاسخ احتمالی اسرائیل اظهار کرد: نه تندروی و نه کندروی نمی تواند ما را به سرمنزل مقصود برساند؛ حدوسط اعتدال و تبعیت از ولایت فقیه است چون تعریف ما برای نظام همین است. در این مسیر طبعا چالش هایی پیش می آید که با وحدت رویه و حفظ انسجام داخلی می توان آنها را از پیش روی برداشت و به پیش رفت.

وی با بیان اینکه تندروهای و کُندروها در زمان سختی ها و مشکلات به منافع شخصی می نگرند، ادامه داد: تندروی و کندروی دو روی یک سکه هستند. اگر نگاه ملی و متعالی داشته باشیم برای حفظ کشور، نظام و انقلاب باید همگام با رهبری حرکت کنیم. براساس سخنان رهبری در واکنش به اسرائیل نه منفعل می شویم و نه تعجیل می کنیم بلکه همه اقدامات لازم را در زمان خودش به اجرا در می آوریم. این استراتژی ما است. کسانی که جلوتر از رهبری در این موضوع می روند معنی حرکت شان چیست؟ یعنی می گویند بیشتر از رهبری می فهمند؟

انواری گفت: در بعد از انقلاب افرادی بودند که خیلی شعارهای تند می دادند اما امروز بی تفاوت یا دچار چرخش 180 درجه ای شده اند. آنچه ما باید انجام دهیم مقاومت در برابر سلطه و ظالمین است. در این تقابل طبیعتا هزینه می دهیم اما این هزینه به سرمایه ما اضافه خواهد کرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها