کد خبر: 730735
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با مهدی رحمانیان

دولت بداند که صبر اصلاح‌طلبان حدی دارد

دولت پیش خود می گوید «اصلاح طلبان خودی‌اند فعلا ول‌شان کنیم و سراغ پایداری برویم» غافل از آنکه اصلاح طلبان نیز تا یکجایی صبر و تحمل دارند.

دولت بداند که صبر اصلاح‌طلبان حدی دارد
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - دولت مسعود پزشکیان با تمام توان شعار وفاق ملی را دنبال می کند و این روزها گام های بلندی برای جلب نظر جبهه پایداری برداشته است، از جلسه با اعضای این مجموعه تا انتصاب جمالی نژاد گزینه مطلوب رادیکال ها به استانداری اصفهان و انتصاب سعید صادقی اسپانسر ستاد جلیلی به عنوان مدیرعامل شرکت نفتی «نیکو»، البته این موضوعات به مذاق اصلاح طلبان خوش نیامده است به طوری که آنها این اتفاقات را نوعی باج دادن به جلیلیون و اهانت به رأی مردم تعبیر می کنند.

فوری؛احسان علیخانی درگذشت؟ | جزئیات جدید از خبر درگذشت بازیگر معروف

مهدی رحمانیان در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره میزان تحقق شعارهای انتخاباتی پزشکیان گفت: دولت این روزها بین حوزه سیاست خارجی و سیاست داخلی تفکیک قائل شود چون برخی موضوعات اصلا ربطی به مسائل منطقه ای ندارد. آقای پزشکیان زمان انتخابات فیلترینگ را اجحاف به مردم خواند و گشت ارشاد را نقد کرد اما این روزها دولت هیچ تحرک خاصی برای این موضوعات از خود نشان نمی دهد. حتی وزیر ارتباطات می آید و موضوع فیلترینگ را توجیه می کند.

فوری؛اعلام آماده باش سراسری | آژیر جنگ به صدا درآمد

وی افزود: صداقت از ویژگی هایی بود که زمان انتخابات ریاست جمهوری مردم از آقای پزشکیان دریافت کردند و به او رأی دادند، حالا دولت باید مبتنی بر آن صداقت باید گام هایی را بردارد. یکی از این اقدامات می تواند رفع فیلتر باشد؛ اگر این اتفاق بیفتد، هم ذهنیت اجتماعی مردم را نسبت به حاکمیت اصلاح و هم بخشی از مسائل اقتصادی مردم را حل می کند. برخی از مردم از طریق همین شبکه های اجتماعی و وب در حال کسب و کار هستند، حتی گروهی دیگر نیز که کسب و کاری در فضای مجازی ندارند، مجبورند برای خرید فیلترشکن هزینه زیادی کنند.

این فعال مطبوعاتی یادآور شد: دولت باید بین موضوعات تفکیک قائل شود و نمی تواند توجیه بیاورد چون فضای منطقه مساعد نیست ما وارد سایر موضوعات نیز نمی شویم. اتفاقا وقتی فضای منطقه مساعد نیست در موضوعات اجتماعی همچون گشت ارشاد باید با مردم بیشتر مدارا شود، نه آنکه دوباره ون‌ها و تذکرات گشت ارشادی برگردند.

وی ادامه داد: حالا شاید برخی بگویند «چون حوزه اقتصادی پیوسته به فضای سیاست خارجی است، مساعد شدن شرایط در این حوزه نیازمند بازگشت آرامش به منطقه است، وقتی آرام شد می توان به سمت اجرای یکسری برنامه های مهم اقتصادی حرکت کرد»، این حرف تاحدودی قابل پذیرش است اما پرداخت به مسائل سیاست داخلی، فرهنگی و اجتماعی ربطی به آن موضوع ندارد.

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره انتقادها به وفاق یکطرفه دولت با رادیکال ها، اظهار کرد: دولت پیش خود می گوید «اصلاح طلبان خودی‌اند فعلا ول‌شان کنیم و سراغ پایداری برویم» غافل از آنکه خودی ها نیز تا یکجایی صبر و تحمل دارند، بعد می گویند «وقتی برای ما تب نمی کنید اما برای دیگران می میرید، انتظار نداشته باشید ما نیز پشت شما بیایستیم». دولت باید تعادلی را در این زمینه برقرار کند چون با این عدم تعادل نمی تواند کار خودش را پیش ببرد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها