کد خبر: 731707
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با غلامرضا انصاری

پزشکیان با این دست فرمان یک دوره‌ای می‌شود

فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: امیدواریم آقای پزشکیان با قاطعیت، جسارت، شجاعت و شهامت از طریق انتخاب مدیران کارآمد نام نیکی از خود به یادگار بگذارد.

پزشکیان با این دست فرمان یک دوره‌ای می‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - دولت پزشکیان در سخت ترین شرایط ممکن سکان اداره کشور را به دست گرفت؛ هر روز انشقاق بین گروه های سیاسی عمیق تر و اوضاع منطقه حادتر می شود. تلاش دولت آن است که در داخل وفاق ملی و در سیاست خارجی کاهش تنش زدایی را دنبال کند اما هر چه پیش می رود انتقاد اصلاح طلبان و اصولگرایان به رویکردهای دولت بیشتر می شود.

غلامرضا انصاری در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره علت اوج گیری انتقادهای دو جناح به دولت چهاردهم گفت: متأسفانه دولت آقای پزشکیان مثل کشتی حضرت نوح شده است که از هر سلیقه سیاسی یک جفت در آن حضور دارد اما این وعده ای نبود که آقای پزشکیان زمان انتخابات داد.

وی افزود: کاربرد کلمه «وفاق» بیشتر یک شوخی است برای توصیف شرایطی که کشتی دولت پر از بانیان وضع موجود باشد چون اقدامات این افراد طی دهه های گذشته این اوضاع را امروز برای مردم به وجود آورده است. تنها راه برون رفت از اوضاع ناگوار فعلی استفاده از مدیران کارآمد، باتجربه، دلسوز و با شهامت است.

این فعال سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: امروز دولت چهاردهم در حوزه مدیران میانی و مناطق ترکیبی پیدا کرده که بیشتر ائتلاف هم‌محلی‌های آقای پزشکیان، هم‌بازی‌های او در زمین فوتبال، پایداری ها و افراد نزدیک به نامزدهای پوششی شکست خورده را تداعی می کند چون این ترکیب ائتلافی غالب انتصابات جدید را به خودش اختصاص داده است.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان تصور می کند با این آش شعله قلمکاری که به اسم دولت وفاق در حال سامان گرفتن است، می تواند عمده مشکلات کشور را براساس برنامه حل کند. اولا مدیران برنامه را تدوین می کنند و از آسمان نازل نمی شود. وقتی برنامه جواب می دهد که مدیران کارآمد، توانمند، پاک، سالم و باتجربه بر سر کار باشند که بتوانند چنین برنامه ای را طراحی و اجرا کنند.

این تحلیلگر مسائل سیاسی بیان کرد: کسانی که در طول دولت های احمدی نژاد و رئیسی مسئولیت داشتند، به فجایع اجتماعی، اقتصادی و سیاسی دامن زدند اما با این وجود می بینیم که بخش عظیمی از جایگاه های مدیریتی میانی، منطقه ای و استانی به پایداری ها و نامزدهای پوششی شکست خورده اختصاص پیدا کرده است.

وی افزود: آقای پزشکیان نباید فراموش کند که چهره ملی و شناخته شده نبود که در انتخابات ریاست جمهوری براساس پایگاه اجتماعی شخصی رأی آورده باشد. مردم و گروه های سیاسی از ترس نامزدهایی که وضعیت موجود را ایجاد کرده بودند به آقای پزشکیان تمایل پیدا کردند. آقای پزشکیان آمد که فضای بسته رسانه ای، فرهنگی و اجتماعی را باز کند، فیلترینگ را بردارد، فضای تعامل را جایگزین رویکرد تقابل در سیاست خارجی کند. این شعارها و وعده ها قطعا با مدیران تنگ نظر آزمون پس داده محقق نمی شوند.

انصاری اظهار کرد: واژه «وفاق ملی» با انتخابات تیرماه امسال وارد فرهنگ سیاسی کشور شد که برخلاف کابرد اولیه اش برای زمان انتخابات، بعدها مشخص شد معنایش حذف اصحاب پنجشنبه و جمعه و جایگزین کردن آنها با اصحاب شنبه بود. به نظر می رسد اصلاح طلبان و مجموعه دلسوزانی که از جان و مال و آبروی شان برای رأی آوری آقای پزشکیان هزینه کردند، تنها کاری که از آنها ساخته است آوردن مردم پای صندوق های رأی است، در مدیریت و اصلاح روندهای مخرب گذشته هیچ نقشی را نباید به خودشان اختصاص دهند.

وی ادامه داد: آقای پزشکیان برای آنکه از طرفداران واقعی خودش در دولت استفاده نکند در کنار آن ائتلاف یادشده، از افراد خنثی برای سپردن مصادر مهم مدیریتی استفاده کرد، این به هیچ عنوان نمی تواند وعده های رئیس جمهور را محقق کند. تورم در اقتصاد و تنش در منطقه کماکان روند صعودی دارد، هر روز فقر و محرومیت افزایش پیدا می کند و به نفع آقازاده‌های فیلترشکن‌فروش بازار داغ‌تر می شود.

این فعال سیاسی اصلاح طلب گفت: قرار بود دانشجویان و اساتید اخراجی سریع به دانشگاه برگردند. قرار بود براساس خطابه های حضرت علی (ع) در نهج البلاغه عدالت در کشور حاکم شود و کولبرها در بازارچه های مرزی به کار شرافتمندانه مشغول شوند و از بردگی سرمایه داران نجات پیدا  کنند. قرار بود زنان بدسرپرست و بی سرپرست با اشتغال شرافتمندانه از فقر نجات پیاد کنند. قرار بود برای معکوس کردن مهاجرت، جذب نخبگان بدون تشریفات گزینش سختگیرانه باشد. قرار بود ارزش پول ملی افزایش پیدا کند. قرار بود برجام احیا شود تا گام های سیاست خارجی کشور برای تنش زدایی قوت پیدا کند و تحریم ها لغو شوند.

وی افزود: قطعا با مدیران تنگ نظر و بدسابقه نباید انتظار داشت تحولی در کشور ایجاد شود؛ امیدواریم آقای پزشکیان بقیه عرصه های مدیریتی را به افراد قوی، کارآمد، توانمند، بصیر، شجاع و با تجربه بسپارد تا آنها بازوی رئیس جمهور برای تحقق شعارهای انتخباتی باشند. قطعا دوره 4 ساله ریاست جمهوری روزی به پایان خواهد رسید، تجربه تلخ پشت کردن آقای روحانی به رأی مردم باید آینه تمام نمایی مقابل آقای پزشکیان باشد چون با این دست فرمان بعید است دوره ریاست جمهوری دومی در کار باشد. حداقل امیدواریم آقای پزشکیان با قاطعیت، جسارت، شجاعت و شهامت از طریق انتخاب مدیران کارآمد نام نیکی از خود به یادگار بگذارد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها