کد خبر: 731956
تاریخ انتشار :

اقدام دیپلماتیک حماس برای ناکام گذاشتن طرح «ژنرال‌ها»

جنبش حماس امروز (پنج‌شنبه) از تحرکات دیپلماتیک و سیاسی خود برای ناکام گذاشتن طرح رژیم صهیونیستی برای شمال نوار غزه و جنایات این رژیم خبر داد.

اقدام دیپلماتیک حماس برای ناکام گذاشتن طرح «ژنرال‌ها»
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش ایسنا، حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: رهبری جنبش حماس کارزار تحرکات و ارتباطات شدید سیاسی و دیپلماتیک را برای خنثی کردن برنامه‌های اشغالگران و توقف جنایتی آغاز کرده است که اشغالگران در چارچوب جنگ نسل کشی و قتل عام آشکار در سراسر نوار غزه و به ویژه در شمال آن انجام می‌دهند.

طبق گزارش خبرگزاری سما، در این بیانیه آمده است: رهبری جنبش حماس طی تماس‌های سیاسی که انجام داده و ادامه می‌دهد، نسبت به اجرای طرح ژنرال‌ها و آوارگی و ویرانی ناشی از آن هشدار داد.

حماس اضافه کرد: در همین راستا درحال حاضر هیئت‌هایی از رهبری حماس به ترکیه، قطر و روسیه سفر کرده‌اند و ارتباطات ما شامل مصر ، سازمان ملل و ایران نیز هست.

در ادامه این بیانیه اعلام شد: قرار است تماس با تعدادی دیگر از کشورها در سطح رهبران و مقامات منطقه تکمیل شود و همزمان حماس از رسانه‌ها خواست تا جنایات اشغالگران در نوار غزه را که به صورت روزانه انجام می‌شود، افشا کنند.

ارتش رژیم صهیونیستی همزمان با ارتکاب جنایت هولناک در مناطق مختلف نوار غزه به تشدید عملیات نظامی خود در شمال این باریکه ادامه می‌دهد و ۲۰ روز است که با اجرای طرحی که به «طرح ژنرال‌ها» معروف شده، مناطق مختلف شمال نوار غزه در محاصره هستند.

در همین راستا، سازمان دیده‌بان حقوق بشر اعلام کرد رژیم صهیونیستی از کوچ اجباری و گرسنگی به عنوان سلاح جنگی در نوار غزه استفاده می‌کند.

پیش از این نیز «جویس مسویا» دستیار دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و سرپرست هماهنگ کننده کمک‌های اضطراری این سازمان در اظهاراتی وضعیت شمال نوار غزه را «وحشتناک» توصیف کرده و خواستار توقف جنایات رژیم صهیونیستی در این منطقه و تبعیت این رژیم از دستورات موقت دادگاه لاهه شده بود.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها