کد خبر: 732186
تاریخ انتشار :

نگاه تحلیلگر/گفت‌وگوی «نامه‌نیوز» با فوآد ایزدی

تا آمریکا نفهمد حمله به ایران هزینه دارد حملات متوقف نمی‌شود

تحلیلگر مسائل سیاست خارجی گفت: احساس کنند حمله به ایران هزینه دارد، این نوع حملات متوقف خواهد شد. در مجموع بستگی به ما دارد، ما باید تصمیم بگیریم که چه طور می خواهیم برخورد کنیم.

تا آمریکا نفهمد حمله به ایران هزینه دارد حملات متوقف نمی‌شود
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

نامه نیوز - سرانجام، همان طور که انتظار می رفت، اسرائیل در واکنش به وعده صادق2، حملاتی را علیه برخی مراکز نظامی ایران انجام داد. آمریکا از مسئولیت مشارکت در این عملیات شانه خالی و 100 درصد مسئولیت آن را متوجه اسرائیل کرد. حال این سئوال مطرح است که تبعات این حمله چه خواهد بود؟

فواد ایزدی در گفت‌وگو با نامه نیوز درباره تبری جستن آمریکا از نقش داشتن در حمله اسرائیل به ایران گفت: آمریکا از 7 اکتبر 2023 تاکنون میدان‌دار تعرضات اسرائیل بودند، به عبارت بهتر هر کاری آنها کردند با هم کاری هم بوده است. البته دولت بایدن همواره در ظاهر ادعا داشته «خواستار گسترش جنگ نیست و پیگیر آتش بس است اما این اسرائیل بوده که به آمریکا گوش نمی دهد» که معتقدم این عملیات روانی بیش نیست.

وی با اشاره به ابعاد خارجی و داخلی جنگ روانی آمریکا افزود: دولت بایدن از بُعد خارجی قصد دارد در ذهن مسئولان محور مقاومت این تحلیل خلاف را جا بیندازند که چون قرار است آتش بس شود و جنگ گسترش پیدا نکند، پس می شود بعضی از تعرضات رژیم صهیونیستی را تحمل کرد. از بُعد داخلی نیز اگر کاملا هریس و حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری 5 نوامبر 2024 را ببازند فقط به دلیل عملیات 7 اکتبر خواهد بود بنابراین نیاز دارند نزد افکارعمومی داخل آمریکا خود را ضد جنگ نشان دهند.

این تحلیلگر مسائل سیاست خارجی یادآور شد: اگر آمریکا واقعا از عملکرد رژیم صهیونیستی ناراحت بوده، خیلی راحت می توانست با عدم ارسال تسلیحات و تجهیزات نظامی، این رژیم را کنترل کند. 70 درصد تسلیحات و تجهیزات نظامی اسرائیل از آمریکا وارد می شود بنابراین کافی است یک هفته آمریکا ارسال تسلیحات را نکند، اسرائیل دیگر نمی تواند هیچ جنایتی مرتکب شود.

وی با بیان اینکه ادعای تلاش آمریکا برای توقف جنگ در منطقه را نباید باور کرد، ادامه داد: واشنگتن فقط می خواهد در بازی پلیس بد-پلیس خوب، نقش پلیس خوب را بازی کند. آمریکا دروغ می گوید که در حمله اسرائیل به ایران نقشی نداشته است. اسرائیل برای حمله به ایران نیاز به مسیر هوایی داشت و آمریکا از طریق سوریه، عراق و سایر مناطق این فضا را برای رژیم صهیونیستی فراهم کرد چون این فضاها در دست آمریکایی هاست.

ایزدی با بیان اینکه اسرائیل به تنهایی نمی تواند به ایران حمله کند، درباره تبعات حمله اسرائیل به ایران گفت: اگر این تحلیل در آمریکا جا بیفتد که بدون دادن هزینه زیاد می شود به ایران حمله کرد، این نوع حملات ادامه پیدا می کند و گسترش هم می یابد چون آمریکایی ها محدودیت اخلاقی ندارند و به شدت هم دشمن ایران هستند اما اگر احساس کنند حمله به ایران هزینه دارد، این نوع حملات متوقف خواهد شد. در مجموع بستگی به ما دارد، ما باید تصمیم بگیریم که چه طور می خواهیم برخورد کنیم.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها