کد خبر: 703932
تاریخ انتشار :

با رزومه گزینه نهائی والیبال ایران آشنا شوید

اگر اتفاق خاصی رخ ندهد، آلبرتو جولیانی سرمربی جدید تیم ملی والیبال ایران خواهد بود.

با رزومه گزینه نهائی والیبال ایران آشنا شوید
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال ایران بعد از چند ماه عجیب و غریب احتمالا طی روزهای آینده با سرمربی جدید خود رسما آشنا خواهد شد. همان‌طور که طی خبری اختصاصی اعلام کردیم اگر اتفاق خاصی رخ ندهد ندهد آلبرتو جولیانی ایتالیایی از این پس روی نیمکت تیم ملی ایران خواهد نشست.

این سرمربی شصت ساله از حدود بیست و هشت سال پیش کار مربیگری را در لیگ‌های پایین‌تر ایتالیا آغاز کرد و پس از چندین موفقیت در تیم‌های لیگ‌های پایین راهی تیم کوئنو شد و توانست اولین قهرمانی خود را در سال 2010 در لیگ برتر والیبال ایتالیا و همچنین جام حذفی کسب کند. پس از این قهرمانی بود که نام آلبرتو جولیانی روی زبان‌ها افتاد و او راهی لوبه ایتالیا شد.

او در لوبه ایتالیا نیز توانست موفقیت‌هایش را ادامه دهد و دو قهرمانی لیگ و یک نایب قهرمانی ایتالیا را برای این تیم به ارمغان بیاورد. جولیانی بین سال‌های 2010 تا 2015 سه قهرمانی سوپر کاپ ایتالیا را با تیم‌های کوئنو و لوبه نیز به دست آورد تا نام او با موفقیت گره بخورد. او همچنین در لیگ‌های ترکیه و یونان با تیم‌های هالک بانک و المپیاکوس قهرمان جام حذفی و لیگ برتر این کشورها شده است.

کارنامه افتخارات آلبرتو جولیانی

در مسابقات باشگاهی اروپایی نیز او یک طلای کاپ اروپا با کوئنو ایتالیا و یک طلای چلنج کاپ اروپا با المپیاکوس را کسب کرده است.

اما کارنامه او در بخش ملی نیز پربار است، او در سال 2019 که هدایت تیم اسلوونی را بر عهده گرفت توانست دو نایب قهرمانی ارزشمند در جام ملت‌های اروپا را با این تیم به دست بیاورد که افتخار بسیار بزرگی برای این کشور در آن زمان بود. او همچنین توانست تیم‌های اسلوونی و ترکیه را برای اولین بار راهی لیگ ملت‌های والیبال بکند که در بین مربیان جهان بی‌سابقه است.

در کارنامه او چندین و چند نایب قهرمانی و سومی و همچنین قهرمانی در گلدن لیگ (تیم‌های درجه دو اروپا) نیز دیده می‌شود. جولیانی در این فصل با هدف قهرمانی به تیم هبار بلغارستان پیوست که با بحران مالی این باشگاه از این تیم جدا و حالا سرمربی مودنا ایتالیا شده است. مودنا در فاصله دو هفته مانده به پایان دور مقدماتی در تلاش برای صعود به پلی‌آف است و باید دید جولیانی می‌تواند این کار را انجام دهد یا خیر.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها