کد خبر: 714096
تاریخ انتشار :

بچه جنوب تهران مفتخر از حضور در نسل جدید!

محمد قربانی رفته رفته در حال تبدیل شدن به یکی از بازیکنان کلیدی تیم ملی است.

بچه جنوب تهران مفتخر از حضور در نسل جدید!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش‌ سه"، این مسیر پرافتخار برای محمد قربانی از ابتدای لیگ بیست و دوم شروع شد؛ جایی که او در روزهای پایانی نقل و انتقالات در حالی که فصل بیست و یکم را به عنوان یکی از نیمکت نشینان قرمز پوشان قائمشهر تمام کرده بود، مورد توجه مورایس قرار گرفت و به سپاهان پیوست.

محمد قربانی اولین بازی فیکس خود را برای سپاهان در هفته هفتم رقابت‌های لیگ بیست و دوم انجام داد. این در شرایطی بود که بازیکنان ملی پوش تازه از فیفا دی برگشته بودند و این فرصت به قربانی رسید تا برای اولین بار در ترکیب اصلی قرار بگیرد. همین روند تا پایان نیم فصل هم ادامه داشت اما از نیم فصل دوم به بعد شرایط برای قربانی روز به روز بهتر شد و او کم کم در حال باز کردن جای خود در سپاهان بود.

وقتی لیگ بیست و سوم شروع شد محمد قربانی به یکی از بازیکنان ثابت سپاهان تبدیل شده بود و تا پیش از پایان نیم فصل اول که با پیشنهاد قابل توجه یک میلیون دلاری باشگاه اورنبرگ روسیه مواجه شود، مهره ثابت خط میانی طلایی پوشان بود و گاهی در قلب خط دفاعی نیز به کار مورایس آمد.  

قربانی با این حال در جام ملت‌های آسیا در فهرست نهایی قلعه‌نویی قرار نگرفت، اما در حالی که این روزها بحث جوانگرایی در فوتبال ایران حسابی داغ است به اردوی فروردین ماه دعوت شد و در بازی برگشت مقابل ترکمنستان از دقیقه ۷۰ وارد ترکیب شد. 

این روند برای قربانی در فیفادی خرداد ماه هم ادامه داشت و او که یکی از لژیونرهای جدید فوتبال ایران به شمار می‌رود در دیدار برابر هنگ کنگ از ابتدا وارد ترکیب شد و در مصاف با ازبکستان برای دقایقی در پایان نیمه دوم با دستور امیر قلعه نویی فرصت بازی پیدا کرد.

قربانی که زاده اراک است اما در یکی از محله‌های جنوبی تهران رشد و پرورش پیدا کرده و این جمله را در درباره موفقیت بزرگ خود که در حال تبدیل به یکی از بازیکنان نسل جدید فوتبال ایران است، نوشته: «از جنوبی ترین نقطه تهران تا رسیدن به پیراهن مقدس تیم ملی. همه چی از لطف خداست.»

البته که قربانی ۲۳ ساله راه درازی در پیش دارد و باید منتظر ماند و دید وقتی فوتبالش به پایان می‌رسد چه جایگاهی را در تاریخ فوتبال ایران برای خود ثبت کرده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها