کد خبر: 716253
تاریخ انتشار :

۷ بازیکن خارجی، روی دست یحیی!

یحیی گل محمدی کار مهمی را در اهواز شروع کرده؛ او ماموریت ساختن یک تیم جذاب و جوان‌تر را با ستاره‌های باقی‌مانده در نقل و انتقالات بر عهده گرفته است.

۷ بازیکن خارجی، روی دست یحیی!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، بهترین خبر برای هواداران فولاد خوزستان بعد از سپری کردن فصلی کابوس‌وار انتخاب و معرفی یحیی گل‌محمدی به عنوان سرمربی جدید این تیم بود. سرمربی پرافتخار فوتبال ایران بعد از نیم‌فصل دوری از لیگ برتر این‌بار به شایعات درباره حضورش در اهواز رنگ واقعیت بخشید و با امضای قرارداد رسمی هدایت فولاد را برعهده گرفت.

اگرچه باشگاه‌های فولاد در رسانه‌های رسمی خود حضور گل‌محمدی را چندان پررنگ جلوه نداد، اما در فضای هواداری این مسئله بسیار جذاب‌تر بود و هواداران فولاد استقبالی ویژه از مربی‌ای داشتند که سابقه کار در فولاد را نیز داشت و به قول همسرش به تیمی رفت که آن را بسیار دوست دارد.

حضور گل‌محمدی در راس کادرفنی فولاد باعث شده تا اهالی فوتبال تصور بازگشت این باشگاه پرافتخار به دوران طلایی را داشته باشند؛ فولاد که سابقه دو بار قهرمانی در لیگ برتر را نیز در کارنامه دارد و به مراحل پایانی لیگ قهرمانان هم راه یافته، قطعا با هدایت گل‌محمدی با توجه به داشتن امکانات مناسبی که دارد، شخصیت گذشته خود را تا حد زیادی به دست خواهد آورد و همین موضوع هواداران خوزستانی را به آینده بسیار امیدوار کرده است.

در کنار همه این اتفاقات خوب، اما گل‌محمدی در شروع کار به عنوان سرمربی فولاد با دغدغه‌هایی مواجه شده که اکثر آنها میراثی از گذشته محسوب می‌شود و در برخی موارد حتی راه‌ حلی در کوتاه مدت وجود نخواهد داشت!

**سفر یک‌روزه به اهواز و سیطره بر کار

سرمربی فولادی‌ها که حدود دو هفته پیش قرارداد خود را در تهران امضا کرد، جلساتی را با مسئولان باشگاه و به‌خصوص هوشنگ نصیر‌زاده، مدیرعامل داشت و از مسائل مربوط به تیم آگاه شد. بعد از باخبر شدن گل‌محمدی از برخی مسائل و مشکلات بود که شایعاتی درباره انصراف او از سرمربیگری فولاد شنیده شد، اما سفر یک‌روزه یحیی به اهواز این شایعات را به طور کامل از بین برد.

سرمربی پرافتخار فولادی‌ها بامداد روز شنبه با چمدانی کوچک در فرودگاه اهواز دیده شد تا مشخص شود برای بازدید از امکانات و تحویل گرفتن وسایل به این شهر سفر کرده است. یحیی بعد از حضور در اهواز در دفتر باشگاه فولاد حضور یافت و از همه امکانات خوب این تیم دیدن کرد. او در این بازدید به غیر از وضعیت چمن ورزشگاه فولاد آرنا از همه موضوعات دیگر رضایت داشت. گل‌محمدی حتی در این سفر کوتاه منزل مسکونی که باشگاه برایش در نظر گرفته بود را هم تحویل گرفت و بعد از جلسه با هوشنگ نصیرزاده درباره موضوعات مربوط به کادرفنی و لیست بازیکنان مد نظر همراه مدیرعامل شبانه به تهران برگشت.

**دغدغه بزرگ درباره قراردادهای دوساله

مهم‌ترین مشکلی که یحیی گل‌محمدی در شروع کار در اهواز با آن مواجه شده درباره اسکواد تیم است. طبیعی است که سرمربی جدید فولادی‌ها بخواهد با نظر خودش تغییرات گسترده‌ای را در لیست بازیکنان به وجود بیاورد اما دست او برای این موضوع خیلی باز نیست!

گل‌محمدی در شروع کار در فولاد متوجه شده که اکثر بازیکنانی که ابتدای فصل گذشته به عضویت فولاد درآمدند قرارداد دو ساله بستند و بیش از 60 درصد اسکلت تیم برای فصل پیش‌رو هم بازیکن قرمزپوشان محسوب می‌شوند. به عبارت بهتر مسئولان باشگاه فولاد در شروع کار باید طبق نظر گل‌محمدی با بازیکنانی که قرارداد دارند برای فسخ یا ادامه همکاری به توافق برسند که کاری بسیار دشوار است.

**معضل اصلی خارجی‌ها هستند!

فولاد خوزستان یکی از تیم‌هایی بود که در فصل گذشته از همه سهمیه‌های خارجی خود استفاده کرد و جالب است که اکنون اکثر بازیکنان خارجی این تیم یک فصل دیگر هم سهمیه دارند و حتی یک نفر دیگر هم به جمع آنها اضافه می‌شود! این در حالی است که سهمیه بازیکنان خارجی برای فصل بعد یک نفر کاهش داشته است.

کریستوفر کنت (دروازه‌بان)، جفرسون باهیا (مدافع)، موسی کولی‌بالی (مدافع)، لوکاس کاندیدو (هافبک)، ابراهیم حصار (وینگر-مهاجم)، لوسیانو پریرا (مهاجم) و گادوین منشا (مهاجم) 7 بازیکن خارجی فولاد هستند که از این جمع به غیر از کولی بالی و کاندیدو سایر نفرات یک فصل دیگر قرارداد دارند. حتی گادوین منشا هم که در نیم فصل دوم از لیست فولاد خارج شد، یک فصل دیگر از قراردادش باقی مانده و باید تعیین تکلیف شود.

این در حالی است که گفته می‌شود گل‌محمدی هیچ کدام از بازیکنان خارجی کنونی را نمی‌خواهد و البته که فسخ قرارداد با آنها با توجه به رقم قراردادی که دارند کاری بسیار دشوار خواهد بود.

**نیمکت، جمع سرشناس‌ها با کمترین مربی خوزستانی

یکی از ویژگی‌های فولاد در فصل گذشته حضور پرتعداد نفرات خوزستانی در آن بود. قرمزپوشان اهوازی در اواخر فصل با کادرفنی تماما خوزستانی در لیگ برتر ماندگار شدند و حالا یحیی گل‌محمدی باید درباره این نفرات که اکثرشان سرشناس هم هستند تصمیم بگیرد. شنیده می‌شود گل‌محمدی قصد دارد جمعی از یاران قدیمی خود که در تیم ملی سال‌ها با آنها هم‌بازی بود و در جاهای دیگر هم با آنها کار کرده را به فولاد ببرد و صحبت‌های اولیه را نیز با آنها کرده است. از جمع نفرات خوزستانی نیز قطعا یک نفر و احتمالا دو نفر در کادرفنی باقی بمانند که قرار است طی روزهای آینده در این خصوص هم تعیین تکلیف شود. البته که به نظر می‌رسد نیمکت فولاد در لیگ بیست و چهارم چهره‌های سرشناسی را به خود ببیند.

**مذاکره با گزینه‌های یحیی شروع شد

در کنار مذاکراتی با بازیکنان مازاد گل‌محمدی در حال انجام است، هوشنگ نصیرزاده برای جذب بازیکنان مد نظر سرمربی خود هم اقدام کرده است. مدیرعامل فولاد در روزهای گذشته در تهران حضور داشت و با برخی بازیکنان مد نظر گل‌محمدی مذاکراتی داشت. سرمربی فولاد اعتقاد دارد که برای بازگرداندن این تیم به روزهای طلایی باید بازیکنانی را به اهواز ببرد که نام بزرگی داشته باشند و شخصیت از دست رفته این تیم را برگردانند. البته که علاقه قلبی بسیاری از ستاره‌ها به گل‌محمدی هم باعث خواهد شد خیلی از نفرات دوست داشته باشند فصل پیش‌رو را در اهواز سپری کنند. هرچند که جذب نفرات جدید هم منوط به خالی کردن لیست نفرات تیم و فسخ تعداد زیادی از قراردادهای دوساله است.

**شروع تمرینات نزدیک است

یحیی گل‌محمدی بدش نمی‌آمد که تمرینات فولاد را از روز 15 تیرماه شروع کند، اما مشکلات مربوط به قرارداد بازیکنان و اینکه بسیاری از نفرات کنونی تیم را نمی‌خواهد باعث شده تا او فعلا زمان شروع تمرینات را اعلام نکند. پیش‌بینی می‌شود با جلو رفتن کار و فسخ قرارداد برخی بازیکنان تمرینات فولاد از هفته آینده شروع شود و قطعا شاهد یکی از تیم‌های جذاب لیگ بیست و چهارم خواهیم بود.

**بدهی‌‌هایی که باید تسویه شود

باشگاه فولاد خوزستان در کنار موضوعات فنی، در بحث مالی با گره‌هایی در این مقطع مواجه شده که یحیی گل‌محمدی نیز خواهان رفع آنها و پرداخت بدهی‌ها شده است. فولادی‌ها از قراردادهای فصل گذشته 70 درصد به اعضای تیم پرداختی داشتند و باید برای تسویه حساب با بازیکنان و اعضای کادرفنی و اجرایی اقدام کنند. از سوی دیگر بدهی‌های دیگری نیز به برخی نهادها وجود دارد و در کنار این مسئله پیش پرداخت فصل بعد هم اضافه خواهد شد که همه این مسائل مبلغی سنگین را به مدیران باشگاه تحمیل خواهد کرد.

**فولاد جذاب در راه است

با وجود همه موضوعاتی که پیرامون فولاد پس از حضور گل‌محمدی مطرح شد، به نظر می‌‌‌رسد یک تیم جذاب را از قرمزپوشان اهوازی در لیگ بیست و چهارم شاهد باشیم. فولادی‌ که روزهای خوش زیادی را در فوتبال ایران چشیده، حالا قصد بازگشت به دوران طلایی را دارد و سرمربیگری گل‌محمدی به این مسئله رنگ و بوی واقعیت بخشیده است. حالا هواداران خوزستانی در انتظار تماشای تیم هیجان‌انگیز خود هستند و همین مسئله احتمالا نمایی زیبا از ورزشگاه پر از تماشاگر فولادآرنا را در فصل پیش رو به تصویر می‌کشد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها