کد خبر: 724006
تاریخ انتشار :

گاری دو و پاسخ تند به سئوال جنجالی درباره یاسین!

خوان کارلوس گاری دو در پاسخ به سوالی در مورد عدم استفاده از یاسین سلمانی برافروخته شد.

گاری دو و پاسخ تند به سئوال جنجالی درباره یاسین!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، خوان کارلوس گاریدو در هفته سوم لیگ برتر موفق شد با نتیجه دو بر صفر فولاد خوزستان را شکست بدهد و اولین برد خود در لیگ برتر فوتبال ایران را کسب کند. این پیروزی در شرایطی برای پرسپولیس رقم خورد که یحیی گل‌محمدی؛ سرمربی سابق این تیم روی نیمکت فولاد نشسته بود، اما گاریدو توانست در نیمه مربیان او را شکست بدهد.

سرمربی پرسپولیس پس از این مسابقه در نشست خبری حاضر شد و درباره این بازی صحبت کرد و به سوالات خبرنگاران نیز پاسخ داد.

* تیم‌های بزرگ برای پیروزی سختی می‌کشند

او در ابتدا گفت: به تیم‌مان بابت بردی که داشتیم، تبریک می‌گویم. به نظرم استحقاق این برد را داشتیم. برای این پیروزی جنگیدیم. طبیعی است که سختی‌هایی در مسابقه وجود داشته باشد و فکر می‌کنم همه باید بدانیم تمام بازی‌ها برای خودش سختی‌هایی دارد. بازیکنان باید بدانند با تلاش به پیروزی می‌رسیم و قطعا بازیکنان سختی‌هایی را متحمل می‌شوند. آن چیزی که به ضرر تیم است، این است که فکر کنیم بردن خیلی راحت است و فکر کنیم باید در دقیقه 15 پیروز شویم. وقتی فوتبال نگاه می‌کنیم، تیم‌های بزرگ برای پیروزی خیلی سختی می‌کشند. با این شرایط این پیرزوی ارزشمندتر است، چون تیم توانست با سربلندی از این سختی‌ها خارج شود.

* برد راحتی به دست نیاوردیم

گاریدو با اشاره به عملکرد پرسپولیس در نیمه اول افزود: برد راحتی نبود و مقابل تیمی بازی می‌کردیم که خوب کار کرده بود. نیمه اول خیلی سخت بود‌ و بازی را برایمان سخت کردند. با توجه به تمام سختی‌ها در نیمه اول، متوجه شدیم می‌توانیم خودمان به محوطه حریف برسانیم و ۳-۴ بار این کار را انجام دادیم. می‌توانستیم گل بزنیم. ۴-۳ موقعیت گل داشتیم که اگر یکی از آنها به ثمر می‌رسید، نتیجه بازی عوض می‌شد. زمانی که در نیمه اول گل نزدیم، بازی سخت شد. فولاد خوب پرس می‌کرد و باعث می‌شد ضربه کاشته بدهیم و تیم ما متوجه شد که باید سختی بکشد.

* خیلی مهم بود که تیم گل اول را بزند

سرمربی پرسپولیس درخصوص نیمه دوم نیز گفت: فکر می‌کنم در نیمه دوم سطح بالاتری داشتیم و بر بازی تسلط داشتیم. در این نوع بازی‌ها گل اول خیلی مهم و کلیدی است. خیلی مهم است که تیم بتواند گل اول را بزند. اورونوف، علیپور، احمدزاده و امیری خیلی کار کردند تا به این گل برسیم و در آخر به این رسیدیم که مطمئنا بازی را عوض می‌کرد. بعد متوجه شدیم می‌توانیم گل دوم را بزنیم. بازیکنانی در نیمه دوم وارد زمین شدند و سعید صادقی و آل‌کثیر به ما فضا دادند و به گل رسیدیم. گل دوم را که به ثمر رساندیم، آقای آل‌کثیر خودش را رسانده بود و مملی کمک کرد که با توپ بازی کنیم. سمیر امروز بازی اولش بود و هافبک خیلی خوبی است که در قسمت پایانی بازی به ما کمک کرد. استحقاق این پیروزی را داشتیم و مطمئنا به تیم اعتماد به نفس می‌دهد. سه امتیاز این برد کمک می‌کند در جدول جایگاه خوبی داشته باشیم تا بتوانیم لیگ را ببریم.

* باید در هر شرایطی آرامش داشته باشیم

گاریدو در واکنش به این سوالی درخصوص شناخت خود از فولاد و تاثیرگذاری خدابنده‌لو به عنوان بازیکن تعویضی گفت: در تمام بازی‌ها آماده می‌شویم تا بتوانیم ببریم، بعضی اوقات خوب از آب در می‌آید و بعضی اوقات بد. وقتی نتیجه خوب نمی‌شود باید آرامش داشته باشیم و وقتی خوب نمی‌شود، باز هم باید آرامش داشته باشیم. سه امتیاز مهمی بود و کاری که باید انجام بدهیم این است که ادامه بدهیم. این برد اعتماد به نفس خوبی برای بازی‌های پیش رو به ما می‌دهد اما باید در نظر بگیریم تیم حریف خوب کار کرده بود. همه تیم‌ها برای بازی‌هایی که پیش رو دارند، خوب کار می‌کنند و صحنه‌هایی در بازی وجود دارد که نتیجه را تعیین می‌کند. در این باره می‌توانم بگویم ما می‌دانستیم می‌توانیم از فضاها استفاده کنیم و به گل برسیم، چون فولاد خوب پرس می‌کرد و همین هم بازی را برای ما سخت می‌کرد، ولی می‌دانستیم که به گل می‌رسیم.

* نمی‌توانم درباره بازیکنانی که بازی نکردند صحبت کنم

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه عدم استفاده از یاسین سلمانی به دلیل محافظت از اوست یا دلیل فنی دارد، با دلخوری عنوان کرد: چیزی برای گفتن ندارم. سوال‌تان را متوجه نمی‌شوم. یازده بازیکن بازی کردند و چهار بازیکن تعویضی داشتیم. بازیکنان کارشان را خوب انجام دادند و فکر می‌کنم باید درباره این بازیکنان سوال کنید. بیشتر بازیکنان حق دارند که بازی کنند. مطمئنا کسانی که استحقاق داشته باشند، در طول فصل به میدان می‌روند. باید قانونی گذاشته شود تا درباره بازیکنانی حرف بزنیم که بازی کرده‌اند، نه کسانی که بازی نکرده‌اند. از اسکواد 27 نفره می‌شود درباره 12 بازیکنی صحبت کنم که بازی نکرده‌اند؟ قانون بگذاریم که درباره بازیکنانی که بازی کردند، صحبت کنیم.

* همه در پرسپولیس روحیه برنده شدن را به ارث می‌برند

"امروز دو گل زدید اما شما سرمربی تیمی هستید که روزگاری فرشاد پیوس و علی دایی را داشته است. سازمان تهاجمی پرسپولیس را طوری طراحی کرده‌اید که پرسپولیس تهاجمی دیده شود؟" گاریدو در پاسخ به این سوال گفت: قبل از هر چیزی باید بگویم چیزی که در تاریخ پرسپولیس اتفاق افتاده این است که این تیم برای بردن وارد زمین می‌شود و هدفش بردن است و از طریق تاریخ یک روحیه برنده ایجاد کرده است. بازیکنانی که در پرسپولیس حضور دارند و سرمربیانی که در این تیم کار کرده‌اند، روحیه برنده بودن را به ارث می‌برند. برای اینکه سرمربی پرسپولیس باشی باید این روحیه را به تیمت بدهی، یک فرم خاص برای اینکه بازی‌ها را ببریم.

* باید در دفاع و حمله سازماندهی داشته باشیم

او تاکید کرد: برای اینکه ببریم، باید خوب کار کنیم و سازماندهی داشته باشیم، هم از نظر دفاعی و هم هجومی. مطمئنا بیشتر وقت‌ها باید جستجو کنیم که تیم چطور بازی کند. بعضی لحظات باید ببینیم چطور دفاع کنیم و بیشتر وقت‌ها هم باید ببینیم چطور بتوانیم شروع خوبی داشته باشیم و خوب حمله کنیم. همه بازیکنانی که در اسکواد ما هستند تلاش می‌کنند برای اینکه بازی کنند و بهترین عملکردشان را داشته باشند. اسکواد خوبی داریم و بازیکنانی اضافه شدند که با تیم جلو می‌روند. در شروع پیش‌فصل تیم کاملی نبودیم و روند صعودی داشتیم که بازیکنان اضافه شدند. سرمربی باید تلاش کند تا بازیکنانی را که اضافه شدند، در تیم یک دست کند. برد امروز به ما کمک می‌کند و در کار تیمی پیشرفت می‌کنیم. فیفادی رسیده و از آن استفاده می‌کنیم تا بیشتر کار کنیم.

* در جریان لو رفتن ترکیب تیم نیستم

گاریدو در مورد لو رفتن ترکیب تیم پرسپولیس در شب قبل از بازی با فولاد عنوان کرد: هیچ نظری ندارم چون ندیدم.

* تلاش می‌کنیم همیشه بجنگیم

سرمربی پرسپولیس در پاسخ به اینکه آیا قول قهرمانی را به هواداران می‌دهد، گفت: خیلی خوشحال هستیم که امروز بردیم. مثل همیشه پرسپولیس تیمی است که انگیزه زیادی دارد. تمام افرادی که اینجا حضور دارند هر روز کار می‌کنند و خودمان را برای بازی پیش‌رو آماده می‌کنند. سعی و تلاش‌مان این است که ببریم. در طول فصل بازی‌های زیادی وجود دارد و تلاش می‌‌کنیم همیشه بجنگیم.

* می‌دانستیم شروع سختی داریم

او در واکنش به اینکه پرسپولیس چقدر به شرایط مدنظر او نزدیک شده است، گفت: در پیش‌فصل تلاش کردیم و کار کردیم و سه بازی هم از فصل گذشته است‌. بازیکنان به ما اضافه می‌شدند و بعضی از آنها فرصت کمی داشتند که ما کار کنند. وقتی تمرینات و بازی‌های بیشتری باشد تیم رشد می‌کند. قبل از شروع لیگ همه می‌گفتند شروع سختی خواهیم داشت. می‌دانستیم شروع سختی خواهیم داشت. سخت بود، چون افرادی به ما اضافه می‌شدند. از سرمربی همیشه توقع هست که بازی‌ها را ببرد و سرمربی تلاش کرد و با تمام بازیکنانی که اضافه شدند، کار کرد. این روند خیلی سریع انجام شد. الکسیس یک هفته قبل از شروع فصل اضافه شد، میلاد این هفته اضافه شد. من فکر می‌کنم روند مناسبی داریم و این برد کمک می‌کند این روند را بهتر کنیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها