کد خبر: 728170
تاریخ انتشار :

مینی‌بوس وارد زمین چمن شد (عکس)

ماشین حمل مصدوم در اراک وضعیت عجیبی را در دومین تجربه فعالیت خود سپری کرد.

مینی‌بوس وارد زمین چمن شد (عکس)
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، ماشین حمل مصدوم برای نخستین بار در فوتبال ایران در دربی 104 استفاده شد و باشگاه آلومینیوم که مالکیت ورزشگاه امام خمینی (ره) اراک را برعهده دارد، رونمایی غیرمنتظره و بدون اطلاع قبلی از این امکانات ویژه در استادیوم خانگی خود در مسابقه استقلال و پرسپولیس داشت.

مصدومیت زودهنگام گوستاوو بلانکو و در ادامه آرش رضاوند موجب شد تا سه بار در دربی انجام گرفته در اراک، شاهد ورود ماشین حمل مصدوم به زمین باشیم ولی این ماشین در دیدار اخیر آلومینیوم و خیبر خرم‌آباد بیشتر از شهرآورد خبرساز شد.

آنتونی آکومو و حسین ابرقویی، دو بازیکن خیبر خرم‌آباد در جریان دیدار مقابل آلومینیوم با مصدومیت مواجه شدند که این اتفاق ورود ماشین حمل مصدوم به زمین را به دنبال داشت که در زمان خروج آسیب دیده‌ها از زمین، صحنه عجیبی رقم خورد.

در شرایطی که ماشین حمل مصدوم در اروپا و به ویژه کشورهای عربی فقط یک جای حمل مصدوم و حداکثر دو صندلی برای کادر پزشکی تیم‌ها (غیر از راننده که خودش هم تکنسین است، دارد) اما ماشین حمل مصدوم در اراک شرایط کاملا متفاوتی دارد.

ماشین حمل مصدوم در ورزشگاه اراک شباهت زیادی به ماشین حمل زائرین در اماکن زیارتی دارد که فقط صندلی‌های آن را برداشتند و به جای آن برانکارد نصب شده تا مصدومان را به بیرون از زمین انتقال بدهد.

در جریان دیدار آلومینیوم خیبر خرم‌آباد هم وقتی دو بازیکن تیم خیبر آسیب‌دیدگی پیدا کردند، ماشین حمل مصدوم به زمین آمد که در زمان خروج، هر دو مصدوم به همراه سه عضو کادر پزشکی تیم خیبر و همچنین عوامل حمل برانکارد روی آن نشسته بودند.

در شرایطی که قاعدتا فقط باید پزشک تیم خیبر و راننده این ماشین در زمان خروج از زمین در تصویر دیده می‌شدند، اما دو عضو کادر پزشکی دیگر از تیم خیبر و همچنین سه عضو حمل برانکارد در ورزشگاه اراک هم روی این ماشین نشستند و در مجموع، 8 نفر در قابل عکس جای گرفتند که عجیب بود و حتی امکان خرابی ماشین و توقف آن را (به دلیل برقی بودن) به دنبال داشت.

طبق آنچه در فوتبالِ خارج از ایران و البته در ماشین‌هایی با اندازه کوچک‌تر برای حمل مصدومان می‌بینیم، عوامل منتقل کننده بازیکن آسیب دیده بر روی ماشین و برانکارد، با سرعت زمین را ترک می‌کنند و یک یا نهایتا دو عضو کادر پزشکی آن تیم هم روی ماشین می‌نشینند تا بازیکن مصدوم را به بیرون انتقال بدهند که در اراک ورژن جدیدی از آن را شاهد بودیم.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها