کد خبر: 729628
تاریخ انتشار :

متن کامل - مناظره جنجالی پرسپولیس و بیرانوند!

در اولین ساعات نیمه شب آنتن زنده فوتبال برتر تبدیل به محل مناظره تند و جنجالی بر سر پرونده علیرضا بیرانوند شد.

متن کامل - مناظره جنجالی پرسپولیس و بیرانوند!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، یک روز بعد از مصاحبه بسیار عجیب و دور از انتظار علیرضا بیرانوند در میکسدزون ورزشگاه یادگارامام، مسئول کمیته حقوقی باشگاه پرسپولیس و وکیل علیرضا بیرانوند از سوی محمدحسین میثاقی روی آنتن زنده آمدند تا در مورد حکم محرومیت تعلیقی، جریمه بیست میلیاردی و همچنین اتهام شیرینی پنج میلیاردی به اعضای هیئت مدیره پرسپولیس برای صدور الحاقیه صحبت کنند.

البته این صحبت خیلی زود تبدیل به یک مناظره جدی بین مصطفی سلیمانی و هومن هدایتی شد که در بعضی از دقایق آنها به صورت شخصی هم به یکدیگر حمله داشتند، اما تا حد زیادی مواضع موکل خود را برای ادامه این پرونده روشن کردند. نکته مهم اینکه هر دو طرف اعلام کردند که این پرونده را به کمیته استیناف خواهند برد.

بحث جنجالی و مناظره کامل را می‌توانید اینجا به صورت متنی بخوانید:

میثاقی: آقای هدایتی نظر شما در مورد این حکم چیست؟

هومن هدایتی: این رأی خیلی جای تحلیل دارد. انقدر از عبارات و کلمه خوب و ستودنی استفاده کرده که یک رأی جامع در ادبیات و نگارش است. به نظر من یک رأی شایسته است و از کمیته تعیین وضعیت تشکر می‌کنم و به نظر من این رأی به جز بخش تعلیق می‌تواند یک تابلوی نقاشی خیلی خوب باشد. من این رأی را سه بار خواندم.

میثاقی: یعنی سه بار حکم 48 صفحه را خواندید؟

هدایتی: به جز بخش تعلیق و یک بخش تراکتور.

میثاقی: شما چند بار خواندید؟

مصطفی سلیمانی: من یک بار خواندم. من اگر می‌دانستم از روز اول این مصاحبه نکردن کاری می‌کند که روند پرونده به این طریق پیش برود، حتما مصاحبه می‌کردم. بگذریم؛ در خصوص طولانی‌شدن رسیدگی، من پرونده شکایت سه میلیاردی آقای دژاگه از فولاد را مثال می‌زنم که در ابتدای سال شکایت کردیم اما هنوز رسیدگی نشده است. کمیته انضباطی ممکن است یک روزه حکم صادر کند اما کمیته تعیین وضعیت در چهار پنج یا شش ماه حکم می‌دهد. در این پرونده چنان فشاری آوردند که باید امروز و فردا رسیدگی شود. من قبل از ورود به این مبحث و انتقاد به رای، این را خدمت شما عزیزان می‌گویم. من وکیل دادگستری هستم و حرفه اصلی و شغلم این است. هرچند نزاکت این است که نهاد رسیدگی کننده نباید از طریق وکیل تخطئه شود اما دوستان این کار را کردند و سم‌پاشی کردند.

میثاقی: یعنی هر دو طرف راضی هستید؟

سلیمانی: نه من فقط گفتم که در مقام تسویه حساب شخصی نیستیم و می‌خواهیم انتقاد به صورت حقوقی و قانونی انجام دهیم. بحث بعدی ایراداتی است که نسبت به رأی وجود دارد. یک ایراد شکلی و یک ایراد ماهوی. ایراد شکلی: باشگاه پرسپولیس دادخواستی برای محکومیت آقای بیرانوند ارائه داد و بعد از دو هفته دادخواستی به کمیته وضعیت از باشگاه تراکتور و آقای بیرانوند شکایت کرد و در بدو درخواست محرومیت تضامنی هر دو را خواست و حرفی از محرومیت بیرانوند نداد. متاسفانه برای اولین بار با دو دادخواست، یک حکم دادند. این را از تمام حقوقدان‌های بی‌طرف بپرسید.

موضوع بعدی مسائل ماهوی است که در این پرونده وجود دارد. یک الحاقیه نوشته شد و در آن نوشته شد «کلیه مطالبات». برای اینکه این الحاقیه در سازمان لیگ ثبت شود، باید در بالای قرارداد نوشته می‌شد ذیل فلان قرارداد. کلیه قرارداد شامل تمام مطالباتی است که وجود دارد. موضوع بعدی پاداش یا بونوس است، در تمام دنیا بونوس یا پاداش به عنوان پرداختی خارج از قرارداد جهت تشویق بازیکن است. کمیته تعیین وضعیت اما پاداش را جزء قرارداد دانست. متاسفانه پارسال دستورالعمل نقل و انتقالات بدون تشریفات قانونی صادر شد و آقای نورشرق (رییس کمیته تعیین وضعیت) هم جزء تنظیم‌کنندگان دستورالعمل نقل و انتقالات بودند.

آخرین مورد هم زمان فسخ است. در این الحاقیه آمده در صورتی که 15 روز بعد از آخرین بازی فصل اگر پولش را نگیرد میتواند فسخ کند. باشگاه پرسپولیس اگر پایان فصل منظورش بود، چرا از کلمه «بازی» استفاده کرد؟ اینجا هم کمیته تعیین وضعیت، پرونده را به سود تنظیم کننده الحاقیه (پرسپولیس) صادر کرد. متاسفانه هیچ جا پرونده را به سود تنظیم کننده صادر نمی‌کنند.

موضوع آخری بحث ایفمارک است. در تمامی آرای کمیته تعیین وضعیت، ایفمارک برعهده باشگاه است. اما متاسفانه علی‌رغم اینکه کارشناس مالی هم این موضوع را برعهده کمیته تعیین وضعیت گذاشته بود، آنها این مورد را هم به سود پرسپولیس دادند.

همین امروز یک شخصی که حقوق نخوانده در مورد این پرونده صحبت کرد. اما هیچ جا قانونی وجود ندارد که اگر جریمه شد، حتما باید محروم شود. کاری کردند که کمیته تعیین وضعیت یک حکم عجیب و غریب را با محرومیت تعلیقی صادر کند.

میثاقی: می‌شود یکی متخلف باشد و محروم نشود؟

هدایتی: ببینید می‌شود پنج دادخواست وجود داشته باشد و یک حکم بدهند. مثلا شما نمی‌توانید بگویید چرا حکم پرونده آقای دژاگه صادر نشده و این پرونده شده؟ می‌دانم طبیعی است آقای سلیمانی از این رأی راضی نباشند اما یک اجماع و وحدت نظر بین حقوقدان‌ها در این چند روز به وجود آمده و من ندیدم به جز قسمت تعلیق ایرادی بگیرند.

میثاقی: آقای درویش که گفتند لکه ننگ است.

هدایتی: ایشان مسئولیت هدایت هواداران را دارند و وقتی میبینند یک رأی در بخش تعلیق بر خلاف مقررات است، اینطور میگوید. ما از چند روز پیش در جریان تعلیق بودیم و با برخی از ارکان صحبت کردیم و گفتند بحث تعلیق بوده اما آقای موسوی گفتند که ما در بحث کمیته تعیین وضعیت، موضوع تعلیق نداریم. بنابراین آقای درویش حق داشتند که استفاده کنند.

متاسفانه آقای سلیمانی مصاحبه‌های ما را متاسفانه سم پاشی دانستند. من نمی‌دانم فی البداهه گفتند یا از روی نوشته خواندند اما نباید از این کلمات استفاده کنند. موکل شما (بیرانوند) هم از کلمات زشتی استفاده کرد.

میثاقی: شما به حکم اعتراض ندارید؟

هدایتی: چرا داریم.

میثاقی: اصلا در کمیته تعیین وضعیت حکم تعلیقی داریم؟

هدایتی: در مقررات کمیته تعیین وضعیت خیر.

میثاقی: پس چجوری صادر شده؟

هدایتی: گفتند ما از کمیته تعیین  و تطبیق مقررات استعلام گرفتیم.

میثاقی: مگر میشود یک نفر در یک سال دو بار فسخ غیرمجاز کند و برود باشگاه دیگر.

هدایتی: نه نمی‌شود. این مثل یک راننده اتومبیلرانی است که کل مسیر را به درستی رانندگی کردند اما در لحظه آخر از مسیر خارج شدند.

میثاقی: آقای سلیمانی شما نظرتان در مورد این حکم تعلیقی چیست؟

سلیمانی: اشاره به من آقای درویش است که چنان به این حکم معترض شده که انگار آقای بیرانوند صدتا آدم کشته. نمی‌شود که مسائل مربوط به زندگی و شرافت آدم‌ها...

هدایتی: ما کی در مورد شرافت آدم‌ها صحبت کردیم؟

سلیمانی: این ننگین‌ترین چیز چه صحبتی بود؟

هدایتی: چه صحبتی؟

سلیمانی: این لکه ننگ.

هدایتی: به من و شما چه ربطی دارد؟

سلیمانی: ربط دارد.

هدایتی: ببخشید به جنابعالی چه ربطی دارد؟

سلیمانی: ربطش این است که آقای بیرانوند دو گل خورده شما گفتی تمرکز نداشته.

هدایتی: من حتی خود سانسوری کردم نگفتم ممکن است این اتفاق در تیم ملی رخ دهد.

سلیمانی: شما این حق را نداری صحبت کنی.

میثاقی: آقای سلیمانی این تعلیق اصلا مبنای حقوقی دارد؟

سلیمانی: چنان فشاری آوردند که حتما باید محروم شود. ظاهرا طبق چیزی که شنیدم از کمیته تدوین مقررات استعلام گرفتند. من نسبت به کل رأی اعتراض دارم چون کاملا بر علیه موکل من صادر شده و به هیچکدام از بخش دفاعیات ما توجه نشده. به اقرار آقای درویش توجه نشده.

هدایتی: آقای سلیمانی من را ناامید نکنید. شما معنی اقرار را نمی‌دانی.

سلیمانی: شما چند سال است در فوتبال هستی؟

هدایتی: کسی که میکروفن دارد و صحبت می‌کنید اقرار است؟

میثاقی: آقای هدایتی، آقای هدایتی...

هدایتی: آقای بیرانوند در یک بازی ملی صحبت کرد و گفت من حق فسخ ندارم. این را هم بگوییم عدول از حق فسخ؟

سلیمانی: صددرصد می‌بریم کمیته استیناف. آنجا حقوقدان‌هایی هستند که تجربه‌شان اندازه سن من است.

میثاقی: شما هم می‌برید استیناف؟

هدایتی: بله دفاعیات ما آماده است.

میثاقی: بیرانوند مصاحبه کرد گفت 20 میلیارد را نمی‌دهم و شیرینی 5 میلیارد را هم می‌گیرم.

سلیمانی: برادر اولا بیرانوند افتخاری دوستی او را دارم. من نه بودم و نه اطلاعی از این ماجرا دارم و به شما هم گفتم که مسائل مربوط به زندگی آدم را دادگاه باید رسیدگی کند. من نمی‌توانم در برنامه حرفی بزنم که زندگی کسی را تخطئه کنم. بیرانوند صحبتی کرد و کمیته اخلاق و انضباطی رسیدگی خواهد کرد.

هدایتی: ما هم شکایت کردیم.

سلیمانی: بله شما هم شکایت کردید اما من هم هنوز رسما اعلام وکالت نکردم و تخلف است که در این مورد صحبت کنم.

میثاقی: آقای هدایتی نظر شما درباره این مصاحبه چیست؟

هدایتی: یادتان است چند وقت پیش آقای بیرانوند مدام مصاحبه کرد و گفت پیشکسوتان و آقای درویش من را نمی‌خواستند و من را مقابل هوادار قرار دادند. بعد گفتند آقای پروین به آقای درویش گفته این بازیکن را نخواه و این‌ها. گفت من نمی‌خواستم از پرسپولیس بروم و اینها مجبورم کردند از پرسپولیس بروم. حالا دیروز یک مصاحبه عجیب و غریب انجام دادند و شاید هم ناشی از آن شکست برابر تیم خوب فولاد بوده و شاید ناشی از گل آقای اسدبیگی بوده. چطور شد ایشان گفتند من را از پرسپولیس بیرون کردند و حالا می‌گویند برای دریافت الحاقیه شیرینی دادم؟

میثاقی: طبیعی است که بیرانوند درخواست داده.

هدایتی: نه گفتند من متقاضی الحاقیه نبودم و پیشکسوتان من را نخواستند.

میثاقی: نه بیرانوند گفت آقای درویش شما که دو سه ماه بعد نیستی و این الحاقیه را به ما بده. این هم خیلی عجیب است که این الحاقیه را دادی.

هدایتی: کل طلب آقای بیرانوند که ما 26 خرداد به حساب او واریز کردیم شش میلیارد بوده. این شش میلیارد چه بوده که آقای بیرانوند به خاطرش پنج میلیارد شیرینی بدهد؟ می‌دانید که شیرینی یعنی پرداخت پول به مسئولان برای گرفتن امتیاز. ایشان کلا شش میلیارد طلبکار بوده، برای آن آمده پنج میلیارد داده؟ گفتند فیلمش را منتشر می‌کنم، ما هم گفتیم امروز منتشر کنید که نکردند. حالا می‌گوییم تا ده سال منتشر کنید. او نسبت به خودش اقرار کرده و به دیگری اتهام زده.

میثاقی: من امروز با بیرانوند صحبت کردم و انکار نکرد. گفت یک عددی دادم.

هدایتی: ما هم با حوصله و کامل این موضوع را پیگیری می‌کنیم و این افترا را ثابت خواهیم کرد و هرگز این صحبت گزاف را نمی‌توانند اثبات کنند و قابل اثبات نیست. ما باید به آقای بیرانوند مشاوره می‌دادیم.

سلیمانی: آقای هدایتی منظور شما چیست از این صحبت‌ها؟ ایشان از سر فشار یا هرچیزی صحبتی کرده و باید پاسخگو باشد. شما از کجا می‌دانید که او از چه کسی مشورت گرفته است؟ شما طوری می‌گویید انگار من مشاوره داده‌ام.

هدایتی: الان به او مشاوره درست بدهید.

سلیمانی: این به شما ربطی ندارد.

میثاقی: چرا عصبانی هستید؟

سلیمانی: انگار طوری می‌گویید شما سالم هستید بقیه مجرم. شما بیرانوند را بیاورید صحبت کند.

میثاقی: او در اردوی تیم ملی است. پس این حکم به کمیته استیناف خواهد رفت.

میثاقی: آقای هدایتی آقای بیرانوند می‌گوید شما از آن شخص اجازه گرفتید که می‌گویید فیلم را بده بیرون.

هدایتی: بله بله بله من از همه ارکان باشگاه اجازه دارم که در این مورد صحبت کنم.

میثاقی: آقای بیرانوند شما که اجازه دارید تکست بدهید، می‌توانید تلفن هم کنید.

سلیمانی: آقای میثاقی شما اینطور که صحبت می‌کنی انگار باید محروم شود. کلی ایراد حقوقی در این پرونده وجود دارد.

میثاقی: من که می‌گویم فوتبالیست باید فوتبال بازی کند. امیدواریم که این پرونده هم راه عادلانه خودش را برود. متشکریم از آقای سلیمانی. آقای هدایتی نفهمیدم چرا الحاقیه را دادید؟

هدایتی: اولین بند الحاقیه دلیل آن است. به ما اعلام کردند بیشتر از 20 درصد نمی‌توانید آپشن بدهید و ما یک اشتباه محاسباتی کردیم و حدود 21 درصد شده بود. مجبور بودیم کاهش بدهیم. آقای بیرانوند گفت من نگران مطالباتم هستم و فلان دروازه‌بان تیم ملی دو برابر من گرفته و فلانی ده برابر من گرفته و من می‌خواهم مطمئن شوم کل پول را بدهم. باشگاه پرسپولیس هم گفت اشکالی ندارد ما 15 روزه پول تو را می‌دهیم. همه بازیکنان پرسپولیس در همین فاصله و کمی بیشتر پولشان را گرفتند.

میثاقی: مگر مسئول حقوقی قبلی به خاطر دادن الحاقیه برکنار نشد؟

هدایتی: باور کنید خیر. ایشان در مجموعه دیگری بودند و باید در پرسپولیس وقت کافی بگذارید. من شش صبح تا شش بعد از ظهر سرکار هستم و پنج دقیقه به پنج راه می‌افتم که به ترافیک نخورم.

ما بعد از کمیته تعیین وضعیت هم گفتیم افراد دانا هستند و گفتم تابلوی نقاشی مثل ونگوگ کشیدند.

میثاقی: ونگوک که اشتباه نمی‌کرد.

هدایتی: استدلال است دیگر.

میثاقی: شما در مورد مصاحبه بیرانوند در کمیته انضباطی شکایت کردید یا کمیته استیناف؟

هدایتی: انضباطی.

میثاقی: پس پشت خط بمانید.متن کامل - مناظره جنجالی پرسپولیس و بیرانوند!در اولین ساعات نیمه شب آنتن زنده فوتبال برتر تبدیل به محل مناظره تند و جنجالی بر سر پرونده علیرضا بیرانوند شد.متن کامل - مناظره جنجالی پرسپولیس و بیرانوند!

به گزارش "ورزش سه"، یک روز بعد از مصاحبه بسیار عجیب و دور از انتظار علیرضا بیرانوند در میکسدزون ورزشگاه یادگارامام، مسئول کمیته حقوقی باشگاه پرسپولیس و وکیل علیرضا بیرانوند از سوی محمدحسین میثاقی روی آنتن زنده آمدند تا در مورد حکم محرومیت تعلیقی، جریمه بیست میلیاردی و همچنین اتهام شیرینی پنج میلیاردی به اعضای هیئت مدیره پرسپولیس برای صدور الحاقیه صحبت کنند.

البته این صحبت خیلی زود تبدیل به یک مناظره جدی بین مصطفی سلیمانی و هومن هدایتی شد که در بعضی از دقایق آنها به صورت شخصی هم به یکدیگر حمله داشتند، اما تا حد زیادی مواضع موکل خود را برای ادامه این پرونده روشن کردند. نکته مهم اینکه هر دو طرف اعلام کردند که این پرونده را به کمیته استیناف خواهند برد.

بحث جنجالی و مناظره کامل را می‌توانید اینجا به صورت متنی بخوانید:

میثاقی: آقای هدایتی نظر شما در مورد این حکم چیست؟

هومن هدایتی: این رأی خیلی جای تحلیل دارد. انقدر از عبارات و کلمه خوب و ستودنی استفاده کرده که یک رأی جامع در ادبیات و نگارش است. به نظر من یک رأی شایسته است و از کمیته تعیین وضعیت تشکر می‌کنم و به نظر من این رأی به جز بخش تعلیق می‌تواند یک تابلوی نقاشی خیلی خوب باشد. من این رأی را سه بار خواندم.

میثاقی: یعنی سه بار حکم 48 صفحه را خواندید؟

هدایتی: به جز بخش تعلیق و یک بخش تراکتور.

میثاقی: شما چند بار خواندید؟

مصطفی سلیمانی: من یک بار خواندم. من اگر می‌دانستم از روز اول این مصاحبه نکردن کاری می‌کند که روند پرونده به این طریق پیش برود، حتما مصاحبه می‌کردم. بگذریم؛ در خصوص طولانی‌شدن رسیدگی، من پرونده شکایت سه میلیاردی آقای دژاگه از فولاد را مثال می‌زنم که در ابتدای سال شکایت کردیم اما هنوز رسیدگی نشده است. کمیته انضباطی ممکن است یک روزه حکم صادر کند اما کمیته تعیین وضعیت در چهار پنج یا شش ماه حکم می‌دهد. در این پرونده چنان فشاری آوردند که باید امروز و فردا رسیدگی شود. من قبل از ورود به این مبحث و انتقاد به رای، این را خدمت شما عزیزان می‌گویم. من وکیل دادگستری هستم و حرفه اصلی و شغلم این است. هرچند نزاکت این است که نهاد رسیدگی کننده نباید از طریق وکیل تخطئه شود اما دوستان این کار را کردند و سم‌پاشی کردند.

میثاقی: یعنی هر دو طرف راضی هستید؟

سلیمانی: نه من فقط گفتم که در مقام تسویه حساب شخصی نیستیم و می‌خواهیم انتقاد به صورت حقوقی و قانونی انجام دهیم. بحث بعدی ایراداتی است که نسبت به رأی وجود دارد. یک ایراد شکلی و یک ایراد ماهوی. ایراد شکلی: باشگاه پرسپولیس دادخواستی برای محکومیت آقای بیرانوند ارائه داد و بعد از دو هفته دادخواستی به کمیته وضعیت از باشگاه تراکتور و آقای بیرانوند شکایت کرد و در بدو درخواست محرومیت تضامنی هر دو را خواست و حرفی از محرومیت بیرانوند نداد. متاسفانه برای اولین بار با دو دادخواست، یک حکم دادند. این را از تمام حقوقدان‌های بی‌طرف بپرسید.

موضوع بعدی مسائل ماهوی است که در این پرونده وجود دارد. یک الحاقیه نوشته شد و در آن نوشته شد «کلیه مطالبات». برای اینکه این الحاقیه در سازمان لیگ ثبت شود، باید در بالای قرارداد نوشته می‌شد ذیل فلان قرارداد. کلیه قرارداد شامل تمام مطالباتی است که وجود دارد. موضوع بعدی پاداش یا بونوس است، در تمام دنیا بونوس یا پاداش به عنوان پرداختی خارج از قرارداد جهت تشویق بازیکن است. کمیته تعیین وضعیت اما پاداش را جزء قرارداد دانست. متاسفانه پارسال دستورالعمل نقل و انتقالات بدون تشریفات قانونی صادر شد و آقای نورشرق (رییس کمیته تعیین وضعیت) هم جزء تنظیم‌کنندگان دستورالعمل نقل و انتقالات بودند.

آخرین مورد هم زمان فسخ است. در این الحاقیه آمده در صورتی که 15 روز بعد از آخرین بازی فصل اگر پولش را نگیرد میتواند فسخ کند. باشگاه پرسپولیس اگر پایان فصل منظورش بود، چرا از کلمه «بازی» استفاده کرد؟ اینجا هم کمیته تعیین وضعیت، پرونده را به سود تنظیم کننده الحاقیه (پرسپولیس) صادر کرد. متاسفانه هیچ جا پرونده را به سود تنظیم کننده صادر نمی‌کنند.

موضوع آخری بحث ایفمارک است. در تمامی آرای کمیته تعیین وضعیت، ایفمارک برعهده باشگاه است. اما متاسفانه علی‌رغم اینکه کارشناس مالی هم این موضوع را برعهده کمیته تعیین وضعیت گذاشته بود، آنها این مورد را هم به سود پرسپولیس دادند.

همین امروز یک شخصی که حقوق نخوانده در مورد این پرونده صحبت کرد. اما هیچ جا قانونی وجود ندارد که اگر جریمه شد، حتما باید محروم شود. کاری کردند که کمیته تعیین وضعیت یک حکم عجیب و غریب را با محرومیت تعلیقی صادر کند.

میثاقی: می‌شود یکی متخلف باشد و محروم نشود؟

هدایتی: ببینید می‌شود پنج دادخواست وجود داشته باشد و یک حکم بدهند. مثلا شما نمی‌توانید بگویید چرا حکم پرونده آقای دژاگه صادر نشده و این پرونده شده؟ می‌دانم طبیعی است آقای سلیمانی از این رأی راضی نباشند اما یک اجماع و وحدت نظر بین حقوقدان‌ها در این چند روز به وجود آمده و من ندیدم به جز قسمت تعلیق ایرادی بگیرند.

میثاقی: آقای درویش که گفتند لکه ننگ است.

هدایتی: ایشان مسئولیت هدایت هواداران را دارند و وقتی میبینند یک رأی در بخش تعلیق بر خلاف مقررات است، اینطور میگوید. ما از چند روز پیش در جریان تعلیق بودیم و با برخی از ارکان صحبت کردیم و گفتند بحث تعلیق بوده اما آقای موسوی گفتند که ما در بحث کمیته تعیین وضعیت، موضوع تعلیق نداریم. بنابراین آقای درویش حق داشتند که استفاده کنند.

متاسفانه آقای سلیمانی مصاحبه‌های ما را متاسفانه سم پاشی دانستند. من نمی‌دانم فی البداهه گفتند یا از روی نوشته خواندند اما نباید از این کلمات استفاده کنند. موکل شما (بیرانوند) هم از کلمات زشتی استفاده کرد.

میثاقی: شما به حکم اعتراض ندارید؟

هدایتی: چرا داریم.

میثاقی: اصلا در کمیته تعیین وضعیت حکم تعلیقی داریم؟

هدایتی: در مقررات کمیته تعیین وضعیت خیر.

میثاقی: پس چجوری صادر شده؟

هدایتی: گفتند ما از کمیته تعیین  و تطبیق مقررات استعلام گرفتیم.

میثاقی: مگر میشود یک نفر در یک سال دو بار فسخ غیرمجاز کند و برود باشگاه دیگر.

هدایتی: نه نمی‌شود. این مثل یک راننده اتومبیلرانی است که کل مسیر را به درستی رانندگی کردند اما در لحظه آخر از مسیر خارج شدند.

میثاقی: آقای سلیمانی شما نظرتان در مورد این حکم تعلیقی چیست؟

سلیمانی: اشاره به من آقای درویش است که چنان به این حکم معترض شده که انگار آقای بیرانوند صدتا آدم کشته. نمی‌شود که مسائل مربوط به زندگی و شرافت آدم‌ها...

هدایتی: ما کی در مورد شرافت آدم‌ها صحبت کردیم؟

سلیمانی: این ننگین‌ترین چیز چه صحبتی بود؟

هدایتی: چه صحبتی؟

سلیمانی: این لکه ننگ.

هدایتی: به من و شما چه ربطی دارد؟

سلیمانی: ربط دارد.

هدایتی: ببخشید به جنابعالی چه ربطی دارد؟

سلیمانی: ربطش این است که آقای بیرانوند دو گل خورده شما گفتی تمرکز نداشته.

هدایتی: من حتی خود سانسوری کردم نگفتم ممکن است این اتفاق در تیم ملی رخ دهد.

سلیمانی: شما این حق را نداری صحبت کنی.

میثاقی: آقای سلیمانی این تعلیق اصلا مبنای حقوقی دارد؟

سلیمانی: چنان فشاری آوردند که حتما باید محروم شود. ظاهرا طبق چیزی که شنیدم از کمیته تدوین مقررات استعلام گرفتند. من نسبت به کل رأی اعتراض دارم چون کاملا بر علیه موکل من صادر شده و به هیچکدام از بخش دفاعیات ما توجه نشده. به اقرار آقای درویش توجه نشده.

هدایتی: آقای سلیمانی من را ناامید نکنید. شما معنی اقرار را نمی‌دانی.

سلیمانی: شما چند سال است در فوتبال هستی؟

هدایتی: کسی که میکروفن دارد و صحبت می‌کنید اقرار است؟

میثاقی: آقای هدایتی، آقای هدایتی...

هدایتی: آقای بیرانوند در یک بازی ملی صحبت کرد و گفت من حق فسخ ندارم. این را هم بگوییم عدول از حق فسخ؟

سلیمانی: صددرصد می‌بریم کمیته استیناف. آنجا حقوقدان‌هایی هستند که تجربه‌شان اندازه سن من است.

میثاقی: شما هم می‌برید استیناف؟

هدایتی: بله دفاعیات ما آماده است.

میثاقی: بیرانوند مصاحبه کرد گفت 20 میلیارد را نمی‌دهم و شیرینی 5 میلیارد را هم می‌گیرم.

سلیمانی: برادر اولا بیرانوند افتخاری دوستی او را دارم. من نه بودم و نه اطلاعی از این ماجرا دارم و به شما هم گفتم که مسائل مربوط به زندگی آدم را دادگاه باید رسیدگی کند. من نمی‌توانم در برنامه حرفی بزنم که زندگی کسی را تخطئه کنم. بیرانوند صحبتی کرد و کمیته اخلاق و انضباطی رسیدگی خواهد کرد.

هدایتی: ما هم شکایت کردیم.

سلیمانی: بله شما هم شکایت کردید اما من هم هنوز رسما اعلام وکالت نکردم و تخلف است که در این مورد صحبت کنم.

میثاقی: آقای هدایتی نظر شما درباره این مصاحبه چیست؟

هدایتی: یادتان است چند وقت پیش آقای بیرانوند مدام مصاحبه کرد و گفت پیشکسوتان و آقای درویش من را نمی‌خواستند و من را مقابل هوادار قرار دادند. بعد گفتند آقای پروین به آقای درویش گفته این بازیکن را نخواه و این‌ها. گفت من نمی‌خواستم از پرسپولیس بروم و اینها مجبورم کردند از پرسپولیس بروم. حالا دیروز یک مصاحبه عجیب و غریب انجام دادند و شاید هم ناشی از آن شکست برابر تیم خوب فولاد بوده و شاید ناشی از گل آقای اسدبیگی بوده. چطور شد ایشان گفتند من را از پرسپولیس بیرون کردند و حالا می‌گویند برای دریافت الحاقیه شیرینی دادم؟

میثاقی: طبیعی است که بیرانوند درخواست داده.

هدایتی: نه گفتند من متقاضی الحاقیه نبودم و پیشکسوتان من را نخواستند.

میثاقی: نه بیرانوند گفت آقای درویش شما که دو سه ماه بعد نیستی و این الحاقیه را به ما بده. این هم خیلی عجیب است که این الحاقیه را دادی.

هدایتی: کل طلب آقای بیرانوند که ما 26 خرداد به حساب او واریز کردیم شش میلیارد بوده. این شش میلیارد چه بوده که آقای بیرانوند به خاطرش پنج میلیارد شیرینی بدهد؟ می‌دانید که شیرینی یعنی پرداخت پول به مسئولان برای گرفتن امتیاز. ایشان کلا شش میلیارد طلبکار بوده، برای آن آمده پنج میلیارد داده؟ گفتند فیلمش را منتشر می‌کنم، ما هم گفتیم امروز منتشر کنید که نکردند. حالا می‌گوییم تا ده سال منتشر کنید. او نسبت به خودش اقرار کرده و به دیگری اتهام زده.

میثاقی: من امروز با بیرانوند صحبت کردم و انکار نکرد. گفت یک عددی دادم.

هدایتی: ما هم با حوصله و کامل این موضوع را پیگیری می‌کنیم و این افترا را ثابت خواهیم کرد و هرگز این صحبت گزاف را نمی‌توانند اثبات کنند و قابل اثبات نیست. ما باید به آقای بیرانوند مشاوره می‌دادیم.

سلیمانی: آقای هدایتی منظور شما چیست از این صحبت‌ها؟ ایشان از سر فشار یا هرچیزی صحبتی کرده و باید پاسخگو باشد. شما از کجا می‌دانید که او از چه کسی مشورت گرفته است؟ شما طوری می‌گویید انگار من مشاوره داده‌ام.

هدایتی: الان به او مشاوره درست بدهید.

سلیمانی: این به شما ربطی ندارد.

میثاقی: چرا عصبانی هستید؟

سلیمانی: انگار طوری می‌گویید شما سالم هستید بقیه مجرم. شما بیرانوند را بیاورید صحبت کند.

میثاقی: او در اردوی تیم ملی است. پس این حکم به کمیته استیناف خواهد رفت.

میثاقی: آقای هدایتی آقای بیرانوند می‌گوید شما از آن شخص اجازه گرفتید که می‌گویید فیلم را بده بیرون.

هدایتی: بله بله بله من از همه ارکان باشگاه اجازه دارم که در این مورد صحبت کنم.

میثاقی: آقای بیرانوند شما که اجازه دارید تکست بدهید، می‌توانید تلفن هم کنید.

سلیمانی: آقای میثاقی شما اینطور که صحبت می‌کنی انگار باید محروم شود. کلی ایراد حقوقی در این پرونده وجود دارد.

میثاقی: من که می‌گویم فوتبالیست باید فوتبال بازی کند. امیدواریم که این پرونده هم راه عادلانه خودش را برود. متشکریم از آقای سلیمانی. آقای هدایتی نفهمیدم چرا الحاقیه را دادید؟

هدایتی: اولین بند الحاقیه دلیل آن است. به ما اعلام کردند بیشتر از 20 درصد نمی‌توانید آپشن بدهید و ما یک اشتباه محاسباتی کردیم و حدود 21 درصد شده بود. مجبور بودیم کاهش بدهیم. آقای بیرانوند گفت من نگران مطالباتم هستم و فلان دروازه‌بان تیم ملی دو برابر من گرفته و فلانی ده برابر من گرفته و من می‌خواهم مطمئن شوم کل پول را بدهم. باشگاه پرسپولیس هم گفت اشکالی ندارد ما 15 روزه پول تو را می‌دهیم. همه بازیکنان پرسپولیس در همین فاصله و کمی بیشتر پولشان را گرفتند.

میثاقی: مگر مسئول حقوقی قبلی به خاطر دادن الحاقیه برکنار نشد؟

هدایتی: باور کنید خیر. ایشان در مجموعه دیگری بودند و باید در پرسپولیس وقت کافی بگذارید. من شش صبح تا شش بعد از ظهر سرکار هستم و پنج دقیقه به پنج راه می‌افتم که به ترافیک نخورم.

ما بعد از کمیته تعیین وضعیت هم گفتیم افراد دانا هستند و گفتم تابلوی نقاشی مثل ونگوگ کشیدند.

میثاقی: ونگوک که اشتباه نمی‌کرد.

هدایتی: استدلال است دیگر.

میثاقی: شما در مورد مصاحبه بیرانوند در کمیته انضباطی شکایت کردید یا کمیته استیناف؟

هدایتی: انضباطی.

میثاقی: پس پشت خط بمانید.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها