کد خبر: 729651
تاریخ انتشار :

داوید دخیا، معروف‌تر از میکل آنژ!

داوید دخ یا با درخشش در ترکیب فی و رن تینا به یک ستاره محبوب در فلورانس تبدیل شده است.

داوید دخیا، معروف‌تر از میکل آنژ!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، به نظر می‌رسد که دیگر فقط مجسمه داوود ساخته شده توسط میکل آنژ نیست که در فلورانس اهمیت و ارزش بسیاری دارد و حالا آنها عشق و علاقه زیادی هم به داوید دخیا دارند که پس از ۱۴ ماه دوری از میادین فوتبال بدون داشتن تیم توانست بار دیگر در فوتبال ایتالیا از نو متولد شود.

او پس از مهار دو ضربه پنالتی از تئو هرناندز و تامی آبراهام در جریان بازی حساس برابر میلان که با پیروزی ۱-۲ فیورنتینا به پایان رسید در اینستاگرامش نوشت: «من در اسپانیا شروع کردم، در منچستر رشد کردم و در ایتالیا از عملکردم لذت می‌برم.» هیچ دروازه‌بانی پس از مارکتی در سال ۲۰۱۶ نتوانسته بود در جریان یک بازی در رقابت‌های سری آ دو ضربه پنالتی را مهار کند.

دخیا که پس از پایان این بازی با تحسین بسیاری روبرو شده بود گفت: «شبی باورنکردنی بود و تردیدی در این نیست اما من نمی‌خواهم درباره پنالتی‌ها صبحت کنم، بلکه می‌خواهیم درباره کار تیمی که باعث شد که هواداران شبی عالی داشته باشند حرف بزنم. این پیروزی بسیار مهمی بود که می‌تواند نقطه عطفی برای ما باشد.»

"دو مهار پنالتی در یک بازی. خانم‌ها و آقایان، داوید دخیا."

رافائله پالادینو هم پس از این بازی در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار داشت: «دخیا یک بازیکن خارق‌العاده و قهرمان است. او چیزی را به تمرینات ما اضافه کرد و ما باید از او به‌خاطر این که باعث شد در این بازی به پیروزی برسیم سپاسگزار باشیم.»

اتفاق جالب و درخشانی که در فلورانس رخ داد این بود که او بالاخره توانست طلسمی که در ضربات پنالتی همراهش بود را بشکند و این نکته مهمی برای این دروازه‌بان اسپانیایی هم به حساب می‌آمد.

لوکا کالامای در رادیو فلورانس درباره درخشش این بازیکن گفت: «اگر شما دروازه‌بان خوبی داشته باشید و خوب بازی کنید، می‌توانید در هشت بازی از ۱۰ بازی به پیروزی برسید. دخیا بهترین خریدی بود که ما در چند سال گذشته داشتیم. او به ما یادآوری کرد که فیورنتینا چیست، چه بوده و در چه جایگاهی باید باشد.»

دخیا چند ماه قبل به صورت جدی در فکر بازنشستگی و خداحافظی از دنیای فوتبال بود. پیشنهادهای بسیاری که ارائه شد مطابق میل او نبود. اما حالا بسیار خوشحال است و فلورانس را دوست دارد. او حتی کمی ایتالیایی هم یاد گرفته است. این بازیکن همیشه دوست داشت بازی در سری آ را تجربه کند و حتی در آستانه امضای قراردادی با جنووا قرار داشت.

حالا زمزمه‌هایی درباره امضای قرارداد جدید با او به گوش می‌رسد. قرارداد او با باشگاه فیورنتینا یک ساله است اما این باشگاه گزینه تمدید خودکار آن را برای یک سال دیگر را در اختیار دارد و می‌خواهد از این گزینه استفاده کند.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها