کد خبر: 729867
تاریخ انتشار :

امپراتور هم به استقلال پیشنهاد شد!

باشگاه استقلال در حال انجام آخرین مذاکرات خود با سرمربیان موردنظر است که در این میان، نام چهار نفر برای جانشینی نکونام بیشتر از دیگر گزینه‌ها مطرح شده است.

امپراتور هم به استقلال پیشنهاد شد!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، باشگاه استقلال به جستجوهای خود برای انتخاب سرمربی جدید ادامه می‌دهد. آبی‌پوشان در حال مذاکره با گزینه‌های مختلف هستند که در این میان اسامی مختلفی در فضای مجازی مطرح شده، ولی باشگاه استقلال تا کنون هیچکدام از این نفرات را تأیید نکرده است.

طبق آن چیزی که در ساعات گذشته از باشگاه استقلال به گوش رسیده، چهار نام به صورت جدی به آبی‌ها لینک شده‌اند: فیلیپ ژاک ویلیام مونتانیه فرانسوی، خولیو ولاسکوئز اسپانیایی، فاتح تریم ترکیه‌ای و پل لوگوئن فرانسوی. گفته می‌شود که جانشین جواد نکونام یکی از این نفرات خواهد بود.

در زیر به بررسی رزومه و معرفی این سرمربیان می‌پردازیم:

فیلیپ مونتانیه:

فیلیپ ژاک ویلیام مونتانیه مربی ۵۹ ساله فرانسوی است. او با تولوز در سال ۲۰۲۲ قهرمان لیگ ۲ فرانسه شد و به لیگ یک صعود کرد. او همچنین هدایت تیم‌های والنسین، رن و تولوز را برعهده داشت. او در سال ۲۰۱۴ تیم رن را به فینال جام حذفی فرانسه رساند و در سال ۲۰۲۳ این جام را با تولوز فتح کرد.

در خارج از فرانسه، مونتانیه هدایت تیم رئال سوسیداد در لالیگا (که در سال ۲۰۱۳ با قرار گرفتن در رتبه چهارم به لیگ قهرمانان اروپا راه یافت)، ناتینگهام فارست در چمپیونشیپ انگلیس و استاندارد لیژ در لیگ برتر بلژیک را بر عهده داشت. همچنین او دستیار تیم ملی ساحل عاج بود و مدتی کوتاه تیم زیر ۲۰ سال فرانسه را هدایت کرد.

خولیو ولاسکوئز:

خولیو ولاسکوئز اسپانیایی که ۴۳ سال سن دارد، یکی دیگر از گزینه‌های هدایت استقلال است. او در شهر سالامانکا اسپانیا به دنیا آمده و در طول دوران مربیگری خود در باشگاه‌های مختلفی در اسپانیا و خارج از این کشور فعالیت داشته است.

او هدایت تیم‌های مختلفی را برعهده داشته که در بیشتر آنها از سمت خود برکنار شده است. پلی‌دپورتیوو ایخیدو، ویارئال، رئال مورسیا، رئال بتیس، بلننسس، آلکورکون، اودینزه، ویتوریا ستوبال، ماریتیمو، دپورتیوو آلاوس، فورتونا سیتارد و رئال ساراگوسا تیم‌های تحت هدایت خولیو ولاسکوئز بوده‌اند.

خولیو ولاسکوئز در این تیم‌ها یا توانسته موفق به حفظ آنها در لیگ شود و یا به دلیل نتایج نامطلوب از سمت خود کنار رفته است.

فاتح تریم:

فاتح تریم، سرمربی برجسته و ۷۱ ساله فوتبال ترکیه، در آدانا، ترکیه به دنیا آمد. او هشت قهرمانی لیگ ترکیه، سه قهرمانی جام حذفی ترکیه، چهار قهرمانی سوپرجام ترکیه و یک قهرمانی جام یوفا همگی با گالاتاسرای را در کارنامه دارد.

مهم‌ترین دستاورد او با گالاتاسرای، قهرمانی در جام یوفا در سال ۲۰۰۰ بود که اولین و تنها قهرمانی یک تیم ترکیه‌ای در رقابت‌های اروپایی به شمار می‌آید. همان سال، گالاتاسرای با هدایت تریم، سوپرجام اروپا را نیز با پیروزی مقابل رئال مادرید به دست آورد.

علاوه بر گالاتاسرای، فاتح تریم سابقه مربی‌گری تیم‌های ملی ترکیه را نیز دارد. او سه دوره هدایت تیم ملی ترکیه را بر عهده داشت و در یورو ۲۰۰۸ موفق شد تیم را به نیمه‌نهایی این رقابت‌ها برساند که یکی از بزرگ‌ترین موفقیت‌های تاریخ فوتبال ترکیه در سطح بین‌المللی به حساب می‌آید.

پل لوگوئن:

پل لوگوئن ۶۰ ساله در دوران بازیگری به عنوان هافبک در تیم‌هایی همچون پاری سن ژرمن بازی کرد و بین سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۸ یکی از بازیکنان کلیدی این تیم بود. لوگوئن همچنین ۱۷ بار برای تیم ملی فرانسه به میدان رفت و با پاریس سن ژرمن قهرمانی‌هایی از جمله یک عنوان لیگ ۱ و چند جام حذفی را به دست آورد.

به عنوان سرمربی، مهم‌ترین دستاورد لوگوئن، هدایت تیم المپیک لیون بین سال‌های ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۵ بود، جایی که او موفق شد در سه فصل پیاپی قهرمان لیگ ۱ فرانسه شود و این تیم را به یکی از قدرت‌های اصلی فوتبال فرانسه تبدیل کند.

علاوه بر لیون، لوگوئن تجربه هدایت تیم‌های برجسته‌ای نظیر پاریس سن ژرمن، رنجرز اسکاتلند، و تیم‌های ملی کامرون و عمان را نیز در کارنامه دارد. هرچند که نتوانست در تمام این تیم‌ها به موفقیت‌های مشابه لیون دست یابد، اما به عنوان مربی‌ای با تجربه و دانش فنی بالا در سطح بین‌المللی شناخته می‌شود. از ژوئن ۲۰۲۲ تا کنون، او بدون تیم بوده است.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها