کد خبر: 730142
تاریخ انتشار :

برنابئو نه، نوکمپ میزبان فینال جام جهانی 2030!

هرچند سانتیاگو برنابئو را میزبان احتمالی فینال جام جهانی 2030 می‌دانند، ولی در بارسلونا معتقدند این اتفاق رخ نخواهد داد.

برنابئو نه، نوکمپ میزبان فینال جام جهانی 2030!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، داوید اسکوده، مشاور ورزشی شورای شهر بارسلونا، در مصاحبه با رادیو کاتالونیا گفت که سانتیاگو برنابئو نمی‌تواند میزبان فینال جام جهانی 2030 باشد. محل برگزاری فینال جام جهانی 2030 همچنان یک راز است و میزبانان (اسپانیا، پرتغال و مراکش) هنوز در این مورد به جمع بندی نهایی نرسیده‌اند.

اگرچه سانتیاگو برنابئو به عنوان ورزشگاه با شانس بالاتر معرفی می‌شود، اما مشاور شورای شهر بارسلونا با بیان اینکه ورزشگاه بازسازی شده رئال مادرید در حال حاضر الزامات فیفا را برآورده نمی‌کند، ادعایی جالب را مطرح کرد.

اسکوده در پاسخ به سوال خبرنگاران رادیو کاتالونیا، جوردی کاستا، سونیا گلما و برنات سولر در مورد محل برگزاری فینال جام جهانی 2030، اظهار داشت که در تلاش است تا میزبانی به نوکمپ برسد: «در حال حاضر ورزشگاه رئال مادرید رقیبی برای بارسلونا برای میزبانی فینال جام جهانی نیست، از امروز، با داده‌های عینی در دست، برنابئو با الزامات فیفا مطابقت ندارد و بله، می‌دانم که شگفت زده شدید. اسپاتیفای نوکمپ که در حال ساخت است و ورزشگاه جدید که قرار است در کازابلانکا ساخته شود، شانس‌های اصلی هستند.»

طبق گفته‌های داوید اسکوده، رقیب بزرگ اسپاتیفای نوکمپ، ورزشگاه جدیدی خواهد بود که در شهر کازابلانکا مراکش در حال ساخت است.

 

اسکوده در پاسخ به این سوال که آیا در اسپانیا پذیرفته می‌شود که نوکمپ میزبان فینال باشد، گفت: «با دولت فعلی هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت، اوضاع در حال تغییر است.»

او همچنین اضافه کرد که هیچ اتفاق منفی در سال 1992 که بارسلونا میزبان المپیک بود رخ نداد و باید سیاست را از ورزش جدا کرد.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها