کد خبر: 730883
تاریخ انتشار :

ایران نوزدهم دنیا را سفت نگه داشت!

جدیدترین رنکینگ فیفا در روزهای آینده اعلام خواهد شد و ایران همچنان در بین بیست تیم برتر دنیا جای خود را حفظ خواهد کرد.

ایران نوزدهم دنیا را سفت نگه داشت!
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش "ورزش سه"، روز گذشته بازی‌های فیفادی ماه اکتبر در حالی به پایان رسید که ایران از دیدار خارج خانه مقابل ازبکستان یک امتیاز و از بازی حساس با قطر سه امتیاز دلچسب را به دست آورد تا با تفاضل گل بهتر و به تنهایی در صدر جدول مرحله گروهی مقدماتی جام جهانی قرار بگیرد. شاگردان امیر قلعه‌نویی در حالی این نتایج را به دست آوردند که در فیفادی بعدی با کره شمالی و قرقیزستان دو دیدار نسبتا ساده را خواهند داشت و از شانس خوبی برای تثبیت موقعیت صدرنشینی و خیز برای صعود زودهنگام برخوردار خواهند بود.

نکته مهم این است که پیروزی مقابل قطر به عنوان یکی از برترین تیم‌های آسیا و حفظ شکست‌ناپذیری برابر ازبکستان سبب شده تا ایران به شمار امتیازات خود در رنکینگ فیفا اضافه کند و در حالی که با نتایج خوب سنگال، بیم یک رتبه سقوط تیم ملی در رده‌بندی جهانی وجود داشت، جایگاه نوزدهم خود را احتمالا در رنکینگ این ماه نگه دارد.

پیش‌بینی می‌شود رنکینگ احتمالی فیفا که هفته آینده منتشر خواهد شد به این شکل باشد؛ صعود ژاپن به رتبه پانزدهم و تثبیت جایگاه ایران در بین 20 تیم برتر دنیا.

بر اساس پیش‌بینی‌ها، تیم ملی ایران احتمالا با 1627.58 امتیاز و تنها 0.4 برتری نسبت به سنگال در رتبه نوزدهم حضور خواهد داشت و با توجه به نتایج ضعیف دانمارک، با اطمینان خود را در میان بیست تیم برتر رنکینگ فیفا خواهد دید. این در حالی است که البته تیم ملی ایران از فرصت بسیار خوبی برخوردار است تا با جبران اختلاف 8 امتیازی تا تیم ملی آمریکا، جایگاه شانزدهم رنکینگ فیفا را نیز تا پایان مرحله مقدماتی جام جهانی به دست بیاورد.

در تیررس ایران، سوییس، مکزیک و آمریکا قرار دارند و بالاتر از آنها ژاپنی دیده می‌شود که حالا دست‌نیافتنی‌تر از گذشته خواهد بود. برتری ژاپن مقابل عربستان با نتیجه 2-0 در ریاض و همچنین شکست ناپذیری برابر استرالیا احتمالا سبب خواهد شد تا این تیم به رتبه پانزدهم جهان برسد که موقعیتی استثنایی برای سامورایی خواهد بود. البته ژاپن سابقه حضور در رتبه نهم فیفا را هم دارد اما به نظر می‌رسد تا پیش از جام جهانی و با توجه به اختلاف زیاد تا اروگوئه، حفظ همین رتبه پانزدهم، ایده‌آل‌ترین حالت برای تیم هاجیمه موریاسو خواهد بود.

شش تیم اول رنکینگ فیفا احتمالا بدون تغییر خواهند بود، اما پرتغال یک رده بالا آمده و هفتم شده، ایتالیا به رتبه نهم صعود کرده و آلمان در جایگاه یازدهم قرار دارد. همچنین مراکش با یک رده صعود احتمالی به رتبه سیزدهم جهان می‌رسد تا همچنان بهترین تیم آفریقایی باشد.

در بین تیم‌های آسیایی کره جنوبی با کسب دو برد مهم مقابل اردن و عراق احتمالا صعودی یک پله‌ای خواهد داشت و به رتبه بیست و دوم جهان خواهد رسید. این در حالی است که استرالیا هم بیست و چهارم خواهد شد، اما تیم بعدی آسیا با اختلاف چشمگیر قطری است که پیش‌بینی می‌شود با شکست مقابل ایران به جایگاه چهل و ششم جهان نزول پیدا کند.

بعد از این پنج تیم که حالا خود را به عنوان قدرت اصلی فوتبال ملی آسیا مطرح کردند، از نظر فیفا، تیمهای عراق، ازبکستان، عربستان، اردن و امارات ده تیم برتر قاره را تشکیل می‌دهند که در این بین عربستان با نتایج ضعیف خود یک رده دیگر سقوط کرده و هفتمین تیم برتر قاره محسوب می‌شود.

 

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها