کد خبر: 448000
تاریخ انتشار :

کردهای سوریه: شرق فرات را از داعش پاکسازی کردیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

یگان های مدافع خلق روز یکشنبه در بیانیه ای اعلام کردند که با همکاری عشایر عربی بر روستای الصالحیه در ساحل شرقی رود فرات مسلط شده اند و مناطق شرقی فرات را به طور کامل از تروریست ها پاکسازی کرده اند.
به گزارش نامه نیوز کردهای سوریه در این بیانیه اضافه کردند که در عملیات خود در شرق فرات از پشتیبانی همزمان نیروهای سوریه و ائتلاف بین المللی برخوردار بودند.
این نیروها از ائتلاف بین المللی و نیروهای روسیه به خاطر پشتیبانی هوایی، تدارکاتی، راهبری و هماهنگی در میدان نبرد تشکر کردند.
این درحالی است که کردهای سوریه سوم مهرماه، جنگنده های روسیه را به بمباران مواضع خود در شرق دیرالزور متهم کردند که با تکذیب مسکو روبرو شد.
ادعای یگان های مدافع خلق درباره پاکسازی مناطق شرقی رود فرات درحالی است که گروه موسوم به دیدبان حقوق بشر سوریه وابسته به مخالفان این کشور، اعلام کرد گروه تروریستی داعش همچنان بر روستاها و شهرک های شرق فرات مسلط است.
نیروهای دموکراتیک سوریه از 9 سپتامبر (18 شهریور) با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی، عملیاتی را برای اخراج داعش از شرق رود فرات که استان دیرالزور را به دو بخش تقسیم می کند آغاز کردند.
عملیات ارتش سوریه نیز با پشتیبانی روسیه، همزمان با عملیات کردها، در مناطق غربی رود فرات در جریان است.
ارتش سوریه با پشتیبانی نیروهای مقاومت، بخش های مهم و گسترده ای از استان دیرالزور را از جمله شهرهای دیرالزور، المیادین و البوکمال را از گروه تروریستی - تکفیری داعش پاکسازی کردند.
گروه تروریستی داعش هم اکنون در استان دیرالزور فقط بر مساحت کوچکی در مرز این کشور با عراق مسلط است.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها