کد خبر: 221838
تاریخ انتشار :

غرضی:بازگشت احمدی نژاد حرف اطرافیان اوست نه جامعه /روحانی در حیطه سیاست هاشمی قرار دارد /جلیلی یک چهره نظامی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سیدمحمد غرضی، وزیر نفت دولت جنگ در گفتگو با خبرنگار نامه نیوز به بررسی رابطه دولت و مجلس در سال گذشته و اختلافات بین دولت و منتقدانش پرداخت.

وی با بیان اینکه سال 93 سال خوب و پرتحرکی برای ملت ایران بود، افزود: مسئله پرونده هسته ای در صدر اخبار جهان قرار داشت، ایران به عنوان یک قدرت سیاسی در مقابل 1+5 توانست قدرت و عظمت خود را نشان دهد و بحمدالله تمام سال، سالی پر از عزت و عظمت بود. به یاد ندارم ایران در تاریخ سیاسی خود، اینگونه در مقابل قدرت‌های جهان قد علم کند و حرفی برای گفتن داشته باشد.

اینکه جامعه دلواپس و دل آرام دارد نشانه جامعه سیاسی پویا است

این کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم با انتقادات دلواپسانه به عملکرد دولت اشاره کرد و گفت: معتقدم حق با مردم جامعه است نه با یک گروه خاص، جامعه و مردم ایران آنقدر پیشرفته هستند که صحبت‌های طرفین را گوش دهند و به عقلانیت و منطق حق دهند. من خوشحالم که در جامعه هم دلواپس داریم و هم دل آرام. من بیشتر به دنبال این هستم که گروه ها خودشان را به جامعه عرضه کنند. زمانی که خودشان را عرضه کنند قدر و منزلتشان را جامعه تعیین می‌کند. لذا من در اینکه حق با کدام طرف بود صحبتی نمی‌کنم. من از اینکه کشورم از یک جامعه سیاسی فعال و پویا تشکیل شده و نقاط منفی و مثبت را مدام به صحنه می آورد کیف روزگار را می‌کنم .

دولت فعلی برخلاف دولت قبلی با مجلس به تفاهم رسیده است

وی در بخشی دیگر از اظهارات به بررسی رابطه دولت و مجلس در دوسال گذشته پرداخت و گفت: رابطه دولت و مجلس خیلی بهتر از رابطه دولت قبل با مجلس بود. این دولت در مسائل مختلف در نهایت با مجلس به نوعی به تفاهم می رسد ولی دولت قبل با مجلس به تفاهم نمی‌رسید که این موضوع نشانه رشد ملت است. مردم باید کسانی را که در قوا با یکدیگر به تخاصم می‌پردازند را کنار بزنند و کسانی را که به رقابت می‌پردازند را روی کار بیاورند که این گونه هم شد .

روسای جمهوری قبلی در اواخر دوره شان از چشم مردم افتاده اند

غرضی در پاسخ به این سوال که روحانی یا احمدی نژاد کدامیک موفق تر عمل کرده‌اند، گفت: من ملت را موفق‌تر می‌دانم، معمولا دولت‌ها خیلی موفق نبوده اند و در دوره‌های 4 گانه ریاست جمهوری، روسای جمهور در اواخر ریاست خود دچار گرفتاری‌های شدند و از چشم مردم افتادند. لطفا بنده را از قضاوت میان دولت ها معذور بدارید .

هاشمی رفسنجانی همیشه پای حرف خود می ایستد و برد و شکست را نمی پذیرد

وزیر نفت دولت سازندگی در ادامه گفتگوی خود با نامه نیوز به انتخابات هیئت رییسه مجلس خبرگان در سال 93 به عنوان رخداد سیاسی مهم اشاره کرد و درخصو شکست هاشمی رفسنجانی در این انتخابات گفت: ما از دهه 40 تاکنون ارداتمند آقای هاشمی رفسنجانی بوده و هستیم. ایشان در طول 35 سال انقلاب و قبل از آن موضعی داشتند که همیشه مخالفان و موافقان سرسختی داشته اند. هنر آیت الله هاشمی این است که از آنچه که می‌فهمد و باور دارد دست بر نمیدارد و همیشه جامعه را تحت تاثیر قرار داده است نه اینکه ایشان تحت تاثیر جامعه قرار گیرد. آقای هاشمی رفسنجانی استعداد سیاسی بالایی دارد، چه زمانی که مسئولیت داشتند و چه زمانی که مسئولیتی نداشتند، بحث برد و شکست را نمی پذیرد. ایشان همواره تا جایی که امکان دارد پای حرف خود می ایستد و استعداد سیاسی خاصی نیز دارند .

اصولگرایان و اصلاح طلبان در جهت منافع ملی حرکت انتخاباتی کنند

غرضی همچنین با اشاره به انتخابات مجلس دهم در سال 94، درخصوص استراتژی جریانات سیاسی برای ورود به عرصه رقابت، تصریح کرد: همه باید به تمام منافع و مصالح کشور را در نظر داشته باشند، اینکه گروه ها برای خود تعاریفی را مطرح کنند، طبیعتا هیچ کدام آنطور که باید موفق نخواهند شد. ولی این که می‌بینم در مقابل اصلاح طلبان مدام خودشان را معرفی می‌کنند معتقدم یک ضعف سیاسی است !

وی ادامه داد: اصلاحات اصولا عکس استراتژی اصولگرایان را دنبال می کند، هر دو گروه خود را در مقابل همدیگر می‌دانند که این در منطق نظام اسلامی جمهوری اسلامی ایران منطقی نادرست است. هر دو گروه اصلاحات و اصولگرایان بجای فکر کردن به منافع گروهی خود به فکر منافع و مصالح جامعه باشند .

تندروهای اصولگرا و اصلاح طلب در انتخابات مجلس حذف می شوند

غرضی در پیش بینی ترکیب مجلس دهم، اظهار داشت: قاعدتا ترکیب مجلس اینگونه خواهد بود که تندروهای اصلاحات و اصولگرایان حذف خواهند شد و معتدلین باقی می مانند که این موضوع رنگ بهتری از جامعه و گروه ها را نشان خواهد داد .

بازگشت احمدی نژاد به سیاست حرف اطرافیان اوست نه جامعه

این وزیر دولت جنگ درخصوص احتمال بازگشت احمدی نژاد به سیاست در سال 94، گفت: این حرف را احتمالا نزدیکان احمدی نژاد می‌گویند اما این حرف هنوز در جامعه بروز پیدا نکرده است و طرفداری هم ندارد .

وی در پایان گفتگوی خود با نامه نیوز نظر خود را درباره چهره سیاسی بیان کرد که در ادامه می خوانید؛

علی لاریجانی: ادم غیر سیاسی که سعی میکند سیاستمدار جلوه کند

حسن روحانی: ادمی که بیشتر در حیطه سیاست اقای هاشمی قرار دارد

عارف: کسی که تاییدیه گرفت ولی انصراف داد

باهنر: کسی که 30 سال در مجلس حضور دارد ولی توانسته خودش را به عنوان یک سیاستمدار معرفی کند و فقط به عنوان یک فرد لابی از اب درامده است

جبهه پایداری: افرادی که ادعای انقلابی بودن دارند اما در جامعه بردی ندارند

ظریف: محصول وزارت خارجه

علی جنتی: آیت الله زاده ای که با پدرش فاصله دارد

سعید جلیلی: چهره نظامی که شکل سیاسی به خود میگیرد

غرضی : کسی که توانایی این که حرف خودش را به جامعه برساند ندارد .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها