کد خبر: 248293
تاریخ انتشار :

کسب "۱۵درصد آرای حوزه انتخابیه و بالاترین رای استانی" شرط ورود به مجلس شد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در ادامه جلسه علنی صبح امروز پارلمان و در جریان بررسی طرح استانی - شهرستانی شدن حوزه‌های انتخابیه مجلس مواد 6 و 7 این طرح را به تصویب رساندند.

** امکان دادن رای‌ به یک لیست کامل در برگه‌های اخذ رای تصویب شد

طبق مصوبه مجلس، وزارت کشور موظف شد برگه‌های رای را به گونه‌ای طراحی و در اختیار رای‌دهندگان قرار دهد که هر رای‌دهنده در استان بتواند برای همه کرسی‌های نمایندگی در حوزه‌های موجود در استان به صورت مجزا نماینده انتخاب کند. همچنین در برگه رای، محلی جهت رای به عنوان فهرست تعیین شود.

بهارستان‌نشینان در ماده 7 طرح مذکور نیز مقرر کردند از هر حوزه انتخابیه موجود در استان، نامزد یا نامزدهایی که حداقل 15 درصد آرای صحیح ماخوذه حوزه انتخابیه موضوع تبصره ذیل ماده یک این قانون را کسب کرده و بالاترین رای را در کل استان به دست آورده‌اند، نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه محسوب شوند.

طبق تبصره این ماده نیز مصوب شد در صورتی که حدنصاب در این ماده برای یک یا چند کرسی به دست نیاید، نامزد یا نامزدهایی که بیشترین رای را نسبت به سایر نامزدهای آن حوزه انتخابیه در سطح استان کسب کرده باشند، به عنوان نماینده یا نمایندگان استان از آن حوزه انتخابیه به مجلس راه می‌یابند.

منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها