کد خبر: 264111
تاریخ انتشار :

هشدار برای یک فاجعه‌‌ی رسانه‌ای در انتخابات مجلس

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، مدیر مسول پایگاه خبری نامه‌نیوز درباره ضرورت ساماندهی پایگاه‌های خبری و تاثیر برخورد جدی معاونت مطبوعاتی با رسانه‌های متخلف، با اشاره به در پیش رو بودن انتخابات مجلس و شایعه پراکنی ها در فضای مجازی، بیان کرد: خیلی خوب است که رسانه‌ها ساماندهی شوند، اما مهم‌تر از آن این است که معاونت مطبوعاتی برای شبکه‌های مجازی در انتخابات آینده چه اقداماتی می‌خواهد انجام دهد.

وی در عین حال تاکید کرد: متاسفانه گروهک‌های شایعه‌پراکنی در شبکه‌های اجتماعی علیه هر اشخاصی که می‌خواهند شایعه‌پراکنی می‌کنند و به نظرم بیش از هر چیز دیگری باید کنترلی بر روی شبکه‌های اجتماعی صورت بگیرد.

علی پورمحمدی- مدیر مسوول نامه‌نیوز در گفت‌وگو با ایسنا در ادامه مطلب بالا خاطر نشان کرد: با توجه به این‌که یک انتخابات در پیش رو داریم، در فضای خبری‌، با وجود شبکه‌های اجتماعی، دست هر شخصی یک بنگاه و یک ورودی و خروجی قرار دارد و متاسفانه آنقدر بحث شایعات زیاد است که خود رسانه‌ها هم باید ساماندهی بشوند، چه برسد به سایت‌های خبری.

وی با تاکید بر این‌که سایت‌های خبری باید ساماندهی شوند، یادآور شد: سایت‌های خبری بایستی قبل از این‌که فاجعه‌ای صورت بگیرد، ساماندهی شوند. نه تنها رسانه‌ها و سایت‌ها،بلکه باید بر روی گروه‌ها و جناح‌هایی که در شبکه‌های اجتماعی فعالیت می‌کنند، نظارت و ساماندهی صورت گیرد.

پورمحمدی سپس عملکرد معاونت مطبوعاتی مبنی بر ساماندهی سایت‌ها را مثبت ارزیابی کرد و گفت: به شکل کلی با اقدام معاونت مطبوعاتی موافقم، به جهت این‌که خود من به این مشکل برخوردم که وقتی سایتی خبری را منتشر می کند و این خبر در شبکه‌های اجتماعی پخش می‌شود، متاسفانه هیچ کسی نیست که پاسخگو باشد. به نظرم خیلی قبل‌تر از این ها،باید این اتفاق می‌افتاد تا سایت‌های خبری ساماندهی شوند.

مدیر مسوول نامه‌نیوز همچنین تصریح کرد: متاسفانه در دولت قبل برخی از این سایت‌ها به شکل قارچ‌گونه رشد کردند و باید گفت اقدام حال حاضر معاونت مطبوعاتی مبنی بر شناسنامه‌دار کردن سایت‌ها و ساماندهی آنها بسیار ارزشمند است.

وی بیان کرد: یکی از اقدامات مهم و خوب معاونت مطبوعاتی این بوده است که به رسانه‌ها استقلال داده و خبرنگاران را از بیمه تحت پوشش خود جدا کرده است. با این اقدام در فضای رسانه شفاف‌سازی ایجاد می‌شود، اما مشکلی که ما داریم این است که معاونت مطبوعاتی و دولت و حکومت برای شبکه‌های مجازی چه اقداماتی انجام داده اند؟

مدیر مسوول نامه‌نیوز همچنین با هشدار این موضوع که در فضای خبری آینده با مشکل شایعه‌پراکنی در فضای مجازی روبه‌رو خواهیم بود، یادآور شد: متاسفانه پس از این اتفاق به جایی می‌رسیم که تصمیم گرفته می شود شبکه‌های مجازی فیلتر شوند و در اینجاست که مردم هم شروع به ناسزا‌گفتن به دولت و حکومت می‌کنند.

پورمحمدی در پایان گفت‌وگوی خود با تاکید بر این که سایت‌های بدون مجوز و بدون شناسنامه باید فیلتر شوند، یادآور شد: متاسفانه بار دیگر با توجه به این‌که ما انتخاباتی در پیش رو داریم، برخی گروه‌ها و سایت‌ها حالت قارچ‌گونه و به شکل لات‌بازی و بدون مجوز رشد خواهند کرد و این اقدام معاونت مطبوعاتی مبنی بر ساماندهی سایت‌ها، اقدام هوشمندانه‌ای است که اگر قبل از فضای انتخابات جلوی این گروه ها گرفته نشود، در آینده مسلما با مشکلات زیادی روبه‌رو خواهیم بود.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها