کد خبر: 274251
تاریخ انتشار :

هروی: هیچ واهمه‌ای از ارتباطات با دیگر کشورهای جهان نداریم/ نباید نگران مخالفت چهار نفر دلواپس در این مورد بود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

جواد هروی، عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس درباره دست دادن ظریف و اوباما و احتمال برقراری ایران و آمریکا به خبرنگار نامه نیوز گفت:این حرکت ،حرکت تازه و عجیبی نیست زیرا ما در عرف دیپلماسی و در اعلام سیاسی کشور خودمان اعلام کرده‌ایم که ما با هیچ کشوری جز رژیم صهیونیستی مشکل نداریم و در ماه‌های گذشته نیز وزیر خارجه کشورمان نشست های متعددی با مسئولان دولت امریکا داشته است.

وی اظهار داشت: اگر دولت آمریکا احترام متقابل کشور ما را بپذیرد و منافع کشور ما ا زیرپا نگذارد اشکالی در این قضیه رخ نمی دهد ،اگر قرار است که ما در عرصه بین المللی جایگاه ارزنده خودمان را پیدا کنیم و پرچمدار یک اقتصاد عظیم برای فتح بازارهای جهانی باشد نباید از هیچ کشوری واهمه داشته باشیم .

هروی بیان کرد:ما از اینکه بخواهیم درها را برای سرمایه گذاری باز و مناسباتی را آغاز کنیم هیچ واهمه ای نداریم و بدون هیچ شکی در قبال مواجهه و ارتباط ومناسبات با کشورهای دیگر به جز رژیم صهیونیستی نگرانی ودغدغه ای نداریم .

وی با اشاره به سفر وزیر خارجه هلند به کشورمان گفت:دردیدار با وی به عنوان ریس گروه دوستی پارلمانی ایران و هلند صحبت های گوناگونی داشتیم که هلندی های نیز اعلام می‌کردند که ایران موقعیت لازم و تازه ای را فراهم کرده است که همه کشورهای دنیا سعی دارند با آن درارتباط باشند پس بنابراین ما این امتیاز را از ایالات متحده آمریکا نیز ما نمی گیریم.

هروی در مورد اینکه آیا این حرکت ظریف سرآغازی برای حاشیه سازی برخی که خود را دلواپس می دانند نیست گفت:هر حرکت سیاسی که محکم برداشته شود قطعا موافقین و مخالفینی دارد ،واهمه ما نیزازاین نیست که مخالف داریم بلکه واهمه ما ازاین است که آیا حرکتی که برمی داریم درست برمی داریم یا نه؟و این مسئله باید ما را نگران کند نه اینکه چهار نفر اعلام مخالفت کنند.

وی خاطرنشان کرد:در هنگامی که برخی به دنبال این بودند که سفارت های دیگر را نیز ببندند اما سفارت انگلستان بازگشایی شد،در عرف بین الملل و دیپلماسی یک ظرافتی نهفته است که باید این ظرافت مورد دقت قرار گیرد،اینکه ما بگوییم آقای ظریف این کار را کرده است و چرا انجام داده است ،درست نیست زیرا وی وزیر امور خارجه است و وظیفه دارد مناسبات جمهوری اسلامی ایران با دیگر کشورهای دنیا را برقرار کند .

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها