کد خبر: 286562
تاریخ انتشار :

اعتراض ایران به قطعنامه صادر شده علیه کشورمان در سازمان ملل/ دهقانی: قطعنامه حقوق بشری علیه ایران خصمانه و کوته بینانه است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، غلامحسین دهقانی معاون و سفیر جمهوری اسلامی در سازمان ملل تلاش برخی کشورها در متهم کردن ایران به نقض حقوق بشر را تلاش در جهت ایران هراسی نامید و به آنها توصیه کرد که به جای این اقدامات توجه و تلاش‌هایشان را بر مبارزه با افراط گرایی معطوف کنند.

سفیر ایران در سازمان ملل، قطعنامه حقوق بشری علیه ایران را «خصمانه» و «کوته بینانه» خواند و تصریح کرد که در آن تهدیدهای واقعی افراط گرایان خشونت طلب علیه حقوق اساسی نادیده گرفته شده و انتشار ایران هراسی در این کمیته و فراتر از آن که مقصود حامیان این پیش نویس است نیز به این روند کمک خواهد کرد.

دهقانی از دولت جدید جاستین ترودو در کانادا خواست تا از رویه هر ساله این کشور در تهیه پیش نویس‌های مخرب و ناعادلانه علیه ایران دست بردارد و به جای آن، راه گفت‌وگو درباره نگرانی‌ها را در پیش بگیرد.

روز پنجشنبه قطعنامه‌ای درباره وضعیت حقوق بشر در ایران از سوی کانادا به کمیته‌ای در مجمع عمومی سازمان ملل ارائه و با 76 رای موافق در مقابل 35 رای مخالف و 68 رای ممتنع مواجه شد.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها