کد خبر: 304784
تاریخ انتشار :

آیت‌الله نوری‌همدانی: انقلاب با حمایت مردم به ثمر نشست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، این مرجع تقلید در درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با گرامیداشت دهه مبارک فجر و ایام سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، به تبیین عوامل مهم و مؤثر در پیروزی انقلاب پرداخت.
این مرجع تقلید وحدت و همدلی مردم برای پیروزی انقلاب اسلامی را حاصل ایمان و اخلاص حضرت امام دانست.
وی با تاکید بر مذموم بودن انزواطلبی و گوشه‌گیری در اسلام، گفت: کسانی که گوشه‌گیر هستند و در خانه خود می‌نشینند ولو مشغول عبادت هم باشند، این درست نیست، اسلام با رهبانیت و این گونه رفتارها مخالف است.
آیت‌الله نوری‌همدانی استکبارستیزی را توصیه مؤکد حضرت امام(ره) دانست و یادآور شد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی همواره در این زمینه تاکید داشتند که باید در برابر ظالمان، ستمگران و جباران به‌پا خاست و فریاد زد.
این مرجع تقلید با بیان این‌که «حضرت امام انزوا طلبی را معلول ترس، سود جویی و رفاه طلبی می‌دانستند» گفت: حضرت امام رضوان الله تعالی علیه فرمودند یک موی کوخ‌نشینان را به 40 نفر از مرفهین بی درد نمی‌دهم.
این استاد برجسته درس خارج حوزه علمیه قم خاطرنشان کرد: مستضعفان و پا برهنگان نقش اساسی در پیروزی، حفظ و تداوم انقلاب اسلامی داشتند، نه مرفهین بی‌درد؛ اینها از همان ابتدا مبارزه با رژیم شاه و پیروزی انقلاب را امری دشوار و محال می‌دانستند؛ اما حضرت امام(ره) بدون توجه به سخنان آنان و با تکیه و توجه به محرومان کار خود را به پیش بردند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها