کد خبر: 331664
تاریخ انتشار :

ابوترابی فرد:همسر شهید بابایی الگوی همسران شهداست

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حجت الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی فرد در حاشیه مراسم تشییع جنازه صدیقه حکمت، همسر شهید سرلشکر عباس بابایی با عرض تسلیت به خانواده داغدار شهید و نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران،‌ گفت: نیروی هوایی ارتش بازوی پرتوان انقلاب اسلامی و نظام جمهوری اسلامی ایران بوده است.

نماینده مردم تهران در مجلس نهم، ادامه داد: شهید سرلشکر بابایی شخصیتی بااقتدار در تاریخ دفاع مقدس بود که در مبارزات قبل از انقلاب در مبارزه با طاغوت افتخارآفرین بود. وی باعث اقتدارآفرینی نیروی هوایی ارتش شد.

وی ادامه داد: رشادت، دانش، ایمان و شهامت خود را در دوره مبارزه با طاغوت و در جنگ تحمیلی به نمایش گذاشت. شخصیت‌های عالم و فداکاری چون شهید بابایی پرچمدار راه مبارزه با استکبار هستند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی فرد با اشاره به نقش پدر، مادر و همسران شهیدان در به ثمر رسیدن دفاع مقدس، گفت: بی‌تردید نقش پدران و مادران شهدا در ایفای شخصیت این مردان بزرگ در دوران مبارزه نقشی بی‌بدیل و موثر بوده است. این مومنان شهید در همراهی و همدلی همسران متعهدشان در ساعاتی که در جبهه حضور داشتند خانه را به نور ایمان و ایثار نورانی و فرزندان شایسته‌ای را تربیت کرده و پرورش دادند. آنان زمانی که رزمندگان در منزل نبودند محیطی آرام برای فرزندان رزمندگان ایجاد کردند.

ابوترابی با گرامی داشتن یاد و خاطره صدیقه حکمت،‌گفت: همسر مکرمه شهید سرلشکر عباس بابایی نیز از جمله این همسران بود که در کنار شهید و بعد از شهادت شهید عباس بابایی راه ایشان را تداوم بخشید. مرحوم حکمت در عرصه‌های فرهنگی و اجتماعی چهره برجسته‌ای بود و مردم قزوین با شناخت از ایشان وی را به عضویت شورای اسلامی این شهر درآوردند که در این مسئولیت نیز خدمات ارزشمندی به مردم قزوین ارائه کرد و در نهایت نیز در راه ایمان به سمت معبود شتافت.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها