کد خبر: 344140
تاریخ انتشار :

کدخدایی:قوانین انتخاباتی کارآمدی خود را از دست داده است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، عباسعلی کدخدایی یکی از حقوقدانان پیشنهادی قوه قضائیه برای شورای نگهبان امروز با حضور در صحن علنی مجلس اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی یکی از نهادهای عالی جمهوری اسلامی است که به دلیل ساختار مردمی و ارتباط مستقیمی که با مردم دارد و همچنین به دلیل اختیارات خود جایگاه راهبردی را در نظام به خود اختصاص داده است.

وی افزود: مجلس با توجه به جایگاه و اهمیتی که در بین سایر نهادها دارد، همواره تبلور مردم‌سالاری دینی است.

کاندیدای حقوق‌دان شورای نگهبان تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی علاوه بر صلاحیت‌ها و اختیارات، وظیفه تقنینی و نظارتی نیز دارد و همین موجب شده تا جایگاه رفیعی را در بین ارکان دیگر داشته باشد و همواره مورد تاکید رهبر معظم انقلاب و امام خمینی(ره) قرار بگیرد.

کدخدایی برهمین اساس اضافه کرد: خوشبختانه عملکرد مجلس شورای اسلامی در ادوار مختلف نشان داده همواره پشتیبان مردم و نظام بوده است.

وی ادامه داد: شورای نگهبان به همراه مجلس شورای اسلامی در جهت صیانت از حقوق مردم و قانون اساسی و همچنین حاکمیت قانون، قدم برمی‌دارد و نیاز است تا یک هماهنگی بین نمایندگان و اعضای شورای نگهبان صورت گیرد.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در ادامه، ضرورت تعامل موثر بین مجلس و شورای نگهبان را مورد تاکید قرار داد و گفت: در این میان ممکن است نواقصی در قوانین وجود داشته باشد که بخشی از آنها با تعامل کمیسیون‌های تخصصی، همکاری مرکز پژوهش‌ها و استفاده از نظرات کارشناسی برطرف شده و می‌تواند امور را ارتقا دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود درخصوص بحث نظارت بر انتخابات گفت: متاسفانه ما در این زمینه مشکلات زیادی داشتیم. به هر حال قوانین و نظام انتخاباتی ما تا حد زیادی کارآمدی خود را از دست داده و تا زمانی که این قوانین تدوین نشوند این مشکلات و نواقص نیز حل نخواهد شد لذا هرچه سریع‌تر باید قانون جامع انتخابات تدوین شود و این همت زیادی را از سوی مجلس و نمایندگان می‌طلبد.

کاندیدای حقوقدان شورای نگهبان در بخش پایان ضمن بیان سوابق تحصیلی و کاری خود یادآور شد: براساس نظارت‌های تقنینی و آنچه در اصل 138 و 85 قانون اساسی آمده به مدت 6 سال در خدمت رئیس و نمایندگان مجلس شورای اسلامی بودم که تا حدود زیادی در تنظیم رابطه دولت و مجلس موثر بوده است.

منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها