کد خبر: 352412
تاریخ انتشار :

دیدار بوگدانف با رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه در دوحه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از پایگاه اینترنتی شبکه خبری الجزیره، معاذ الخطیب، رئیس سابق ائتلاف مخالفان سوریه در بیانیه‌ای در پایان مذاکراتش با میخائیل بوگدانف، معاون وزیر خارجه روسیه گفت: مذاکراتی که در دوحه برگزار شد بنا به خواسته طرف روسی بود.

وی گفت که طرف روسی در این دیدار بر پایبندی به تمامیت ارضی سوریه و حل سیاسی بحران در این کشور و ازسرگیری مذاکرات صلح براساس قطعنامه‌های شورای امنیت تأکید کرد.

الخطیب گفت: طرف روسی در این مذاکرات بر لزوم توقف تمامی عملیات‌های نظامی و بمباران هوایی در سوریه به ویژه در حلب، ادلب و مناطقی در ریف دمشق از جمله شهر داریا تأکید کرد.

وی افزود: در این نشست همچنین لغو محاصره مناطق و ورود کمک‌های بشردوستانه براساس قطعنامه 2254 شورای امنیت و قوانین بین المللی مطرح شد.

طرف روسی در این دیدار خواهان لغو هرگونه توافق یا تفاهمی میان کشورهای منطقه‌ای یا جهان درباره سوریه بدون مشارکت گروه‌های سوری شد.

نماینده روسیه همچنین بر لزوم اجرای قطعنامه 2218 و 2254 شورای امنیت برای حل سیاسی بحران سوریه در سریع‌ترین زمان ممکن تأکید کرد.

براساس گزارش الجزیره دیدار بوگدانف و الخطیب به نتیجه خاصی منجر نشد و تنها این مسئول روسی بر وجود توافقی میان روسیه و ترکیه تأکید کرد. براساس این توافق روسیه برای ممانعت از "پیشروی اقلیم کرد" تلاش می‌کند و در مقابل آنکارا مرزهایش را به روی تروریست‌ها می‌بندد.

دیدار بوگدانف با الخطیب در حالی برگزار شد که هیئت عالی مذاکره کنندگان مخالف سوری روز دوشنبه اعلام کرده بودند که از این دیدارها هیچ اطلاعی ندارند و نمی‌دانند بوگدانف با کدام یک از مخالفان در دوحه دیدار خواهد کرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها