کد خبر: 359752
تاریخ انتشار :

بشار جعفری: برخی کشورهای عضو جنبش غیرمتعهدها نفاق سیاسی دارند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، بشار جعفری، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در مصاحبه با خبرنگاران اعزامی شبکه المیادین به اجلاس جنبش غیرمتعهدها در ونزوئلا گفت: ما بخشی جدایی ناپذیر از جنبش غیرمتعهدها هستیم که یک سوم کشورهای عضو سازمان ملل را تشکیل می‌دهد. ما توانستیم جبهه النصره را به لیست سازمان‌های تروریستی در اسناد جنبش غیرمتعهدها وارد کنیم. همچنین بندی وجود دارد که در آن جنبش غیرمتعهدها با سوریه درباره بازپس‌گیری جولان اشغالی اعلام همبستگی کرده‌ است. ما انتظار داریم جنبش غیرمتعهدها طی چهار سال آتی به ویژه با ریاست ونزوئلا اقدامات بیشتری را اتخاذ کند. به دلیل اینکه ایران و بعد ونزوئلا ریاست این جنبش را برعهده داشته‌اند ما در دستانی امانتدار قرار داریم.

وی گفت: بندی در اسناد جنبش غیرمتعهدها درباره محکوم کردن تروریسم وجود دارد. کشورهایی در این جنبش هستند که از تروریسم در سوریه و عراق حمایت می‌کنند و تروریست‌ها را به کشور ما می‌فرستند. ما با چالش بزرگی در این جنبش مواجهیم و آن این است که حرف برخی کشورها یک چیز است و عملشان چیز دیگر. برخی کشورها تروریسم را محکوم می‌کنند اما زمانی که به سازمان ملل می‌روند از محکوم کردن آن خودداری می‌کنند. برخی کشورها نفاق سیاسی دارند و همین مساله مانع پیشرفت جنبش عدم تعهد می‌شود.

جعفری گفت: کشورهای شورای همکاری خلیج فارس و اردن جزو همان کشورهایی هستند که مواضعشان در قبال تروریسم یکی نیست و تناقض دارد. حمله به جبهه جنوبی سوریه با نظارت اسرائیل صورت گرفت اما اردن، ترکیه و دیگران نیز در آن نقش داشتند. آمریکا قبل از رفتن به مذاکرات ژنو به اندازه کافی به عربستان فشار نیاورد. تا زمانی که آمریکا همچنان بخواهد بر تروریست‌ها سرپوش بگذارد و برخی را مخالف میانه‌رو بداند، بحران سوریه حل نخواهد شد.

نماینده سوریه در سازمان ملل تاکید کرد: خوشبختانه آمریکایی‌ها با روس‌ها هماهنگی دارند نه با فرانسوی‌ها و انگلیسی‌ها که علیه ما کینه دارند. آنها کاملا علیه ما سیاست تسویه حساب‌ها و سیاست کینه‌ را دنبال می‌کنند. فرانسه و انگلیس تلاش می‌کنند تا با اعزام تروریست‌ها به سوریه و تکیه بر تروریسم به عنوان راهکار سیاسی از دست کسانی که مقابل آنها می‌ایستند، رهایی یابند .

جعفری تاکید کرد، اروپایی‌ها نفاق سیاسی را دنبال می‌کنند به طوریکه تروریست‌ها با سلب تابعیت‌شان در صورت بازگشت‌شان مجازات کرده‌اند .

وی افزود: اسرائیل میزبان النصره، لشکر شهدای یرموک و دیگر گروه‌ها است و با حمایت مالی قطر زخمی‌های آنها را مداوا می‌کنند. اسرائیل به طور کامل در درگیری‌های جنوب سوریه حضور دارد و ما به سازمان ملل شکایت کرده‌ایم. جنبش عدم تعهد باید قدرتی تاثیر گذار در تصمیم‌گیری‌های جهانی باشد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها