کد خبر: 368669
تاریخ انتشار :

در گفت‌وگو با نامه‌نيوز؛

تحليل حسن‌رسولي از همگرايي پاستور و بهارستان/چرا مجلس دهم به وزراي روحاني راي داد؟

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) : حسن رسولی، از فعالان سياسي اصلاح‌طلب درگفت‌وگو با نامه نیوز، به تحلیل وضعیت مجلس دهم در روز رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت پرداخت وگفت: معتقدم صحن پارلمان در جریان رای اعتماد به سه وزیری که برای بار دوم به مجلس معرفی می‌شدند در مقایسه با مجلس نهم از متانت و آرامش مناسب تری برخوردار بود.

وی ادامه داد: نکته دیگر درباره جلسه اخیر رای اعتماد در مجلس این است که این جلسه بیانگر تفاوت ماهوی بین مجالس نهم و دهم در جهت گیری‌های اساسی است، در جریان رای اعتماد سه فراکسیون عمده مجلس فعال عمل کردند هرچند هر سه وزیر به لحاظ کسب آرا با یکدیگر متفاوت بودند اما فراکسیون امید و مستقلین و تعدادی از اصولگرایان در کلیت رای اعتماد تاثیر مهمی داشتند.

رسولی با بیان اینکه اصولگرایان در برخورد با وزرا از ریاست یک پارچه عمل نکردند، خاطرنشان کرد:برخی از اصولگرایان به سلطانی‌فر و صالحی امیری رای دادند اما به آقای دانش آشتیانی به صورت یکپارچه رای منفی دادند.

وی ادامه داد:روح کلی حاکم بر مجلس به خصوص فراکسیون امید که از اصلاح طلبان و اصولگرایان معتدل تشكيل شده، درحمایت و همراهی با دکتر روحانی است و اين همراهي در شرایط فعلی کشور و عزم جدی ريیس جمهوری برای حل مشکلات، می‌تواند کمک فراوانی به دولت داشته باشد.

ادامه مخالفت ها با دولت

حسن رسولی با بیان اینکه جریان رادیکال مجلس همچنان به دنبال مخالفت با دولت هستند، خاطرنشان کرد: متاسفانه هرچند کم فروغ اما همچنان جریان رادیکال اصولگرا همانند 3 مجلس گذشته و 8 سال دوره احمدی‌نژاد، بنا دارد همان جهت گیری مخالف خود را با دولت ادامه دهد . جرياني که با نهایت خودکامه پنداری، نفی رقبا و انتساب خود به تمام مقدسات تلاش دارد که با توسل به روش های غیر اخلاقی همچنان حیات سیاسی خود را با تحقیر و تخریب جریان رقیب تداوم بخشند.

رسولی با اشاره به اینکه این جهت گیری در نطق برخی از نمایندگان نيز آشکار بود، تصریح کرد: با تغییرات کیفی که در ترکیب مجلس دهم صورت گرفت، گفتمان رادیکال نتوانست دیدگاه‌های کلی و اکثریت نمایندگان مجلس را نمایندگی کند.

تلاش براي ترويج اميد

فعال سیاسی اصلاح طلب، با بیان اینکه فراکسیون امید تلاش بسیاری برای ایجاد آرامش انجام داد، خاطرنشان کرد: فراکسیون امید با محوریت دکتر عارف راه دشواری را برای ایجاد آشتی و تلاش درجهت انسجام نیروهای کشور در مهمترین روز مجلس دهم در پیش داشت و خوشبختانه توانست با موفقیت از این آزمون بیرون بیایید. فراکسیون امید تلاش کرد تا فضای صحن علنی مجلس که توسط رقبای تندرو که از مدار اخلاق خارج شده بودند را ساماندهی و به خوبی هدایت کند.

رسولی ادامه داد: به نظر می‌رسید لاریجانی نتوانست محوریت فراکسیون ولایت را به دست بگیرد و بر خلاف جهت گیری فردی رئیس محترم مجلس، فراکسیون ولایت نتوانست آنطور که باید در جهت خط و مشی لاریجانی حرکت کند و متاسفانه محوریت این فراکسیون دست عناصر پرخاشگر مجلس بود.

مشاور عارف با بیان اینکه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی دولت حاصل تغییرات کیفی در مجلس بوده است، تصریح کرد: مردم ما که سال‌ها شاهد تنش و درگیری میان مجلس و دولت بوده اند اکنون طعم شیرینی همراهی و همگرایی میان نیروهای انقلابی را حس می‌کنند.

رسولی با اشاره به اینکه دولت در مدت باقی مانده باید آسیب‌ها را شناسایی کند، گفت: دولت با غلبه بر رکود اقتصادی، رشد شاخص‌های اقتصادی، کاهش آسیب‌ اجتماعی می‌تواند عملکرد بسیار خوبی را داشته باشد و طبیعتا حل این مشکلات بر انتخابات سال آینده نیز تاثیر گذار خواهد بود.

وی ادامه داد:روابط و مناسبات ایران و سایر کشورها پس از برجام به سطح قابل توجهی رسیده است و سرمایه گذاری در کشور نیز افزایش یافته است، دولت اگر با همین حرکت آرام اما پیوسته این مسیر را ادامه دهد قطعا می‌تواند پشتوانه خوبی برای انتخابات ریاست جمهوری سال 96 داشته باشد.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها