کد خبر: 373142
تاریخ انتشار :

درخواست ۲ مقام سابق آمریکایی برای افزایش حضور نظامی در سوریه

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، مادلین آلبرایت وزیر خارجه اسبق آمریکا از حزب دموکرات و استفان هادلی مشاور سابق امنیت ملی آمریکا از حزب جمهوریخواه با تهیه گزارشی از مقام‌های رسمی این کشور خواستند تا برای استفاده از نیروی نظامی بیشتر در سوریه آماده شوند تا از این راه به حل و فصل سیاسی بحران داخلی سوریه کمک کنند.
این گزارش تصمیم دولت اوباما برای محدود کردن دخالت نظامی آمریکا در سوریه را رد کرده است. گزارش آلبرایت و هادلی قبل از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا آماده شده ولی هنوز به وی ارائه نشده است. این گزارش می تواند زمینه لازم برای دخالت نظامی بیشتر آمریکا در خاورمیانه را فراهم کند.
این گزارش افزود: انزواطلبی یک توهم خطرناک است. کشورهای خارجی باید برای پایان دادن به درگیری‌های عراق، یمن، سوریه و لیبی کمک کنند.
این گزارش در شرایطی از سوی رویترز منتشر شده است که نیروهای دولتی سوریه به پیروزی‌ها و پیشروی‌های مهمی در شرق حلب دست یافته‌اند.
این گزارش اعلام کرد: آمریکا باید برای استفاده از قدرت هوایی و سایر تدابیر نظامی در سوریه آماده باشد و از نیروهای مخالف برای شکستن محاصره حلب حمایت کند و تلاش دولت اسد برای تثبیت کنترل خود بر مراکز جمعیتی غرب سوریه را با شکست روبرو کند.
هنوز به درستی مشخص نیست که سیاست ترامپ در قبال سوریه چه خواهد بود ولی وی 26 اکتبر در مصاحبه‌ای با رویترز گفت که سیاست تهاجمی نظامی که از سوی کلینتون توصیه و حمایت می‌شود، منجر به جنگ جهانی سوم خواهد شد چرا که منافع آمریکا و روسیه در تضاد جدی قرار خواهد گرفت.
ترامپ بر این مساله نیز تاکید کرده است که مقابله با داعش اولویت اصلی او خواهد بود و بشار اسد در درجه دوم اهمیت قرار خواهد داشت.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها