کد خبر: 374235
تاریخ انتشار :

مخالفت یونان با استرداد ۳ سرباز فراری ترک به آنکارا

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، ترکیه مدعی است که این سه سرباز در کودتای نافرجام ۱۵ ژوئیه دست داشتند و آنها را "خیانکار" توصیف کرده است.

این در حالی است که این سه سرباز هرگونه نقش داشتن در این کودتای نافرجام با هدف سرنگونی رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه را رد کردند؛ کودتایی که منجر به یک پاکسازی گسترده در داخل سرویس مدنی و ارتش ترکیه شده است.

این حکم روابط میان آتن و آنکارا را بیش از پیش خدشه‌دار می‌کند؛ چرا که این دو متحد ناتو بر سر مسائلی از قبرس گرفته تا حقوق هوایی بر فراز دریای اژه اختلاف دارند.

استاورولا تومارا، وکیل این سه سرباز گفت: من از این حکم دادگاه بسیار خوشحال شدم؛ چرا که موکلانم نباید استرداد می‌شدند. دادگاه به این مساله رای مخالف داد.

دادستان دولتی گفت: اگر این سربازان به کشورشان بازگردند، جانشان در خطرخواهد بود.

این سه سرباز جز هشت سرباز ترکیه‌ای بودند که با استرداد از یونان مواجه هستند. آنها شامل سه سرگرد، سه کاپیتان و دو گروهبان هستند. تا زمان نتیجه درخواست پناهندگی‌شان این سربازان در بازداشتگاه حفاظتی نگهداری شدند.

هیاتی درخواست پناهندگی پنج تن از این سربازان را رد کرده است. آنها درخواست تجدیدنظر در خصوص این تصمیم را ارائه کردند اما سه تن دیگر همچنان منتظر اعلام تصمیم در خصوص درخواست پناهندگی‌شان هستند.

این دادگاه اعلام کرد: تا زمانی که حکم نهایی در خصوص درخواست آنها برای دریافت پناهندگی سیاسی در یونان صادر شود این سربازان باید آزاد شده و به عنوان پناهجو شناخته شوند.

انتظار می‌رود این دادگاه امروز (سه شنبه) در خصوص استرداد سه سرباز دیگر و روز پنج شنبه در خصوص استرداد دو تن دیگر از آنها حکم صادر کند.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها