کد خبر: 374282
تاریخ انتشار :

حاج‌بابایی:باید ضررها و زیان‌هایی را که به واسطه برجام به ملت وارد کرده‌ایم جبران کنیم

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز، حمیدرضا حاجی بابایی عضو فراکسیون ولایت مجلس شورای اسلامی در مورد اقدام مجلس سنای آمریکا در تمدید 10 ساله تحریم‌‎ها علیه ایران گفت: ما از ابتدا این رفتارها را از دولت و مجلس آمریکا پیش بینی می کردیم. آمریکایی که ما می شناسیم آمریکایی است که همیشه عهد و پیمان‌هایش را زیر پا می‌گذارد و فقط به منافع خودش توجه می کند. منافع ملت‌ها برایش مهم نیست و امروز هم کاری کرده است که کسی نمی تواند از آن دفاع کند یا لاپوشانی کند و یا حتی تفسیر و توجیه کند .

نماینده مردم همدان در مجلس با بیان اینکه آمریکا خیلی شفاف و روشن برجام را زیرپاگذاشت ادامه داد: دولت، مجلس و همه نظام باید در برابر این بدعهدی بایستند و بدون افراط و تفریط کاملا بنشینند و فکر کنند و تصمیم بگیرند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات خاطر نشان کرد: اولین تصمیم این است که چگونه با آمریکا برخورد شود و تصمیم دیگر این است که ما چگونه بروی پایمان بایستیم که آن ضررها و زیان‌هایی را که به ملت وارد کرده‌ایم جبران کنیم و رکود کشنده‌ای که در سایه امید به برجام بوجود آمده است را رفع کنیم .

نماینده اصول‌گرای مجلس با تاکید بر اینکه در حال حاضر که برجام نافرجام شده است باید عقب ماندگی هایمان را جبران کنیم افزود: ما نباید به دنبال محکوم کردن افراد باشیم و به حاشیه‌ها بها دهیم بلکه باید بنشینیم و با وحدت این مشکل را حل کنیم .

وی تصریح کرد:دولت ایران باید قاطعانه در برابر این تصمیم مجلس و دولت آمریکا تصمیم بگیرد و مطابق با همان قوانینی که در برجام خودشان مصوب کردند و زیرش را امضا کردند تصمیم بگیرند و مصوبه مجلس را درزمینه اقدام متقابل اجرایی کنند .

وزیر آموزش و پرورش در دولت احمدی نژاد در مورد تاثیرگذاری این موضوع بر انتخابات 96 و انتخاب روحانی نیز گفت: ما نباید منافع ملت مان را قربانی انتخابات کنیم بلکه ما باید صادقانه با مردم حرف بزنیم و مردم خودشان تشخیص می دهند که به چه کسی رای دهند ما نباید اقداماتمان فقط برای کسب رای مردم باشد بلکه ما باید به گونه ای اقدام کنیم که مردم بفهمند صادق هستیم .

حاج بابایی ادامه داد: انتخابات ریاست جمهوری جای خودش را دارد و این موضوع نیز جای خودش را دارد و نباید با استفاده از از این موضوع له یا علیه کسی حرفی زده شود بلکه باید همه بنشینند و با عقلانیت مشکل کشور را حل کنند .

عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات تصریح کرد:وقتی ما همه مسایل را به برجام گره می‌زنیم و می‌گوییم اگر برجام باشد به سود ماست پس قطعا اگر برجام ضرر هم داشته باشد برای ما بد است و مردم نیز قطعا با توجه به این موضوعات تصمیم می گیرند.
منبع: عصر ایران

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها