کد خبر: 375682
تاریخ انتشار :

رییس دادگستری تهران:دسترسی همگانی به عدالت سیاست دستگاه قضایی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

غلامحسین اسماعیلی در مراسم افتتاح پزشکی قانونی منطقه جنوب تهران که صبح امروز برگزار شد ضمن تبریک میلاد پیامبر اسلام (ص) گفت: از همه کسانی که برای تکمیل این مجموعه در جنوب شهر تهران و در جهت ارائه خدمات مطلوب به مراجعین تلاش کردند، قدردانی می‌کنم.

به گزارش نامه نیوز، وی افزود: اگرچه امروز شاهدیم که میان شمال و جنوب تهران تفاوت زیادی وجود ندارد، اما هنوز میان شمال و جنوب کمی تفاوت هست و از اینکه این خدمات را در جنوب تهران ایجاد کردید که مردمی با معیشت پایین تر در آن زندگی می کنند و تحمیل هزینه های زیاد به آنها واقعا طاقت فراست، تشکر می کنم. شاید در شمال شهر دادن هزینه برای رسیدن به ستاد مرکزی پزشکی قانونی فشار زیادی به مردم وارد نکند، اما مردم ساکن در مناطق جنوب شهر نیازمند توجه بیشتری هستند.

اسماعیلی با بیان اینکه هدف نظام جمهوری اسلامی ایران کاهش فاصله طبقاتی بود گفت: این نظام تلاش کرد تا خدمات را به سمت مناطق محروم سوق دهد؛ بنابراین از همه افرادی که در این زمینه زحمت می‌کشند تشکر می کنیم.

وی یکی از ویژگی های اخلاقی پیامبر (ص) را رفتن به سمت نیازمندان دانست و ادامه داد: امروز سیاست دستگاه قضایی کشور این است که عدالت در دسترس مردم باشد. در عین حال یکی از مشکلات ما در تهران و در مجموعه قضایی این است که نتوانسته‌ایم آنطور که اقتضای شهر تهران است پراکندگی مراکزمان را فراهم کنیم و این مجموعه ای که امروز افتتاح شد هم تنها چند منطقه جنوب شهر را پوشش می‌دهد؛ بنابراین باید برنامه ریزی کنیم تا در آینده در همه مناطق 22 گانه شهر تهران نیازهای قضایی و پزشکی قانونی مردم را تامین کنیم، البته رویکردمان در مجموعه قضایی حرکت به همین سمت است.

وی ادامه داد: من به عنوان خدمتگذار دستگاه قضایی کشور در تهران از همکاران پزشکی که در پزشکی قانونی کار تشخیصی را در حوزه عدالت انجام می دهند تشکر می کنم؛ چرا که تشخیص آنها در تصمیمات قضایی موثر است. ما در مسائل قضایی درمان را انجام می دهیم، اما مقدمه آن تشخیص است که با پزشکان، پزشکی قانونی انجام می گیرد.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها