کد خبر: 377695
تاریخ انتشار :

رویترز: آمریکا به سازمان ملل اجازه محکومیت اسرائیل را داد/ شکست رویکرد طولانی مدت آمریکا در قبال محافظت از اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

رویترز در گزارشی به تصویب قطعنامه ضد اسرائیلی در سازمان ملل پرداخت و این عنوان را برای گزارش خود انتخاب کرد: آمریکا اجازه محکومیت اسرائیل را به سازمان ملل داد.

به گزارش نامه نیوز، رویترز در واکنش به رای شورای امنیت سازمان ملل متحد به محکومیت اسرائیل نوشت: آمریکا روز جمعه به شورای امنیت سازمان ملل متحد اجازه داد تا قطعنامه ای را تصویب کند که خواستار پایان یافتن شهرک سازی های اسرائیل است.

رویترز در ادامه نوشت: رای ممتنع آمریکا مسیر را برای 15 عضو شورای امنیت سازمان ملل متحد برای تصویب این قطعنامه با 14 رای موافق هموار کرد، موضعی که با تحسین اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد همراه بود.

این گزارش می افزاید: این اقدام از سوی دولت باراک اوباما، رئیس جمهوری آمریکا در پی آن انجام گرفت که این کشور از ادامه شهرک سازی های بی امان اسرائیل در سرزمین های فلسطین به شدت سرخورده شده بود.

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل در بیانیه ای در واکنش به این قطعنامه گفت: اسرائیل این قطعنامه شرم آور ضد اسرائیلی سازمان ملل را رد می کند و آن را رعایت نخواهد کرد.

رویترز در ادامه گزارش خود در این باره نوشت: این اقدام آمریکا در قبال قطعنامه ضد اسرائیلی تنها چند هفته پیش از پایان دوره هشت ساله ریاست جمهوری باراک اوباما رویکرد طولانی آمریکا در قبال محافظت از اسرائیل را شکست، رژیمی که سالانه 3 میلیارد دلار کمک هزینه نظامی از آمریکا دریافت می کند. کشورهای امریکا، روسیه، فرانسه، انگلیس و چین در شورای امنیت سازمان ملل متحد حق وتو دارند.

این در حالی است که اوباما از سوی نمایندگان کنگره این کشور به ویژه جمهوری خواهان برای وتوی این قطعنامه تحت فشار بوده است.

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها