کد خبر: 385710
تاریخ انتشار :

پزشکان بدون مرز: تصمیم ترامپ به قیمت جان انسان‌ها تمام می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پزشکان بدون مرز در بیانیه‌ای اعلام کرد: دستور اجرایی رئیس‌جمهوری آمریکا عملا باعث گرفتاری مردم در مناطق جنگی می‌شود و مستقیما جان آنها را به خطر می‌اندازد.

به گزارش نامه نیوز، در این بیانیه آمده است: بستن درب‌های ایالات متحده آمریکا بر روی پناهجویان که سال‌هاست پرونده آنها را مورد بررسی و تحقیق قرار می‌دهد، نقض این مفهوم اساسی پذیرفته شده است که "انسان‌ها می‌توانند برای نجات جانشان فرار کنند". هر روز تیم‌های میدانی ما مردمی را می‌بینند که با ناامیدی به دنبال یافتن پناهی در پشت مرزهای بسته و یا در مناطق جنگی‌ای هستند که از آن نمی‌توانند فرار کنند.

طبق آمار آژانس آوارگان سازمان ملل متحد، ۹ / ۴ میلیون سوری پناهجو در کشورهای همسایه سوریه هستند و تقریبا یک میلیون به اروپا گریخته‌اند و بیش از شش میلیون تن دیگر نیز در داخل کشورشان آواره شده‌اند.

دونالد ترامپ در دوران تبلیغات انتخاباتی به شدت از تصمیم باراک اوباما، رئیس‌جمهوری وقت آمریکا برای افزایش پذیرش پناهجویان سوری در ایالات متحده انتقاد کرد و توجیه او این بود که این افراد می‌توانند دست به انجام حملاتی بزنند.

حدود ۲۵ هزار پناهجو بین اکتبر تا پایان سال میلادی گذشته در ایالات متحده اسکان داده شدند. ترامپ اکنون ممنوعیتی برای ورود مسافران و پناهجویان و مهاجرانی از هفت کشور عمدتا مسلمان در نظر گرفته که انتقادهای شدیدی را در پی داشته است.

منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها