کد خبر: 418281
تاریخ انتشار :

کنایه‌های آقای سخنگو به منتقدان دولت؛از بازنشستگان و آموزش‌وپرورش کم کنیم یا از بهداشت‌ودرمان و نیروهای مسلح یا از سوبسید گندم؟

کنایه‌های آقای سخنگو به منتقدان دولت؛از بازنشستگان و آموزش‌وپرورش کم کنیم یا از بهداشت‌ودرمان و نیروهای مسلح یا از سوبسید گندم؟
پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

محمدباقر نوبخت در این نشست خبری که از صبح امروز (سه‌شنبه) در محل ساختمان کوثر ریاست‌جمهوری برگزار شد افزود: نرخ تورم سالانه در تیرماه ۷.۶ و در خرداد ۷.۴ درصد بوده و نرخ تورم نقطه به نقطه در تیر ۸.۹ و در خرداد ۹.۴ درصد محاسبه شده است. به گزارش نامه نیوز،اهم سخنان سخنگوی دولت را در ادامه می‌خوانید: * تا ۲ مرداد ۷ میلیون و ۲۵۰ هزار تن گندم به ارزش ۹ هزار و ۴۹۰ میلیارد تومان از گندمکاران خریداری شده که تا این تاریخ ۷ هزار و ۷۳۰ میلیارد تومان پرداخت شده است. * مشکلی با بعضی دوستان داریم که حرفی را می‌پرانند و می‌روند مثلا می‌گویند هزینه‌های جاری خیلی زیاد است و کمش کنید. ما خیلی از این رهنمون تشکر می‌کنیم، اما فقط بگویند از کدام هزینه جاری کم کنیم و به عمرانی اضافه کنیم؟ از بازنشستگان و آموزش‌وپرورش یا از بهداشت‌ودرمان و نیروهای مسلح یا از سوبسید گندم؟ *آخرین تعداد تحویل تاکسی‌های جایگزین به جای تاکسی‌های فرسوده ۵۲ هزار و ۳۱۳ دستگاه بوده است. * در واکنش به دیدار روحانی و فرماندهان سپاه: من هنوز فرصت نکرده‌ام که از آقای رییس جمهور بشنوم چه مباحثی در این دیدار مطرح شده اما نفس جلسه بسیار خوب و مناسب بوده و بدون تردید برای انجام کارهای بزرگ در کشور علاوه بر همکاری بین قوا، نهادها هم باید در کنار هم باشند. * در مورد هر نوع نقض برجام قطعا ورود خواهیم کرد. در داخل گروهی پیگیر هستند و رصد می‌کنند. *اینکه ایالات متحده در احکام صادره از سوی قوه قضائیه دخالت کند نمی‌پذیریم و اجازه نمی‌دهیم که این کار‌ها به سرانجام برسد. *ما مسائل را مطرح می‌کنیم مردم ببینند که نمایندگان آن‌ها بهتر تصمیم می‌گیرد یا دولت؟ بله پول رسمی ما ریال است اما آیا مردم با ریال سر و کار دارند یا تومان؟ *قرار نیست ۳ هزار میلیارد تومان هزینه کنیم و اسکناسی را از گردانه خارج کنیم. عده‌ای می‌گویند ما رد می‌کنیم، خب رد کنید وضع مردم همین است که می‌بینید.آیا واقعا مشکل ما تبدیل ریال به تومان است؟ این فقط قسمتی از مشکلات پولی و بانکی ماست که باید اصلاح شود. * ویزای مردم در حال صدور و ما کادر قطعا برای بررسی امور در ایام حج خواهیم داشت. *رئیس جمهور مجری قانون اساسی است و در قانون اساسی هم بر حقوق شهروندی تاکید شده و در اجرای این منشور با قوه قضائیه هم همکاری خواهیم داشت. *ما قصد داریم که وابستگی به نفت را کاهش دهیم. این ضعف تیم اقتصادی نیست که قیمت نفت کاهش پیدا می‌کند، تیم سیاسی به کمک تیم اقتصادی آمد و با برداشتن تحریم‌ها تولید ما به ۳ میلیون بشکه رسید.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها