کد خبر: 426051
تاریخ انتشار :

انتقادات روزنامه اصلاح طلب از روحانی: فاصله روحانی بحبوحه انتخابات و روحانی پس از آن، معنادار است /نمی توان فیلم‌ها‌ی انتخاباتی و سخنرانی‌ها‌ی پرشور آن زمان را فراموش کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روز گذشته نشست هفتگی سخنگوی دولت با اصحاب رسانه برگزار شد. در این نشست علاوه بر پاسخگویی محمدباقر نوبخت در خصوص مسائلی مانند حصر، وزیر علوم و عدم حضور وزرای زن در کابینه، چند جمله خاص از او به شدت به چشم آمد
به گزارش نامه نیوز .محمدباقر نوبخت در نشست خبری خود در پاسخ به مسئله حصر و راهبردهای پیش روی شورای امنیت ملی، تصریح کرد: «مواضع رئیس‌جمهور در مسئله حصر صریح و شفاف است.» او همچنین در مورد مطالبه حضور وزرای زن که این روزها برخی زیر لوای اصلاح طلبی آن را تندروی و مطالبه نابهنگام معرفی می‌کنند اظهار داشت: «قصد دعوا نداریم اما اگر روزی برسد می‌گویم حضور زنان در دستگاه‌ها چه موانع جدی دارد. حال می‌فهمم رئیس‌جمهور چه کشیده است، جلو آدم را می‌گیرند و طومار می‌نویسند که خانمی در دستگاه مدیریت نکند، منصفانه بگوییم واقعیت‌هایی است که مانع ایجاد می‌کند اما مایل هستیم که زنان تحصیل کرده و شایسته در مقاطع مختلف دولتی باشند.»
کنار هم قرار دادن این دو اظهار نظر خاص، دو پرسش صریح را به ذهن متبادر می‌سازد. اگر حسن روحانی در راه انتخاب وزرای زن تا این اندازه زجر کشیده و آزرده خاطر است، می‌توان پرسید که به چه دلیل با پشتوانه رای 24 میلیونی مردم در مقابل دوربین‌ها‌ی تلویزیونی نشست و صراحتا اذعان داشت که برای انتخاب وزرا هیچ فشاری را تحمل نکرده است. آن هم در شرایطی که نزدیکان او پیش از این، و حالا از زبان نوبخت، صراحتا بیان کرده و می‌کنند که او در راه انتخاب وزرای دلخواه و مبتنی بر نظر حامیانش مشکلات جدی از ناحیه جناح‌ها وجود داشته است. این تناقض در سخنان رئیس جمهوری اگرچه شاید به دلیل همان سیاست بیان شده از سوی نوبخت مبنی بر پرهیز از دعوا باشد، با این حال چندان خوشایند افکار عمومی و مبتنی بر شفافیت به نظر نمی‌رسد.
از سوی دیگر می‌شود این طور به ماجرا نگاه کرد که آیا مواضع روحانی تنها در خصوص مسئله حصر روشن است یا باقی امور از انتخاب وزرا گرفته تا بحث تحقق وعده‌ها‌ی دوران انتخابات مانند بازشدن فضای فرهنگی کشور و رفع موانع جنسیتی مانند بازگشت بانوان ایرانی به اماکن و استادیوم‌ها‌ی ورزشی نیز می‌تواند از شفافیت برخوردار شود. به‌نظر می‌رسد همچنان فاصله روحانی بحبوحه انتخابات و روحانی پس از آن، فاصله‌ای معنادار وجود دارد. نمی‌شود فیلم‌ها‌ی انتخاباتی و سخنرانی‌ها‌ی پرشور آن زمان را فراموش کرد؛ اگر رئیس جمهوری بخواهد پیام رسان و حلال دغدغه‌ها‌ی مردم باشد، بی‌گمان شرط اول آن است که مسائل را با شفافیت مطرح کند و موانع تحقق وعده‌ها‌ را البته همان طور که سخنگوی دولت اشاره کرد با پرهیز از دعوا پیگیری کند.
منبع: روزنامه آفتاب

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها