کد خبر: 427822
تاریخ انتشار :

عضو هیات رییسه مجلس: سازمان کنفرانس اسلامی به دلیل نسل کشی مسلمانان میانمار جلسه اضطراری تشکیل دهد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

اکبر رنجبرزاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا ضمن محکوم کردن نسل کشی در میانمار گفت: نسل کشی مسلمانان میانمار حرکتی نگران کننده و تراژدی دردناک برای جامعه بشریت است .
به گزارش نامه نیوز، وی افزود: این اقدام با هدف ایجاد رعب و وحشت برای مسلمانان، خصوصا افرادی که می خواهند به اسلام بگروند انجام می شود
نماینده مردم اسدآباد در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: امروز اسلام در جهان در حال رشد است و عده ای از این موضوع واهمه دارند و به هر دری می زنند تا مانع از گسترش بیش از پیش دین مبین اسلام شوند.
رنجبرزاده اضافه کرد: صهیونیست ها و آمریکایی ها نمی خواهند اتحاد جهان اسلام شکل گیرد از این رو به دنبال اختلاف افکنی هستند.
وی گفت: متاسفانه سازمان ها و دستگاه های بین المللی تاکنون در مقابل این جنایت سکوت کرده اند، مجامع بین المللی سکوت خود را بشکنند و به داد مردم میانمار برسند.
عضو هیات رییسه مجلس تصریح کرد: سازمان کنفرانس اسلامی هر چه زودتر جلسه اضطراری در این موضوع تشکیل دهد تا مشکل مسلمانان میانمار حل شود.
به گزارش ایرنا، بر اثر خشونت های هفته های گذشته در میانمار تاکنون صدها نفر کشته و ده ها هزار نفر نیز آواره شده اند.
گروهی مسلح که این حملات را آغاز کرد خود را ارتش رستگاری روهینگیایی آراکان (راخین) می نامند.
حملات بودایی های تندرو به اقلیت مسلمان و نژادی روهینگیا از دهه های پیش آغاز شده و در روزهای اخیر بشدت افزایش یافته است.
در روزهای اخیر موج محکومیت مردمی در ارتباط با این کشتار در کشورهای مختلف جهان افزایش یافته و قرار است از جمهوری اسلامی ایران نیز هیاتی همراه با کمک های انساندوستانه در روزهای آینده به میانمار اعزام شود.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    اخبار روز سایر رسانه ها

    پر بازدیدها

    دیگر رسانه ها