کد خبر: 433560
تاریخ انتشار :

کمیسیون سیاست خارجی پیگیر «نگار قدس‌کنی» است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی این هفته موضوع زندانی شدن «نگار قدس‌کنی» به بهانه نقض تحریم‌های آمریکا علیه ایران در زندان استرالیا را با حضور مسئولان مربوطه مورد بحث و بررسی قرار می‌دهد.
به گزارش نامه نیوز، ابوالفضل حسن بیگی نماینده مردم دامغان و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اعلام این خبر گفت: پیش‌بینی می‌کنم روز سه‌شنبه این هفته که کمیسیون در دو نوبت صبح و عصر تشکیل جلسه خواهد داد، این موضوع با حضور مسئولان مربوطه مورد بررسی قرار گیرد.
«نگار قدس‌کنی» به بهانه تحریم‌های آمریکا علیه ایران در زندان زنان استرالیا زندانی شده و با توجه به طی کردن ماه‌های پایانی دوران بارداری خود، در شرایط جسمانی نامساعدی قرار دارد.
حسن قشقاوی معاون پارلمانی وزارت امور خارجه پیش از این گفته بود ایران به طور جدی مخالف استرداد «نگار قدس‌کنی» به آمریکاست، با وجود بارداری و شرایط مزاجی بسیار بد وی در زندان استرالیا، اما دولت استرالیا هیچ گونه همکاری با جمهوری اسلامی ایران نمی‌کند.
وی همچنین تصریح کرده بود وزارت امور خارجه طی این چند ماه، چه از داخل کشور و چه از طریق نمایندگی جمهوری اسلامی ایران در استرالیا به طور جدی پیگیر موضوع بوده و رایزنی‌هایی را انجام داده است، حتی سفیر استرالیا نیز احضار شده اما متأسفانه شاهد بی‌اعتنایی شگفت‌انگیز دولت استرالیا نسبت به این امر انسانی هستیم.
منبع: فارس

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها