کد خبر: 436124
تاریخ انتشار :

مخالفت فتح و حماس با شروط رژیم صهیونیستی درباره آشتی ملی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

خبرگزاری رسمی فلسطین (وفا) گزارش داد: نبیل ابوردینه، سخنگوی ریاست تشکیلات خودگردان فلسطین در اظهاراتی گفت: توافقی که در قاهره حاصل شد در مسیر درست برای پایان دودستگی در حال اجراست. هر گونه ملاحظاتی از سوی اسرائیل موضع رسمی فلسطین را تغییر نخواهد داد.
به گزارش نامه نیوز، وی گفت: جامعه جهانی از جمله آمریکا از بازگشت دولت به نوار غزه و ازسرگیری فعالیت‌های کامل خود استقبال کرده است.
ابوردینه مساله آشتی ملی فلسطینی را مصلحت عالی فلسطین خواند.
دولت رژیم صهیونیستی روز سه شنبه اعلام کرد که وارد مذاکرات صلح با تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهد شد مگر اینکه حماس خلع سلاح شده و اسرائیل را به رسمیت بشناسد.
جنبش حماس نیز شروط رژیم صهیونیستی را مداخله در امور داخلی فلسطین دانست.
فوزی برهوم، سخنگوی جنبش حماس گفت: ما با این مداخله مخالفیم و از تمامی فلسطینی‌ها می‌خواهیم تسلیم این مداخله‌های آشکار نشوند. واکنش به اقدامات رژیم صهیونیستی باید تقویت جبهه داخلی فلسطین و تحقق آشتی با تمامی دستاوردهایش باشد.
حازم قاسم، سخنگوی جنبش حماس گفت: تصمیمات کابینه اسرائیل تلاش ناامیدکننده‌ای برای تخریب تلاش‌های آشتی فلسطین است. آشتی گزینه استراتژیکی برای حماس است و از آن دست نخواهد کشید. اسرائیل تلاش می‌کند شروط خود را بر مردم فلسطین تحمیل کند. گزینه آشتی و وحدت ملی مانع موفقیت اجرای شروط اسرائیل می‌شود.
جنبش فتح و حماس ۱۲ اکتبر توافق آشتی را در قاهره امضا کردند.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها