کد خبر: 438276
تاریخ انتشار :

سرپرست وزارت علوم؛ انسان های دیندارعالم و عالمان دیندار، نقطه مشترک حوزه و دانشگاه هستند

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

سرپرست وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در کنگره ملی نکوداشت مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) در یاسوج گفت: انسان های دیندارعالم و عالمان دیندار، نقطه مشترک حوزه و دانشگاه هستند و جامعه و مردم با این گروه از علما همان پیوندی را که در طول تاریخ داشته اند، اکنون نیز دارند.
به گزارش نامه نیوز، دکتر سیدضیاء هاشمی، در این مراسم با بیان اینکه زمان شناسی، شجاعت و شناخت انحراف از ویژگی های بارز مرحوم آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) نماینده فقید و سابق ولی فقیه در استان کهگیلویه و بویراحمد بود، اظهارداشت: تجربه نشان داده که هرگاه جامعه اسلامی بزرگان و عالمان دینی خود را تکریم و قدر دانسته اند به تعالی رسیده و کمتر دچار لغزش ها و چالش های متفاوت شده است.
سرپرست وزارت علوم گفت: هر جامعه ای نیاز به اسوه و الگوهایی برای هدایت مردم دارند و در قرآن بالاترین الگو حضرت رسول الله (ص) معرفی شده است برای کسانی که متکی به پرودگار بوده و اعتقاد به آخرت دارند.
وی تصریح کرد: ما امروز باید بزرگان مان را قدر بشناسیم و وظیفه ما معرفی الگوهای درست به جوانان و جامعه است چرا که سبک صحیح زندگی را در سختی‌ها و دوراهی‌ها به جامعه نشان می‌دهند و عالمانی که در فراز و فرود زندگی مشی درست زندگی را فراموش نمی‌کنند، امروز نیز مرجع اجتماعی و فرهنگی و الگو و اسوه هستند.
وی با بیان اینکه این عالم ربانی، جوانمرد و صلح طلب بود و هنگام نقد قدرت و کج روی ها لکنت زبان نداشت، گفت: بزرگان، شخصیت ها و عالمان دینی بهترین مسیر برای اعتلای جامعه اسلامی هستند.
سرپرست وزارت علوم افزود: این اسوه ها و الگوهای دینی و علمی در میان فشارها و سختی های روزگار، همواره خود را حفظ کرده و مشی و مسیر درست و واقعی خود را فراموش نکرده اند.
دکتر هاشمی گفت: عالمان و بزرگان دینی بهترین و مناسب ترین معیار و استانداردهای مشخص در زمینه سبک زندگی دینی واسلامی هستند.
وی قدرشناسی و تکریم علما، بزرگان و شخصیت های دینی و علمی در ایران اسلامی و استان کهگیلویه و بویراحمد را مهم ارزیابی کرد وگفت: عالمانی که در فراز و فرود زندگی مشی درست را فراموش نمی کنند امروز نیز مرجع اجتماعی و فرهنگی و بهترین سرمشق این جامعه هستند.
سرپرست وزارت علوم افزود: کشور ما امروز بیش از هر زمان دیگری به دنبال الگوهای واقعی خود است و حوزه و دانشگاه باید این اسوه ها را معرفی و زمینه قدرشناسی علما، مفاخرو بزرگان را فراهم کند.
دکتر هاشمی گفت: جامعه امروز دنبال الگوست و حوزه و دانشگاه باید این الگوها را معرفی کنند و باید اسوه‌ها، علما و مفاخر را قدر بدانیم و هر کجا چنین نبوده، شاهد به وجود آمدن مشکلاتی بودیم.
سرپرست وزارت علوم عنوان کرد: علمای ربانی ما نماد و اسوه ما بوده و جامعه علمی ما امروز این امید را دارد که علمای ربانی، پاسخگوی سئوال آنها و الگوی رفتاری آنان باشند.
وی با بیان اینکه عالم دنیاپرست نمی‌تواند الگو باشد، افزود: آیت الله ملک حسینی (ره)، شخصیتی بود که خود را ندید و بلکه راه را دید و در این مسیر مطامع دنیوی را رد کرد.
وی به ابعاد مختلف شخصیتی این عالم ربانی اشاره کرد و گفت: مردمداری، شجاعت، اخلاق محوری و دفاع از مظلومان و نقطه امید محرومان ازجمله ابعاد شخصیتی وی بود.
دکتر هاشمی گفت: افتخار می کنیم از وجود چنین بزرگانی در کشور و استان کهکیلویه و بویر احمد برخوردار هستیم و از وجود چنین بزرگانی همچون مرحوم آیت الله ملک حسینی (ره) برخوردار هستیم و قدر می دانیم.
وی افزود: آیت الله ملک حسینی (ره)، معلم اخلاق بودند و علم را همچون نوری در قلب خود جایگزین کرده بودند و ما که با ایشان مانوس بوده ومحضر ایشان تلمذ کرده ایم، این احساس را می کنیم که به شایستگی این جایگاه رفیع حفظ شده است و امروز هم به علمای الگو و اسوه نیاز داریم.
در ادامه کنگره، نماینده مردم استان فارس در مجلس خبرگان رهبری نیز گفت: آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) همواره با هرگونه خرافه، کجروی، انحراف شجاعانه و توأم با حریت ایستاد.
آیت الله احمد بهشتی افزود: این عالم ربانی شخصیتی جامع از لحاظ علم، عمل و فضایل اخلاقی بود.
وی تصریح کرد: این عالم مجاهد صفات جمیله برجسته ای داشت که حریت، شجاعت، صراحت لهجه و بیان حق و حقیقت از آن جمله بود.
بر اساس این گزارش، رئیس دانشگاه یاسوج و دبیر این کنگره نیز گفت: ۱۵ مقاله از مجموع ۲۵ مقاله ارسالی به دبیرخانه نخستین کنگره ملی بزرگداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) نماینده فقید و سابق ولی فقیه در این استان برای ارائه تأیید شده است.
دکترمحمودرضا رحیمی اظهار داشت: هدف از برگزاری این کنگره ملی شناخت بیش از پیش شخصیت برجسته عالم ربانی، مجاهد نستوه و فقیه عالیقدر آیت الله ملک حسینی (ره) و آشنایی با فضیلت های متنوع و گستره این عالم فرزانه در حوزه های گوناگون است.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، نخستین کنگره ملی نکوداشت آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) نماینده سابق و فقید ولی فقیه دراستان کهگیلویه و بویراحمد امروز با حضور جمعی از شخصیت های برجسته علمی، سیاسی، مذهبی، حوزوی، فرهنگی، دانشگاهی و اقشار مختلف مردم در یاسوج برگزار شد.
آیت الله سید کرامت الله ملک حسینی (ره) نماینده فقید و سابق ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد و نماینده مردم این استان در مجلس خبرگان رهبری، سال ۱۳۰۳ در خانواده ای متدین و اهل علم در روستای گوشه از توابع شهرستان بویراحمد متولد شد.
این عالم ربانی ۱۲ آبان سال ۱۳۹۱ در سن ۸۸ سالگی دار فانی را وداع گفت.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها