کد خبر: 446838
تاریخ انتشار :

فرانس24:ارتفاع موشک کره شمالی 10برابر بالاتر از ایستگاه بین المللی فضایی است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

این فرد به فرانس 24 گفت: دانشمندان هم اکنون سرگرم بررسی مشخصات پرتاب این موشک هستند.
به گزارش نامه نیوز فاصله ایستگاه بین المللی فضایی موسوم به ISSکه هم اکنون شش فضانورد در آن مستقر هستند، در فاصله متغیر 400 تا 450 کیلومتری از زمین قرار دارد.
هریسون در ادامه به این رسانه تصویری فرانسوی گفت: احتمال می رود کره شمالی کلاهک جنگی سبکی بر روی این موشک قرار داده که توانسته است به چنین ارتفاع و مسافتی دست یابد.
به گزارش ایرنا، شبکه تلویزیونی سی ان ان درپوشش این خبر گزارش داد این موشک که روز چهارشنبه (به وقت محلی) توسط کره شمالی پرتاب شد توانست به ارتفاع چهار هزار کیلومتری رسیده و پس از مسافت یکهزار کیلومتر بصورت افقی در جنوب دریای ژاپن به آب افتد.
این درحالی است که شبکه تلویزیونی آمریکایی 'ای بی سی نیوز' (abc news) ارتفاعی که موشک کره شمالی به آن رسیده است را دو هزار و 800 مایل برابر با چهار هزار و 500 کیلومتر اعلام کرد.
ای بی سی نیوز درباره این موشک تازه شلیک شده کره شمالی گزارش داد: این موشک که 'هاوسانگ-15 (Hwasong 15) نام دارد قوی ترین موشک بالستیک قاره پیمایی است که تاکنون کره شمالی آنرا پرتاب کرده، این موشک توانسته است به ارتفاع دو هزار و 800مایلی برسد که دو مقام آمریکایی (نامی از آنها برده نشد) آنرا تایید کردند.
سی ان ان و ای بی سی نیوز هردو مدت زمان این پرتاب را 50 دقیقه اعلام کردند.
آزمایش جدید موشکی کره شمالی روز چهارشنبه و بعد از گذشت 75 روز از آخرین آزمایش هسته ای این کشور انجام شد
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها