کد خبر: 451777
تاریخ انتشار :

چین راهبرد امنیتی آمریکا را محکوم کرد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش روز سه شنبه تارنمای یی سی چین، سفارت این کشور در آمریکا با انتشار بیانیه ای از اظهارات ترامپ در مورد اینکه چین مانند روسیه یک قدرت تجدید نظر طلب است، انتقاد کرد.
به گزارش نامه نیوز، این بیانیه می افزاید: تا زمانی که دو کشور بر سر همکاری باشند، شرایط برای آنها برد ـ برد خواهد بود و اگر شرایط به سمت رویارویی و مناقشات بیشتر برود، هر دو کشور متضرر خواهند شد.
در بیانیه سفارت چین در واشنگتن آمده است که اصولا این روابط مورد نظر ملت های دو طرف است و همیشه این نگرانی بوده است که تیره شدن مناسبات دو کشور زیان های زیادی برای آنها به همراه خواهد داشت.
در ادامه این بیانیه آمده است: چین در مسیر توسعه صلح آمیز گام بر می دارد و هر کاری که برای منافع ملی لازم باشد، انجام می دهد و درهای همکاری را باز گذاشته است.
همزمان وزارت خارجه چین نیز در بیانیه ای تاکید کرد که آمریکا باید به دنبال تلاش هایی باشد که نتیجه آن بالا بردن اعتماد متقابل میان طرفین است.
روزنامه مردم ارگان حزب حاکم چین هم در گزارشی اظهار نظرهای ترامپ در باره قدرت تجدید نظرخواه چین را مورد انتقاد قرار داده و آن را مضحک توصیف کرده است.
چین می گوید ارزش تبادلات تجاری دو کشور از مرز 550 میلیارد دلار گذشته و سرمایه گذاری متقابل آنها بالاتر از 200 میلیارد دلار است و این باعث ایجاد دو میلیون و 600 هزار فرصت شغلی در آمریکا شده است و واشنگتن نمی تواند این حقایق را نادیده بگیرد.
آمریکا در رهبرد امنیت ملی خود اعلام کرده است که روسیه و چین قدرت هایی هستند که برتری های اقتصادی آمریکا را مورد تهدید قرار می دهند.
دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا در سخنرانی راهبردهای امنیتی خود در مورد چین و روسیه گفته بود چین و روسیه جزو کشورهایی هستند که سعی می کنند نظام آمریکا را به چالش بکشند و مانع از نفوذ این کشور شوند به رغم اینکه آمریکا نمی خواهد با این 2 کشور رابطه قوی داشته باشد، اما این چالش ها وجود دارد.
رئیس جمهوری آمریکا همچنین این دو کشور را قدرت های تجدید نظر طلب خوانده و گفته است می خواهند با این کار خود نظام آمریکا را مورد چالش قرار دهند.
ترامپ گفته است چین و روسیه رقبای آمریکا محسوب می شوند و شیوه های آنها باعث شده است که آمریکا احساس نگرانی کند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها