کد خبر: 459007
تاریخ انتشار :

محمود بهمنی: مصوبه کمیسیون تلفیق بر پایه پولی اثر نمی‌گذارد/ با این روش یک معامله پایاپای انجام می‌شود/ مشکل پیمانکاران تا حد زیادی حل می‌شود

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز محمود بهمنی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامیدرباره مصوبه کمیسیون تلفیق که براساس آن حلقه چهارگانه دولت، بانک مرکزی، بانک‌ها و پیمانکاران بدهی هایشان تسویه می شود، ضمن مثبت ارزیابی کردن آن گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق همان طور که خودشان هم گفته اند تاثیری بر پایه پولی ندارد. چون بدهی ها و مطالبات با یکدیگر پایاپای می شود. فرضا من به شما بدهکار هستم و شما هم به فرد دیگری بدهکار هستید بر همین اساس شما به آن فرد می گویید که بدهی من را به فلانی بدهید، به همین دلیل اثر پایه پولی خود یا اثر تزریقی و تورم خود را قبلا گذاشته است.
بهمنی افزود: در اینجا مجددا پولی تزریق نمی شود یا معامله ای صورت نمی پذیرد که بگوییم اثرگذار خواهد بود، صرفا جابه جایی صورت می گیرد.
این عضو کمیسیون اقتصادی مجلس تاکید کرد: آثا تورمی زمانی ایجاد می شود که شما پول را در جامعه تزریق کنید. به عنوان نمونه اوراق مشارکت همین حالت را دارد؛ یعنی شما به این وسیله اوراق را می دهید و پول را از مردم پس می گیرید و دوباره همان پول را تزریق می کنید، بنابراین تاثیری در ایجاد تورم و حجم پول ندارد.
بهمنی درباره تاثیرگذاری این روش به «اعتمادآنلاین» گفت: با این روش مشکلات پیمانکاران تا حد زیادی حل می شود. همه کسانی که از دولت طلبکار اما به بانک ها بدهکار هستند به جای اینکه سود و جریمه دهند با مطالبات دولت پایاپای می کنند.
این نماینده مجلس همچنین درخصوص تاثیرگذاری این روش به گردش اقتصادی عنوان کرد: این کار گردش اقتصادی را تسهیل می کند؛ یعنی زمانی که پیمانکار طلب خود را وصول کرد می تواند خیلی راحت قرارداد کارهای جدیدی را امضا کند و آن را شروع کند.
او افزود: اما الان می گوید نمی توانم کار جدید انجام دهم چون دولت به من پول نداده من از بانک ها وام گرفته ام و سود و جریمه پرداخت می کنم و در حال ورشکستگی هستم، این ورشکستگی ناشی از عدم دریافت مطالباتش است.
بهمنی همچنین تاکید کرد: به نظر من این راهکار تاثیرگذار و بهترین مصوبه تلفیق است.
منبع : اعتماد آنلاین

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها