کد خبر: 468190
تاریخ انتشار :

تلاش وکلای ترامپ برای بررسی "همه گزینه‌ها" در جلسه بازجویی مولر

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

روزنامه وال‌استریت ژورنال آمریکا به نقل از یک منبع نزدیک به تیم وکلای رئیس‌جمهور این کشور گزارش داد: همه گزینه‌ها برای این شهادت ترامپ روی میز قرار دارد.
به گزارش نامه نیوز، این در حالی است که ترامپ برای شهادت دادن در مقابل مولر در ارتباط با پرونده تحقیقات مربوط به مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ اظهار تمایل کرده است.
رئیس‌جمهور آمریکا که پیش از این شدیداً این تحقیقات را مورد حمله قرار داده و آن را با لفظ "شکار جادوگر" توصیف کرده بود، گفت که با شهادت دادن خود پس از ادای سوگند مشکلی ندارد اما وکلای او گفته‌اند که جزئیات مربوط به این بازجویی بالقوه همچنان در دست بررسی و سنجیده شدن قرار دارد.
گزارش شده که تیم وکلای ترامپ احتمالا مشغول بررسی امکان ارائه پاسخ‌های کتبی هستند که موجب محدود شدن هرگونه شهادت شفاهی از سوی ترامپ خواهد شد.
در عین حال براساس این گزارش مولر خواهان بازجویی از ترامپ درخصوص دو تصمیم جنجالی‌اش برای اخراج کردن جیمز کومی از مدیریت اف‌بی‌آی و مایکل فلن از سمت مشاور امنیت ملی خود است.
در عین حال تحقیقات ادامه‌دار مولر در حال گسترده کردن ابعاد بررسی‌هایش است.
پیش از این فلن به همراه یک مشاور سابق کمپین انتخاباتی ترامپ به نام جورج پاپادوپولوس در جریان این تحقیقات مولر از بابت دروغگویی به اف‌بی‌آی اقرار به گناهکار بودن کرد.
روز جمعه نیز ریچارد گیتس، مشاور سابق دیگر کمپین انتخاباتی ترامپ هم در راستای اقرار مصلحتی به گناهکار بودن درخصوص دسیسه چینی علیه آمریکا و اظهارات دروغ به اف‌بی‌آی گناهکار بودن خود را پذیرفت.
چند روز پیش مولر یک اتهام نامه متشکل از ۳۲ فقره اتهام علیه گیتس و پل مانافورت، رئیس سابق کمپین انتخاباتی ترامپ ثبت کرد که حاوی این اتهام بود که او در امور مربوط به لابی‌گری‌های غیرقانونی دست داشته و مرتکب جرائم مالی شده است.
وزارت دادگستری آمریکا نیز اوایل ماه جاری میلادی ۱۳ تبعه روس‌ را به همراه سه سازمان روسیه‌ای از بابت مداخله در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا متهم کرد.
منبع: ایسنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها