کد خبر: 468741
تاریخ انتشار :

سناتورهای آمریکایی به دنبال افزایش کمک‌های نظامی به اسرائیل

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

در حالی که آمریکا هم اکنون 38 میلیارد دلار کمک نظامی در اختیار رژیم تل آویو قرار می دهد، سناتورهایی که به تازگی از سرزمین های اشغالی دیدن کرده اند، خواستار افزایش کمک های نظامی به اسرائیل شده اند و حمایت خود را از افزایش منابع مالی برای سامانه های موشکی اسرائیل اعلام کرده اند.
به گزارش نامه نیوز لیندسی گراهام سناتور ارشد جمهوریخواه و کریس کونز عضو دموکرات کمیته روابط خارجی سنا اعلام کردند که کمک نظامی 38 میلیارد دلاری به اسرائیل طی 10 سال آینده را حداقل و کف کمک های نظامی واشنگتن به تل آویو در نظر می گیرند.
گراهام در سخنانی تاکید کرد: دیدگاه هایی که در توافقنامه قبلی با اسرائیل مطرح شده و بر اساس آن اسرائیل می تواند منابع مالی آمریکا را بر صنایع نظامی اش هزینه کند و همین طور این دیدگاه که تنها 500 میلیون دلار منابع مالی برای سامانه موشکی اسرائیل در نظر گرفته شده است، کوته بینانه است.
کونز نیز گفت: تنش ها در مناطق مرزی این ایده را تقویت می کند که آمریکا باید کمک های نظامی بیشتری را به اسرائیل اختصاص دهد.
آمریکا و اسرائیل در سپتامبر 2016 توافقنامه ای را امضا کردند که بر اساس آن ایالات متحده طی 10 سال کمک نظامی 38 میلیارد دلاری در اختیار تل آویو قرار می دهد.
منبع: تسنیم

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها