کد خبر: 480681
تاریخ انتشار :

علی اعطا عملکرد شورای پنجم را تشریح کرد/ شورای متخصصین است

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

علی اعطا در برنامه با ما اینجا که از شبکه ۵ سیما با موضوع سالروز تشکیل شوراها پخش شد با اشاره به مشخصه های شورای پنجم گفت: نکته ای که معمولا در تعریف شورای حاضر مغفول مانده این است که شورای پنجم شورای متخصصین است که اعضای حاضر تجربه در سطوح بالای مدیریت را دارند و این متخصص بودن غنای خاصی به شورا داده و هر زمان که مسایل و فضای خاصی به وجود آمده این امر به خوبی تاثیر گذار بوده است. در برخورد با مسایل، طرح ها و لوایح.
به گزارش نامه نیوز، اعطا در ادامه افزود: این امر سبب شده ما تخصص گرایی را در کمیسیون های شورا نیز ادامه دهیم و امروز ما ۶ کمیسیون در شورا داریم که به لحاظ تخصصی در سطح بالایی قرار دارند.
سخنگوی شورا در ادامه سخنان خود با اشاره به اقدامات منحصر به فرد شورای پنجم گفت: ما از ابتدای دوره شورای پنجم قصد کردیم که به سمتی برویم که مجموعه اقدامات مدیریت شهری شفاف باشد و اتاق شیشه ای شکل گیرد.
اعطا اظهار داشت: در همین راستا ما در شورای پنجم تمام جلسات را علنی کردیم در حالیکه در شورای قبل روزهای یکشنبه جلسات غیر علنی بود. ما در شورای پنجم تا کنون تنها یک جلسه را به صورت غیر علنی برگزار کردیم و آن هم به واسطه نامه نگاری نهاد نظارتی بود.
اعطا در ادامه گفت: اقدام دیگر ما ایجاد سامانه شفافیت بود به طوریکه تمام جزییات قراردادهای بالای یک میلیارد تومان در دسترس شهروندان خواهد بود و بدین صورت نظارت همگانی محقق خواهد شد.
وی به ایجاد انضباط مالی و ایجاد خزانه متمرکز اشاره کرد و افزود: همه حساب ها باید در یک خزانه متمرکز شود و بدین صورت حیات خلوت ها در سازمان ها برچیده خواهند شد.
علی اعطا در ادامه سخنان خود به تشریح نرخ گذاری کرایه اتوبوس ها و تاکسی پرداخت و گفت : عمده وقت جلسه امروز به تعیین نرخ کرایه تاکسی و اتوبوس اختصاص داشت که به صورت طبیعی شورا باید این مهم را ابتدای هر سال انجام دهد.
سخنگوی شورا گفت : بر این اساس نرخ کرایه اتوبوس رانی در سال ۹۷ له طور میانگین به میزان ۱۲.۵ درصد افزایش یافت که کرایه اتوبوس ها بین ۶۰۰ تا ۱۱۰۰ تومان خواهد بود.
اعطا افزود: البته این لایحه یک تبصره داشت و اینکه شهرداری موظف شد از سال آینده لایحه نرخ کرایه اتوبوس را با لایحه بودجه سنواتی ارائه کند.
اعطا همچنین افزود: این رقم افزایش برای تشویق پرداخت الکترونیکی خواهد بود در مواردی که این امکان فراهم بشود تا سقف ۵۰ درصد تخفیف نرخ بلیت اتفاق بیافتد و این تصمیم شورا است و بعد از ۱۰ روز اگر هیأت تطبیق اعتراضی نداشته باشد لازم الاجرا خواهد بود.
سخنگوی شورا همچنین در خصوص تعیین نرخ کرایه تاکسی نیز گفت: در بحث نرخ کرایه تاکسی آن هم به همین ترتیب ۱۲.۵ درصد افزایش نسبت به مصوبه سال ۹۶ شورا اتفاق افتاد و که این امر نیز ابلاغ خواهد شد.
اعطا اضافه کرد : البته در این امر چند استثنا وجود دارد که در سه مورد معادل ۲۰ درصد به کرایه افزوده می شود؛ یکی در شب از ساعت ۲۲ الی ۶ صبح و دیگری نیز در مواقع نزولات جوی و شرایط بد آب و هوایی و یک مورد هم در ساعات پیک تراغفیک صبحگاهی و عصر گاهی.
اعطا همچنین با اشاره به بارش های اخیر و نظارت مستمر شورا بر عملکرد شهرداری گفت : در نوبت بارش قبل به طور مشخص نظارت داشتیم و به غیر از چند مورد کوچک آبگرفتگی حادی در تهران رخ نداد.
سخنگوی شورا همچنین در خصوص روند انتخاب شهردار جدید پایتخت گفت : در هفته آینده روزهای یکشنبه و دوشنبه در دو نوبت ۷ نفر منتخب شورا برنانه های خود را ارائه می دهند و در روز سه شنبه ۱۸ اردیبهشت رای گیری برای انتخاب دو نفر نهایی آغاز می شود. با انتخاب دو نفر نهایی، آنان موظفند معاونین خود را به شورا معرفی کنند و معاونین نیز برنامه های خود را به اعضای شورا ارائه کنند و در نهایت جلسه بعدی شورا یعنی در تاریخ ۲۳ اردیبهشت رای گیری برای انتخاب شهردار تهران از بین دو نفر صورت خواهد گرفت. البته باید دقت داشت با انتخاب شهردار ماجرا پایان نمی پذیرد و یک روند قانونی و حقوقی نیز باید طی شود.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها