کد خبر: 481277
تاریخ انتشار :

شرط عجیب آمریکا برای خلع سلاح اتمی رژیم صهیونیستی

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از روزنامه صهیونیستی هاآرتص، دولت آمریکا در سندی که هفته گذشته به کمیته مقدماتی کنفرانس 2020 منع اشاعه سلاح های اتمی ارسال کرده، تاکید کرده است: واشنگتن به خلع سلاح اتمی در خاورمیانه پایبند است اما درعین حال همزمان بر ضرورت بررسی مسائل سیاسی و امنیت دیگری تاکید دارد.
در این سنده آمده است: منطقه خاورمیانه به صورت مستمر از بی اعتمادی میان کشورهای آن رنج می برد و دلیل آن بی ثباتی، جنگ های مسلحانه و تفرقه افکنی با انگیزه های سیاسی است.
در ادامه سند آمده است: تلاش برای اعتمادسازی در منطقه را برخی از کشورهای منطقه با به رسمیت نشناختن اسرائیل، عدم همکاری با این کشور به عنوان کشوری مستقل و تمایل به اتخاذ تدابیری برای منزوی کردن این کشور پیچیده می کنند.
آمریکا همچنین با تکرار اتهامات قدیمی رژیم صهیونیستی علیه عراق، ایران، لیبی و سوریه افزوده است: این کشورها طی سال های گذشته برنامه تولید سلاح اتمی را بدون اذعان به آن دنبال کردند.
آمریکا درحالی در این سند به موضوع بی ثباتی در خاورمیانه و لزوم منع گسترش تسلیحات هسته ای تاکید دارد که رژیم صهیونیستی تاکنون معاهده منع گسترش تسلیحات اتمی را امضا نکرده است.
همچنین رژیم صهیونیستی از پاسخ به این سوال که آیا این رژیم دارای تسلحیات اتمی است یا نه؟ همواره طفره رفته است.
این درحالی است که گزارش رسانه های غربی حاکی از آن است: رژیم صهیونیستی دستکم 80 کلاهک هسته ای در اختیار دارد؛ اما گزارش های دیگر از وجود دستکم 200 کلاهک هسته ای در سرزمین های اشغالی خبر می دهد.
برخی از کارشناسان ، تسلیحات اتمی رژیم صهیونیستی را نشان از احساس ضعف شدید امنیتی این رژیم می دانند که به دلیل شکل گیری نامشروع آن همواره از کشورهای منطقه احساس خطر می کند.
منبع: ایرنا

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها