کد خبر: 487749
تاریخ انتشار :

مقام ارتش آمریکا: آمریکا نیازی به اجازه آلمان برای استقرار سامانه «تاد» ندارد

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

پایگاه خبری تحلیلی نامه نیوز (namehnews.com) :

به گزارش نامه نیوز به نقل از رویترز، واشنگتن پس از استقرار سامانه دفاع موشکی در کشورهای لهستان و رومانی اکنون در فکر استقرار سامانه دفاع ضدموشکی تاد در خاک آلمان است.
بر همین اساس یکی از مقامات ارتش آمریکا اظهار داشت: ارتش آمریکا برای استقرار سامانه دفاع ضد موشکی تاد گفتگوهایی را با مقامات آلمان انجام داده و تاکید کرده که این اقدام می تواند سبب تقویت امنیت اروپا شود.
وی که نخواست نامش فاش شود با بیان اینکه ارتش آمریکا در نظر گرفته تا این سامانه را در شهر رامشتاین مستقر کند، افزود: مقامات آلمان موافقت ضمنی خود را در این باره اعلام کرده، اما باید تاکید کنم که واشنگتن نیازی به اجازه برلین ندارد.
در عین حال که وزارت خارجه آلمان تاکنون واکنشی در این باره اعلام نکرده، رویترز به نقل قول یکی از مقامات ارتش آلمان اشاره کرده که وی استقرار رادارهای بیشتر در اروپا با هدف نظارت بر تهدیدات احتمالی را ضروری دانسته است.
سیستم دفاع ضد موشکی «تاد» تلفیقی از ۵ بخش لانچر (سکوی پرتاب یا پرتابگر موشک بالستیک)، رادار، سیستم کنترل آتش و سامانه‌ها و واحدهای ارتباطی است که به طور مشخص سیستم «تاد» را حمایت می‌کنند.
این سامانه می‌تواند ماهواره‌ها و دیگر سنسورهای خارجی را مورد رهگیری قرار داده و عملکردی مشابه سامانه «پاتریوت» داشته و در ماه می سال ۲۰۰۸ برای اولین بار و پس از آن در اکتبر سال ۲۰۰۹ برای دومین بار عملیاتی شد.
منبع: مهر

دیدگاه تان را بنویسید

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها

    پیشنهاد ما

    دیگر رسانه ها